Kurumsal Kimlik Çalışması Neden Önemlidir

Anasayfa / Blog / Kurumsal Kimlik Çalışması Neden Önemlidir
Kurumsal Kimlik Çalışması Neden Önemlidir Kurumsal Kimlik Çalışması Neden Önemlidir

İşletmeler kurumsal kimlik çalışmaları ile imaj kazanarak kendilerini daha iyi tanıtırlar. Bir işletmenin markalaşması sürecinde kurumsal kimliğin önemi çok büyüktür.

Blue Ajans olarak işletmenize kurumsal kimlik kazandırarak onun tanıtılmasını kolaylaştırıyoruz. İşletmenin kim ve ne olduğunu anlamak için tanıtıcı görsel göstergelere ihtiyaç duyulur. Bu görsel ögelerle dışarıdan kurumun nasıl göründüğünü çok iyi anlayabilirsiniz. İşletmenin duruşunu temsil etmesi içinde kurumsal kimliğe ihtiyaç vardır. Kurumsal kimlik; görsel göstergelerin, davranışın ve iletişimin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Belirttiğimiz bu hususlar işletmeye direkt “kurumsal imaj” kazandırır. İşletmenin itibari ve prestiji bakımından özellikle kurumsal imajın doğru şekilde oluşturulması gerekiyor.

Kurumsal Kimliğin Önemi

Markanızın ve işletmenizin fizik görünümü için kurumsal kimliğe ihtiyaç vardır. Kurumsal kimlik tasarımı; sosyal medya platformları, logo, kartvizit, web sitesi ve antetli kâğıt gibi ögelerden oluşmaktadır. Tutarlı bir kurumsal kimlik çalışmalısıyla işletmenize kurumsal kimlik kazandırabilirsiniz. Yazı tipinden tutunda renk paletinin kullanılması, logoların konumlandırılması gibi tüm unsurlar kurumsal kimliği oluşturuyor. Kurumsal kimlikle hem çevrimiçi hem de basılı iletişimlerinizin ahengini koruyabilirsiniz. Aynı zamanda işletmenize profesyonel duruşta kazandırabilirsiniz.

Kurumsal kimlik ile şu avantajlara sahip olabilirsiniz:

  • ♦ İşletmenin kişiliği ve kültürü ile ilgili bilgi sahibi olabilirsiniz.
  • ♦ Müşterilerin güvenini kazanır.
  • ♦ Bilinçli müşteriler artar.
  • ♦ İşletmenin rekabet gücü artar.
  • ♦ İşletme daha çok kişi tarafından tanınmaya başlar.
  • ♦ Hedef kitle tarafından işletme daha iyi tanınmaya başlar.

Kurumsal Kimlik Neleri İçerir?

Kurumsal kimlik unsurları denildiğinde aklımıza ilk; kartvizit, antetli kâğıt ve zarf gibi materyaller gelir. Profesyonel kurumsal kimlik çalışmalarında öncelikle kılavuz hazırlanması gerekir. Kılavuz hazırlandıktan sonra kurumsal kimlik mockup çalışmasına başlanmalıdır. Kurumsal kimlik kılavuzunda; fontlar, renk ve logo dizaynı düzenli şekilde oluşturulması gerekiyor.

Kurumsal kimlik mockup, kılavuzda yer alan standartlar doğrultusunda hazırlanmalıdır. Kurumsal kimlik içerisinde marka sloganı da çok önemlidir. Logo ve marka sloganıyla, müşterilere net olarak mesajınızı verebilirsiniz. Hedef kitleye direkt ulaşmak için slogandan faydalanabilirsiniz. Tüketicinin zihninde markanın kalmasını sağlayan etkenlerin başında slogan geliyor. Bir işletmenin satışı kolayca gerçekleştirmesini sağlayan en bilinen kurumsal kimlik örnekleri arasında slogan geliyor.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (0)



Yorum Yapın

Bize Sorun


reklam-banner

Son Paylaşımlar

×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1