facebook

Diyarbakır E-Ticaret Web Sitesi Kurulumu

Anasayfa / Diyarbakır E-Ticaret Web Sitesi Kurulumu
Diyarbakır E-Ticaret Web Sitesi Kurulumu
Diyarbakır E-Ticaret Web Sitesi Kurulumu

Blue Ajans, markaların ürün ve hizmetlerinin satışı için Diyarbakır e-ticaret web sitesi kurulumu gerçekleştiriyor. Günümüzde mevcut ya da yeni kurulan bir markanın dijital pazara taşınması, e-ticaret sektörüne giriş yapması çok avantajlıdır. Özellikle e-ticaret sitesi kurularak akabinde ürün ya da hizmetlerin sitede sunulması hedef kitleye daha hızlı ulaşmayı sağlar.

E-ticaret web sitesi, markaların rekabet gücünü koruması ve artırması noktasında önemli rol oynuyor. E-ticaret siteleri aracılığıyla markalar ürün/hizmetlerin hem pazarlamasını hem de satış ve dağıtımını gerçekleştirir. Elektronik ortamda oluşturulan bu dijital platform dünyanın her tarafından görüntülenir.

Diyarbakır E-Ticaret Web Sitesi Kurulum Süreçleri

Diyarbakır e-ticaret web sitesi kurulumu süreçleri şöyle sıralanabilir:

  1. E-Ticaret Sektörü Belirlenmeli

E-ticaret sitesi kurulum aşamasına geçilmeden ilk olarak sektör belirlenir. Örneğin, niş sektörle e-ticarette daha hızlı başarı elde edilir. Tüketicileri doğru şekilde analiz edip akabinde değişen ihtiyaçlarına cevap vermek sitenin başarılı olmasında çok önemlidir. E-ticaret sektörü belirlenirken şu noktalar dikkate alınmalıdır;

  • Sektörlerin e-ticaret hacmindeki payları
  • E-ticaret sektöründe en çok satış yapan sektörler
  • Sektörlerin e-ticaret hacmindeki artışı
  • Sektörlerin senelik büyüme istatistikleri
  1. Satışa Çıkarılacak Ürün/Hizmet Belirlenmeli

Sektör belirlendikten sonra hangi ürün, hizmet ve gruplarında satış yapılacağı belirlenmelidir. Bu adımda hedef kitle çok iyi tanınmalıdır. Hedef kitlenin potansiyellerini belirleyip rakiplerin nasıl önüne geçileceğine bakılmalı. Örneğin, spesifik ürün satmayı düşünebilirsiniz. Ayrıca anlık tüketici satış verilerine bakılarak satışlar için doğru ürün/hizmet ve gruplarını da belirlemek mümkün.

  1. Rakipler Tanınmalı

E-ticaret sitesi kurulum adımları içerisinde rakiplerin tanınması da yer alıyor. Doğru rakip analizi yapılarak ona göre yol haritası belirlenmesi daha doğru olur. Rakiplerin hem iyi hem de kötü yanlarını tespit edip o doğrultuda çalışmalar yapmak daha sağlıklı olur. Özellikle aynı iş alanındaki diğer markaları tanımak, onların çalışmaları, ne tür stratejiler izledikleri ve müşterilerine ulaşma şekillerini öğrenmek gerekiyor. Bunun içinde rakip analizi adı verilen çalışma yapılmalıdır.

  1. Marka Oluşturma

E-ticaret sitesi kurulma aşamasında marka oluşturma çalışmalarının da dikkatli yapılması gerekiyor. Marka oluşturma sürecinde şu adımlar takip edilmeli;

  • Yaratıcı, özgün marka adı seçilmeli.
  • Oluşturulmak istenen kurumsal kimlikle marka ve adının örtüşüp örtüşmediğine bakılmalı.
  • Markayla ilgili sosyal medya hesapları oluşturulmalıdır.
  • Marka adı tescillendirilmeli.
  • Markanın alan adının alınıp alınmadığına bakılmalı.
  • Marka adı, hedef kitleye hitap etmeli.
  • Marka adı ve e-ticaret sitesi; kolay hecelerden oluşan, hatırlanabilir ve dikkat çekici olmalıdır.
  1. Şirket Kurulmalı

Marka oluşturma aşamasının ardından yasal olarak şirket kurma aşamasına geçilmelidir. E-ticaret için limited ve şahıs şirketi kurulmalıdır. E-ticaret şirketi şu kriterler baz alınarak faaliyete geçirilmelidir;

  • Satış hedefleri
  • Şirket büyüklüğü
  • Satış potansiyelleri

Yukarıdaki adımların ardından marka için alan adı (domain) alınıp e-ticaret altyapısı belirlenip site kurulur. Diyarbakır e-ticaret web sitesi kurulumu için Blue Ajans ile iletişime geçebilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1