Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır

Anasayfa / Blog / Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır
Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır

Blue Ajans hizmetleri arasında yer alan profesyonel sosyal medya yönetimi ile marka ve işletmenizin popülerliğini artırabilirsiniz. Profesyonel sosyal medya yönetimi hizmetlerimizi bu alanda uzmanlaşmış personellerimizle veriyoruz. Kurumsal olarak işletme ve markalarınızı, sosyal medya platformlarında doğru şekilde temsil ediyoruz.

Sosyal medya yönetimi Ankara lokasyonunda hizmet veren ajansımız; işletme ve markaların tüm platformlarda devamlı aktif olmasını sağlıyor. Bu alanda verdiğimiz hizmetler, kurumsal sosyal medya yönetimi olarak adlandırılmaktadır. Profesyonel sosyal medya yönetimi hizmetlerimiz sayesinde platformların;

  • ♦ Doğru yönetilmesi,
  • ♦ Verimli yönetilmesi,
  • ♦ Düzenli kontrolleri sağlanmaktadır.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Şirketlerin profesyonel şekilde Instagram, Facebook, Twitter gibi platformlarda temsil edilmesini sağlayan sisteme, kurumsal sosyal medya yönetimi adını veriyoruz. Kurumsal sosyal medya yönetimi hizmetleri içerisinde;

  • ♦ Sosyal medya stratejisi belirleme,
  • ♦ Marka kimliğinin oluşturulması,
  • ♦ Platformlardaki rakiplerin analiz ve takibinin yapılması,
  • ♦ Prodüksiyon,
  • ♦ Influencer marketing,
  • ♦ Dijital etkinliğin yönetilmesi,
  • ♦ Moderasyon,
  • ♦ Kampanyaların yönetilmesi,
  • ♦ Yazılım yer almaktadır.

Kurumsal sosyal medya yönetimi için; işletmelerin beklentilerini çok iyi ele almak gerekiyor. Örneğin; daha çok bilinmek mi, satışların artması mı gibi soruların yanıtlarını belirlemek gerekiyor.

Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Dijitalleşmeyle birlikte sosyal medya platformları hayatımızın bir parçası haline geldi. İşletmeler hedefledikleri kitleye sosyal medya platformlarından ulaşmaya başladılar. Sosyal medya yönetimi doğru yapıldığı takdirde işletmeye katkısı çok büyük olacaktır. Doğru ve etkili sosyal medya yönetimi şu aşamalarla yapılmaktadır:

Plan ve Strateji

Sosyal medya yönetimi stratejileri ile marka ve işletmelerin;

  • ♦ Hedefledikleri kitleyi,
  • ♦ Zayıf ve güçlü taraflarının analizinin yapılması,
  • ♦ Gelişmesi gereken amaçlar, yönler ve hedefler,
  • ♦ İçeriklerin yönetimi sonrasında onların kitleyle teması,
  • ♦ Marka dilinin oluşturulması belirlenmektedir.

Rakip Analizi

Sosyal medya yönetimi yaparken olmazsa olmaz unsurlar arasında rakip analizi gelmektedir. Bir işletme ya da marka sadece kendi yaptığı paylaşımlara bakarak yol kat edemez. Rakiplerin hangi sosyal medya mecralarında aktif olduğu, hedef kitleleri, zayıf ve güçlü taraflarına mutlaka bakılmalıdır. Aynı zamanda hangi özelliklerle öne çıktıkları, nasıl içerikler ve sıklıkla paylaştıkları, etkileşim oranları da ele alınmalıdır. Sosyal medya yönetimi içerisinde rakip analizi yaptıktan sonra onun kendi işletmende nasıl uygulanacağı konusu da çok önemlidir.

Hedef Belirleme

Profesyonel sosyal medya yönetiminde, hedef belirleme de çok önemlidir. Hedef işletmeye kurumsal kimlik kazandıracak şekilde belirlenmelidir. Hedef belirleme noktasında;

  • ♦ Tanıtım başta olmak üzere işletmenin bilinirliğini önemsemek,
  • ♦ İşletmenin olumlu taraflarını gerçekçi olarak ifade etme,
  • ♦ Hedeflenen kitlenin talepleri doğrultusunda algoritmaların geliştirilmesi,
  • ♦ Sorunların çözümünü sağlayan içerikler üretilmesi,
  • ♦ Kampanyalı içeriklerin günlük, aylık ve haftalık şekilde belirlenmesi gerekiyor.

Kurumsal İçerik Üretimi

Sosyal medya yönetimi Ankara lokasyonu üzerinde hizmet veren ajansımız, kurumsal içerikler üreterek platformlarda öne çıkmanızı sağlıyor. Hedeflenen takipçi kitlesine göre profesyonel içerikler hazırlamaktayız. Yüksek çözünürlüğe sahip görsellerle insanların dikkatini çekmeyi amaçlıyoruz. Doğru bir içerik planından sonra özgün, yenilikçi içeriklerle kitlelere hitap ediyoruz. Kampanya, anket gibi içerikler hazırlayarak etkileşimi artırıyoruz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (0)



Yorum Yapın

Bize Sorun


reklam-banner

Son Paylaşımlar

×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1