Dijital Pazarlamada Hikayecilik Nasıl Kullanılır

Anasayfa / Blog / Dijital Pazarlamada Hikayecilik Nasıl Kullanılır
Dijital Pazarlamada Hikayecilik Nasıl Kullanılır Dijital Pazarlamada Hikayecilik Nasıl Kullanılır

Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır sorusunun cevabını, dijital ortamda faaliyet gösteren her firma merak ediyor. Çünkü bu sistem ürün, hizmet ve markalara talep oluşturmayı sağlarken aynı zamanda pazarlama ve reklam faaliyetlerine hareketlilik kazandırır. Sosyal mecrada artık o kadar çok sıradan paylaşım yapılıyor ki, klasik bir fotoğraf veya video tüketicilerin ilgisini pek çekmiyor. Dijital pazarlamada hikayecilik, sıradan paylaşımlardan etkilenmeyen tüketicilere yaklaşmanın farklı ve ilgi çekici bir yolu. Yani hikaye anlatımı dijital platformda önemli bir konuma sahip.

Dijital hikayecilik çalışmaları başlatılmadan önce çalışmanın temelini oluşturacak faktörleri belirlemek, pazarlama faaliyetlerine hikaye çalışmalarını eklemeyi kolaylaştıracaktır.

Dijital Pazarlamada Hikayeciliğin Firmalara Katkısı

Dijital ortamdaki rekabetten dolayı pazarlama işleri günden güne zorlaşıyor. Her yönden içeriğe boğulan hedef kitlenin ilgisini çekmek de aynı oranda zorlaşıyor. Tüketiciler artık, çok iyi şekilde yansıtılmayan içeriklere değer vermiyor. Bu da, dijital faaliyetlerden başarılı sonuçlar almak için farklı ve yeni sistemlere yönelmeyi gerektirmekte. Dijital hikaye anlatımı, bu noktada devreye giren ve pazarlama faaliyetlerine renk katan bir sistem olarak öne çıkıyor.

Dijital pazarlamada hikayecilik demek, firmayla hedef kitle arasında ileriye dönük yatırım demektir. İzleyenleri üründen ziyade hikayeye odaklandıran sistem, ürünü hedef kitleye sevdirerek satış hacmini arttırmak gibi önemli bir amaca hizmet eder. 

Dijital pazarlamada hikayeciliğin firmalara katkısı çok fazla. Hikaye anlatımı ile, diğer içeriklere nazaran öne çıkmak ve müşterinin ilgisi çekmek daha da kolaylaşıyor. Müşteriler, dikkatini çeken hikayelerle yakından ilgilenir ve tanıtılan ürüne olan ilgisi artar. Dijital hikaye sonuca yönelik değildir. Hedef kitlenin hikayelerden hoşlanarak tanıtımın devamını merak etmesine ve ilgisinin sürekli canlı kalmasına yöneliktir.

Dijital Hikaye Anlatımının Temel Unsurları Nelerdir?

Dijital hikaye çalışmalarının online platformda avantajları büyük olsa da, bazı planlar çerçevesinde yapılması gerekir. Kişiselleştirme, duygusallaştırma ve ilgi toplama olmak üzere belirli temellere dayalı şekilde yapılan dijital hikaye anlatımı, başarılı olma konusunda olumlu sonuçlar verecektir. Sosyal mecrada aktif şekilde varlık göstererek ticari başarısını arttırmak isteyenler, dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır mutlaka bilmesi gerekir. Hikayecilik çalışmaları ne kadar başarılı şekilde oluşturulsa, verim alma şansı da o derecede artar. Bunun için de modern dönemin popüler mesleklerinden biri haline gelen uzman desteği alınabilir. Sosyal medyaya ve gelişen teknolojiye hakim uzmanlar, ihtiyaçlarınıza göre dijital hikaye anlatımı konusunda aşama aşama çalışma yapar, başarıya ulaşmanız için hikayelerinizi geliştirir, geri dönüşüm oranını yükseltir.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (1)

Tunay Kocaoğlu

13/Aralık/2021

Sosyal medya yönetim paketleri konusunda hangi hizmeti satın almamızı tavsiye edersiniz.

Blue Ajans

29/Haziran/2022

detayları mail adresine gödnerik


Yorum Yapın

Bize Sorun


reklam-banner

Son Paylaşımlar

×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1