facebook

2023 Dijital Pazarlama Trendleri Nelerdir

Anasayfa / 2023 Dijital Pazarlama Trendleri Nelerdir
2023 Dijital Pazarlama Trendleri Nelerdir?
2023 Dijital Pazarlama Trendleri Nelerdir?

2023 dijital pazarlama trendleri, online olarak hizmet ve ürün satışı yapan işletmelerin işine çok yaramaktadır.

Blue Ajans, işletme ve markalara dijital pazarlama yolculuğunda yardımcı oluyor. Dijital pazarlama stratejileriyle işletmelerin satışlarını artırmasını sağlıyor. Aynı zamanda müşteri tabanlarını genişletme noktasında da önemli rol oynamaktadır.

Dijital pazarlama trendleri; bir işletmenin var olması, özellikle sektörde tutunması açısından çok önemlidir. Fakat dijital pazarlama trendleri durağan değildir. Devamlı olarak dijital pazarlama stratejilerinin değiştiğini söyleyebiliriz.

Örneğin, önceki senelerdeki pazarlama stratejilerin günümüzde kullanılmadığını söyleyebiliriz. Bundan dolayı da işletme ve markalar satışlarını artırmak ve müşteri çekmek adına mutlaka dijital pazarlama trendlerine yönelmelidir.

 

2023 Dijital Pazarlama Trendleri Neden Önemlidir?       

 

Dijital pazarlama trendleri oluşturularak internet ortamında hizmet/ürünlerin tanıtımı yapılır. İnternet kullanımınım yaygınlaşmasının yanı sıra akıllı telefon kullanıcılarının artması, dijital pazarlama stratejilerini zorunlu hale getirmiştir.

Dijital pazarlama stratejileri örnekleri sayesinde işletme ve markalar hedef kitleleri hakkında önemli bilgilere ulaşır. Bunun için hedef kitlelerinin internetteki davranışları analiz edilir. Böylelikle daha kolay hedef kitleye ulaşma yöntemleri geliştirilmiş oluyor. Bu yöntemler genel olarak mesaj ve farklı kanallar üzerinden olmaktadır.

Dijital pazarlama stratejileri sayesinde müşteri sadakati de sağlanmış olur. Marka ve işletmeler pazarlama bütçelerinin kullanımı konusunda da avantaj elde ederler. Çünkü reklam etkinliklerinin ölçülmesi için bazı araçlar kullanılmaktadır. Bunlara analitik araç adı verilir. Analitik araçlarla pazarlama faaliyetlerindeki geri dönüşümler daha kolay takip edilir.

Blue Ajans tarafından verilen dijital pazarlama trendleri ile markalar reklam bütçelerini etkin şekilde kullanmaya başlarlar. Burada hedef kitleye doğru mesajın gitmesi çok önemlidir. Doğru kanalların üzerinden mesaj daha kolay hedef kitleye gider. Dijital pazarlama stratejileri ile reklam etkinlikleri de artırılır.

2023 dijital pazarlama trendleri, marka bilinirliğinin artması açısından da çok önemlidir. Dijital pazarlama stratejileri, her sene değiştiği için yenilikçi bir yaklaşımı ifade eder. Aynı zamanda dijital pazarlama alanı çok geniştir. Birden fazla araç dijital pazarlama trendleri için kullanılıyor. Bu araçları şöyle sıralayabiliriz;

  1. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO),
  2. İçerik pazarlaması,
  3. Arama motoru reklamları (SEM),
  4. Video pazarlaması,
  5. E-posta pazarlama,
  6. Etkileşimli reklamlar,

 

2023’te Öne Çıkan 7 Dijital Pazarlama Trendi

 

2023 dijital pazarlama trendleri, çeşitlilik açısından çok zengindir. Bu trendler şöyle sıralanabilir:

                                                                                                                                                      

Yapay Zekâ Tabanlı Pazarlama

Son dönemlerde popüler hale gelen yapay zekâ birçok alanda kullanılmaya başladı. Pazarlama faaliyetlerinde de çok kullanılan bir araç haline geldi.

İşletme ve markalar yapay zekâ ile daha kolay hedef kitlelerinin davranışlarını anlıyor. Hedef kitlenin ihtiyaçlarına kolayca yanıt verebiliyorlar. Hatta kişiselleştirilmiş mesajlarda oluşturuyorlar. Örneğin, yapay zekâ tabanlı chatbotlar ile müşterilerinin sorularına cevap verip müşteri deneyimini iyileştirebiliyorlar.

 

İnsana Dayalı Pazarlama

Dijital pazarlama stratejisi örnekleri oluşturulurken insan odaklı çalışmalar yapılması gerekiyor. Markalar, hedef kitlelerinin duygusal ihtiyaçlarını ön planda tutup ona göre pazarlama stratejisi oluşturmalıdır. Böylelikle müşteri sadakati artırılmış olur. Bunun yanında marka imajı da güçlendirilir.

 

Etkileşimli Pazarlama

İnsanların işletme ve markalarla etkileşim kurmasını ifade eden bir trenddir. Etkileşimli pazarlama sayesinde tüketicilerin marka deneyimleri kişiselleştirilir. Müşteri sadakatini artırmada da etkin rol oynamaktadır. Markaları, insanların gözünde daha tanınır hale getirir. Markanın kalıcılığı açısından çok önemlidir. 

 

Sosyal Ticaret

E-ticaret faaliyetlerinin sosyal medya platformlarında uygulamasını ifade eden bir pazarlama trendidir. TikTok, YouTube, Instagram vb. sosyal medya platformları üzerinden ticaret yapılabilir. Sosyal medya platformlarında ticaret, online mağazalar üzerinden yapılmaktadır.

Özellikle sosyal medya platformlarını aktif şekilde kullananlara yönelerek onların alışveriş yapması sağlanabilir. Yapılan araştırmalara göre ilerleyen birkaç sene içerisinde sosyal medya platformlarından gerçekleşen alışveriş miktarının 1,2 trilyon doları bulması bekleniyor. Özellikle pandemiyle birçok kişinin online alışverişe yönlenmesi belirttiğimiz bu verinin doğruluğunu önemli ölçüde güçlendiriyor.

 

NFT

2023 dijital pazarlama stratejileri içerisine NFT yani Non-Fungible Token’ide alabiliriz. NFT, dijital varlıkları ifade eden bir teknoloji olarak karşımıza çıkıyor. Sanat eserleri, tweet, müzik gibi birçok araç NFT’lerin kişiselleştirilmiş sürümü olarak kabul edilebilir.

2023 yılı itibariyle özellikle dijital pazarlama alanında NFT’ler ile çok karşılaşıldı.  NFT’lerin popüler olmasında 2023 yılının büyük payı var. Birçok marka tanıtımlarını NFT’lerle alakalı kampanyalar düzenleyerek yaptı. İnsanların markaya bağlılığını artıran önemli bir dijital pazarlama stratejisidir. Müşteriler geniş kitlelere NFT’ler üzerinden daha hızlı ulaşabilir. Fakat bu yöntem daha çok genç tüketicilere hitap ediyor.

 

Metaverse

Gerçekle sanalın harmanlandığı sanal evren şeklinde Metaverse ifade edilebilir. Metaverse dünyasında dijital karakterler üzerinden insanlar birbirleriyle iletişime geçmektedir. Sanal evren üzerinden oyun oynamadan tutunda alışveriş gibi birçok etkinlik yapılabiliyor. Dolayısıyla dijital pazarlama stratejileri oluşturulurken Metaverse’de mutlaka ele alınması gerekiyor. Metaverse, reklamcılık alanında özellikle son dönemde çok ön plana çıkmaya başladı. Markalar, Metaverse aracılığıyla etkinlik düzenleyip markanın farkındalığı, bilinirliği vb. durumlar için büyük avantaj yakalarlar.

 

Sesli Arama

2023 dijital pazarlama stratejileri listemizin son sırasında sesli arama yer alır. Günümüzde birçok noktada olduğu gibi sesli arama teknolojisi de çok gelişti. Marka ve işletmelerde bu durumdan yararlanarak sesli aramalarda optimize edilen içerikler oluşturmaya başladılar.

Sesli arama optimizasyonu olarak isimlendiren bu durum, markaları arama motorlarında da görünür yapıyor. Blue Ajans ile iletişime geçerek dijital pazarlama stratejileri hakkında daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1