Blue Ajans, çeşitli alanlarda faaliyet gösteren şirketlerin dijital dünyada var olabilmesi için Adana sosyal medya uzmanı hizmetleri sunuyor. Dijitalleşen dünyada şirketlerin sosyal medya platformlarında var olması potansiyel müşterilere ulaşma noktasında çok önemlidir. Bunun için sosyal medya uzmanlarıyla çalışmaları gerekiyor.
Sosyal medya uzmanları, şirketlerin hem reklam hem de pazarlama süreçlerini yönetmektedir. Aynı zamanda şirketlerin sosyal medya platformlarındaki rakip analizleri de yapılır. Sosyal medya uzmanları sayesinde şirketlerin marka bilinirliği artar. İşletme ürün/hizmetlerinin satışını artırmak için stratejik plan oluşturma, uygulama ve en son izlemeyi yapar. Şirketlerin yapısı dinamikleştirilerek durağanlıktan uzaklaştırılır. Böylelikle dinamik yapıyla devamlı gelişim gösterirler.
Adana Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?
Adana sosyal medya uzmanı, markaların sosyal medya platformları için profesyonel içerikler üretir. Sosyal medya uzmanının görevleri şu şekildedir;
- Online platformlardaki hem müşteri şikayetleri hem de eleştirileri hassas ve kısa sürede çözüme kavuşturulur.
- Günlük orijinal olarak video, resim ve metin şeklinde online içerikler oluşturulup yayınlanır.
- Sosyal medya demografisi ve trafiğiyle ilgili bilgi edinerek analiz raporları hazırlar.
- Kitle kimliği analizi başta olmak üzere kıyaslama ve araştırma noktasında sosyal medya stratejisi oluşturup uygular.
- Sosyal medya paylaşımlarıyla ilgili plan oluşturur.
- Editoryal takvim oluşturup onların uygulamasından sorumludur.
- Kriz yönetimini başarıyla gerçekleştirir. Kötü ve olumsuz haberlerle ilgili düzeltme metinleri yayınlar.
- Şirketlerin politikalarına uygun şekilde sosyal medya sayfaları oluşturup onların sağlıklı yönetilmesini sağlar.
- Markaların isimlerini yönetirler.
- Markaların sosyal medya hesaplarına erişimlerinin artırılması için sürekli diğer departmanlarla iletişim halinde kalırlar.
Sosyal medya uzmanları, sosyal medya trendlerine hakimdir.
Adana Sosyal Medya Uzmanlarında Olması Gereken Özellikler
Adana sosyal medya uzmanı olmak isteyenlerin bazı birçok bilgi ve beceriye sahip olması gerekiyor. Bu bilgi ve beceriler şöyle sıralanabilir;
- Marka iletişimi noktasında yetkindirler.
- Farklı mobil uygulamaları ve programları kullanarak hızlı şekilde aksiyon alırlar.
- Türkçe dil bilgisi kurallarına hakimlerdir.
- Türkçeyi çok iyi konuşup yazarlar.
- Zamanlarının büyük çoğunluğunu sosyal medya platformlarında geçirirler.
- Sosyal medya trendlerine hakim oldukları için profesyonel içerikler oluştururlar.
- Sosyal medya trendlerine uygun şekilde içerik fikirleri geliştirirler.
- Metin yazarlığı noktasında da profesyonellerdir.
- İçerikler marka iletişim stratejilerine göre şekillenir.
Sosyal medya uzmanları şu programları kullanır;
- Business Suite
- CapCut
- Hootsuite
- Canva
- VivaVideo
- Repost+
- WeTransfer
- TweetDeck
- Later
- Mojo
- Meta içerik stüdyosu
Bu uygulamaların yanı sıra sosyal medya uzmanları birçok programlardan da yararlanıyor.
Sosyal medya uzmanı, markaların sosyal medya platformlarındaki organik takipçilerini artırır. Tüm sosyal medya platformlarında mesaj, yorum, beğeni ve etkileşim oranlarını takip ederek ona göre yol haritası oluşturur. Bir markanın satışlarının artırılması ve kar etmesi noktasında etkin rol oynar. Blue Ajans ile irtibata geçerek Adana sosyal medya uzmanı hizmetleri hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.