Kullanıcı Arama Niyeti

Anasayfa / Blog / Kullanıcı Arama Niyeti
Kullanıcı Arama Niyeti Kullanıcı Arama Niyeti

Kullanıcı Arama Niyeti Nedir?

Arama motorları internet üzerinde en sık kullandığımız platformlardan. Bir insan günde birden fazla kez arama motoru üzerinden sorgu gerçekleştiriyor. Günümüzün en çok kullanılan arama motoru olan Google üzerinde bir günde yaklaşık 76.000 sorgunun gerçekleştiği bilinmekte. Kullanıcıların arama niyetleri farklılaşa biliyor. Kimi zaman ürün almak için arama yaparken kimi zaman da bilgi edinmek için arama yapıyor. Arama niyetleri farklılaşıyor ama kullanıcı arama niyeti ne demektir? Kullanıcı arama niyeti, kullanıcıların arama motoru üzerindeki gerçekleştirdikleri aramaların nedeni olarak ifade edilmektedir. Web sitelerinin listelemelerde daha yukarılarda görünmesi ve daha verim alabilmeleri adına web sitelerini kullanıcı arama niyetine göre yenilemesi gerekmektedir. Google kullanıcılarına arama niyetlerine uygun sonuçlar listeleyebilmek adına daimi olarak algoritmalarını yenilemekte ve güncellemektedir. Hummingbird, RankBrain ve BERT algoritma güncellemeleri Google’ın geliştirdiği en başarılı algoritmaların başında gelmektedir.

Kullanıcı Arama Niyeti Çeşitleri Nelerdir?

Bahsettiğimiz üzere kullanıcılar çok farklı amaçlarla arama motorları üzerinde aramalar yapmaktadır. Kullanıcıların arama niyetleri amaçları ile doğru orantılı olarak çeşitlilik göstermektedir. Bu amaçlar temel olarak 4 çeşittir:

  • ♦ Bilgilendirici: Kullanıcıların bir konu hakkında bilgi almak ya da sorularına cevap bulmak için yaptıkları aramalara verilen isimdir.
  • ♦ Gezinme: Kullanıcıların ne amaçla arama yaptıklarını bildiği ve belli bir kaynağa ulaşmak için yaptığı aramalara verilen isimdir.
  • ♦ Satın Alma: Kullanıcıların bir ürün satın almak istediği zaman yaptıkları aramalara verilen isimdir.
  • ♦ Ticari:Satın alma niyetinden farklı olarak ticari arama niyeti kullanıcının alacağı ürüne henüz karar vermediği durumlarda yapılan aramalardır.

Kullanıcı Niyeti Neden Önemlidir?

Arama motorları daima kullanıcılarına en iyi deneyimi sunmayı amaçlar. Bir kullanıcı için ise en iyi deneyim aradıklarına en iyi ve kısa yolla ulaşmalarının sağlanmasıdır. Google Algoritmaları kullanıcıların arama amaçlarını en iyi şekilde analiz ederek iyi bir deneyim sunmak amacı ile çalışmaktadır. İyi bir analizin yapılmaması kullanıcılar üstünde olumsuz etki yaratacak ve farklı arama motoru kullanmalarına sebep olacaktır.

Arama motorlarının yanında web sitelerinin de kullanıcı arama niyetlerine uygun olarak düzenlenmesi gerekmektedir. Kullanıcı arama niyetlerinin iyi bir şekilde analiz edilmesinin ardından ortaya çıkan anahtar kelimelerin web site içerisindeki içeriklerde kullanılması arama motoru algoritmaları tarafından tespit edilerek kullanıcılara en iyi deneyimi sunmaktadır. Anahtar kelime ve kullanıcı arama niyeti web sitenizin organik trafiklerinin artmasını ve listelerde yükselmesini sağlayacak püf noktalardır.

Kullanıcı Arama Niyeti Nasıl Anlaşılır?

Kullanıcı arama niyetini anlayabilmek için kullanılan iki tür çalışma vardır. Bu yollardan ilk manuel çalışmalardır. Örnek olarak kullanıcı “kimdir, nedir, nasıl, ne zaman” gibi ifadelerle aramalarını gerçekleştiriyorsa kullanıcı bilgi edinmek için arama gerçekleştiriyordur ya da sorgu esnasında “satın al, indirim, karşılaştırma” gibi ifadelerle arama yapıyorsa ticari ya da satın alma amacı bulunmaktadır diyebiliriz. Manuel sorgu analizinin yanında anahtar kelime incelemesi yapabilen uygulamalar bulunmaktadır. Bu uygulamalar sayesinde anahtar kelime ve kullanıcı arama niyetlerine, sorgulama işlemlerini sizin yerinize analiz ederek ulaşabilirsiniz. Ayrıca arama motorları kullanıcılara arama niyetlerine uygun olarak sonuçları listelediği için arama motorlarını da kullanıcı arama niyetini analiz etmek için rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Kullanıcı Niyeti Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Arama amacına yönelik optimizasyonun temel amacı kullanıcılara ihtiyaç duyduğu sayfayı en iyi şekilde sunmaktır. Bir kullanıcı bilgi almak adına arama yaptığında ona ürün sayfaları ile cevap veren bir sitenin sunulması sitenizi hemen terk etmesine neden olmaktadır. Sitenizi kullanıcıların hemen terk etmesi de Google’ın sitenizi sıralamanın dışına itmesine neden olmaktadır. Sitenizin amacı ile kullanıcıların arama niyetlerinin optimize edilmesi konusunda ilgili ve özgün içeriklerin ve anahtar kelimelerin kullanılması sitenizin arama niyetleri ile uygun olarak yayınlanmasına yardımcı olacaktır.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (0)



Yorum Yapın

Bize Sorun


reklam-banner

Son Paylaşımlar