Kurumsal kimlik tasarımı ile firmanızın duruşunu hem şirket içinde hem de dışında temsil edebilirsiniz. Kurumsal kimlik sayesinde müşteriler firmayı tanır. Blue Ajans olarak, firmanıza kurumsal kimlik kazandırmak için çalışmalar yapıyoruz. Ankara başta olmak üzere Türkiye’nin her yerindeki şirketlere kurumsal kimlik kazandırıyoruz.
Kurumsal kimlik sayesinde firma profesyonel görünerek müşterilerin güvenini kazanır. Kurumsal kimlik tasarımlarının temelineyse; kurum ismiyle logo oluşturuyor. Kurumsal kimlik tasarımıyla şirket kendini tanıtma yolunu da seçmiş olacak. Kurumsal kimlik kazandırmada işletmenin görsel iletişim sistemini ortaya çıkaran bazı temel malzemeler vardır. Bu malzemeler; temel harf karakterleri, şirket ismi, logo (semboller), alt şirket isimleri ve renklerdir.
Kurumsal Kimlik Neden Kullanılır?
Kurumsal kimlik çalışmaları ile firmanın kimliği müşterilere yansıtılır. Font, renk gibi tüm unsurlar kurumsal kimliğin temelini oluşturuyor. Kurumsal kimliğe ihtiyaç duyulmasındaki sebepleri şöyle sıralayabiliriz:
- ♦ Kurumsal kimlik çalışmalarıyla firma dış dünyayla iletişime geçer.
- ♦ Kurum içindeki yansıtılan değerlerle birlikte çalışanların birbirine bağlılığı da artar. Bu durumda doğal olarak firmanın performansını artırır.
- ♦ Marka ve pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde rol oynuyor.
- ♦ İyi konumlanan pazarlama ve marka stratejileri hem hizmet hem de mal satışını direkt etkiliyor.
- ♦ Hedef kitle ile hizmet ve ürünlerin arasındaki duygusal bağı kurumsal kimlik oluşturur.
- ♦ Marka değerini tüketiciye yansıtan etken kurumsal kimliktir.
- ♦ Bir firmanın değerinin artması için kurumsal kimlik çalışmaları çok önemlidir.
Kurumsal Kimlik Türleri Nelerdir?
Firmaların geleceği için kurumsal kimlik çalışmalarına önem verilmelidir. Kurumsal kimlik çeşitleri ile firmanızın geleceğini en iyi yerlere taşıyabilirsiniz:
♦ Marka Kimliği
İşletmelerin kurumsallaşması açısından marka kimliğinin önemi çok büyüktür. Her kurumun kendine özgü kimliği ve imajı vardır. Kurumlar marka kimliğine kavuştuktan sonra daha iyi rekabet ortamına girerler.
♦ Bütüncül Kimlik
Bu kurumsal kimlik türü, kurumlara ait bütün alanları kapsıyor.
♦ Desteklenmiş/ Onaylanan Kimlik
Kurumlara bağlı şirketlerin her birinin kendine ait faaliyet alanlarını ve kimlikleri vardır. Bu faaliyet alanlarıyla kimlikler tek kuruma bağlı olarak faaliyet gösterirler. Kurumsal kimlik çalışmaları beraberinde firmaya üst kimlik kazandırarak onun daha çok kitleye ulaşmasını sağlar.