Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur

Anasayfa / Blog / Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur
Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Oluşturulur

Sosyal medya ticari faaliyetleriniz için getirileri yüksek bir ortam. Eğer sosyal medyada pazarlama konusunda belirli bir strateji oluşturarak faaliyetlerinizde bir düzen sağlarsanız, çalışmalarınızdan beklentilerinizin de ötesinde verim alabilirsiniz. E-ticaret sektöründe hizmet veren birçok firma, bir içerik takvimi oluşturmayarak büyük bir hata yapıyor. Halbuki sosyal medyada içerik takvimi oluşturma, çalışmalarınızı uzun süreli olarak görmenizi ve planlı programlı paylaşımlar yaparak hesabınızı stratejik şekilde yönetmenizi sağlar.

Hem bireysel kullanıcıların hem de markaların yer aldığı sosyal medya platformunda büyük bir yarış ortamı hakim. Sosyal medya içerik takvimi, bu yarışta önde olmak isteyenlerin kullandığı bir sistem. İçerik takvimi oluşturmayanlar, sosyal medya hesabında her gün güncel paylaşımlar yapmaya çalışır. Bu da pazarlamacıların en sık yaptığı hatalardan biri olup, işletmeler için büyük bir problemdir. Çünkü alelacele kontrolsüz şekilde yapılan paylaşımlar, kullanıcılara faydadan çok zarar verecektir. O halde ne yapmamız gerekiyor? sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur öğrenip, sosyal medya hesaplarımızdan verim almak için önemli bir adım atmamız gerekiyor.

Sosyal Medya İçerik Takvimi Oluşturma

Sosyal medya içerik takvimi oluşturma, sosyal medya hesaplarını bir düzen içinde kontrol etmek demektir. Bu sayede aylık raporlamalar yaptığınız için, sosyal medya çalışmalarınızı daha rahat inceleme fırsatı elde edersiniz. Bunun için de yapmanız gereken ilk şey, amacınızı, sayfanızla ilgili planınızı belirlemek. Markanızı tanımak ve doğru şekilde marka profili oluşturmak için bu belirlemeler şart.

Sosyal medyada içerik takvimi oluşturmak için hangi mecrada yer alınacağı da önemlidir. Bu, sayfanın içeriğine uygun üslup ve iletişim türünü belirleme konusunda önem arz eder. Günde ya da haftada kaç paylaşım yapılacağı, içerik türlerinin belirlenmesi, içerik konularının belirlenmesi ve aylık bir paylaşım takvimi hazırlanması, sosyal medyada içerik oluşturma aşamaları olarak yapmanız gerekenler. Bu takvim istek ve ihtiyaçlara göre günlük olarak da hazırlanabilir, haftalık ve aylık olarak da oluşturulabilir.

Neden Sosyal Medya İçerik Takvimi Oluşturmalısınız?

Neden sosyal medya içerik takvimi oluşturmalısınız merak ediyorsanız bu sistem sizin sosyal medya paylaşımlarınızı planlamanızı, belirli bir düzen içinde kontrollü paylaşım yapmanızı sağlayacaktır. Bu sayede bir içerik paylaşım süreci oluşturabilirsiniz. İçeriklerinizin ne zaman, nerede görüneceğini belirleyebilirsiniz. Alışveriş için sayfanızı ziyaret edenlere, firmanızı göz önünde bulunduracak içerikleri tutarlı şekilde sunabilirsiniz.

Sosyal medya içerik takvimi hazırlarken, bu tür bilgilerin mutlaka değerlendirilmesi gerekiyor. Eğer aylık bir plan yaparsanız, paylaşım işleriniz son dakikaya kalmaz. Aynı zamanda ilerleyen dönemlerdeki kampanyalarınız ve özel günler için düzenlendiğiniz fırsatlar konusunda planlamalar yapabilirsiniz. Sosyal medya içerik takvimi, e-ticaret firmalarının müşterileriyle daha etkili şekilde iletişime geçmesinin avantajlı bir yoludur. Hedef kitleye ulaşımı ve onlarla etkiletişim kolaylaştıran içerik takvimi sistemi, sosyal medya gücünü doğrudan arttıracaktır. Sosyal medya içerik takvimi oluşturma işini bireysel şekilde yapmaktan ziyade uzman desteği alarak ilerlemek isteyenlere, ajansımız tarafından profesyonel destek sağlanır. İlgili konuda gerekli bilgiye sahip çalışma ekibi, firma ihtiyaçlarına göre içerik takvimini doğru şekilde oluşturma konusunda kapsamlı hizmet sağlayacaktır.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (0)



Yorum Yapın

Bize Sorun


reklam-banner

Son Paylaşımlar