Ankara ERP ve CRM yazılımları, Blue Ajans tarafından sunulan bir hizmettir. Her iki yazılımın farklı özellikleri olduğu için ikisini farklı şekilde ele almak faydalı olacaktır. ERP ve CRM yazılımları hakkında detaylı bilgilere aşağıdan ulaşabilirsiniz.
ERP Yazılımı Nedir?
ERP sistemleri, bir firmanın farklı departmanlarındaki veri ve işlevleri merkezi platformda birleştirme ve koordineli çalışmayı teşvik eden bir işleyişe sahiptir. Bu merkezi yazılım altında finans, insan kaynakları, satış ve pazarlama gibi birçok bölüm toplanmıştır. Sistemin amacı tüm departmanların herhangi bir karışıklık yaşamadan sistemli bir şekilde çalışmasını sağlamaktır.
ERP yazılımları, bir işletmenin tüm bilgi tabanlı süreçlerini birleştirir ve etkili bir veri akışı oluşturur. Dolayısıyla iş süreçleri, ERP aracılığıyla entegre edilir. Satış, üretim, stok yönetimi ve muhasebe gibi işlemler arasındaki veri akışı ERP yazılımları sayesinde kesintisiz bir şekilde yürütülür. Bu yazılımlar veri tekrarının ve karmaşıklığın önüne geçerek kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlar.
CRM Yazılımları Nedir?
Müşteri ilişkileri yönetimi, yani bilinen adıyla CRM, müşteriyle sıkı bir bağ kurmayı hedefleyen yönetim ve rekabet yaklaşımıdır. Bu sistem pazarlama faaliyetlerinin bir devamı olarak görülebilir çünkü CRM yazılımları, fiyatlandırma, promosyon, ürün seçenekleri ve lokasyon gibi satışa etki eden unsurları müşteri memnuniyetini artırmak için kullanır. Özellikle müşterilerin bir markaya ya da işletmeye olan sadakatini sürdürme ve bu sadakati daha da güçlendirme amacı taşır.
Müşteri, markanın sürekliliğini devam ettirmek ve ekonomide de büyük etkisi olan bir faktördür. Bu nedenle tüm pazarlama faaliyetlerinin odak noktasıdır.
Rekabetçi şartlarla öne çıkmaya çalışan firmalar ise, pazarlama yaklaşımlarını müşteri odaklı prensibiyle sağlamaktadır. Farklı olmak ve öne çıkmak, müşteri memnuniyeti, sadakati ve müşteri değeri ile mümkündür. CRM, bu işlevlerini yerine getirmek amacıyla tasarlanan bir teknolojik sistemdir.
ERP ve CRM Yazılımları Arasındaki Farklar Nelerdir?
CRM ve ERP yazılımları arasında birçok farktan söz etmek mümkündür. Her ikisi de günümüzde teknolojik bir sistem olarak kullanılsa da farklı işlevsel özelliklere sahiptir. Dolayısıyla bazı konularda benzerlik gösterseler de farklı konuları kapsar. Genel olarak CRM ve ERP yazılımları arasındaki farklar şunlardır:
- CRM müşteri odaklı kullanılan bir sistemdir. ERP ise daha çok iş sahasında üretim ve iş süreçlerini takip eden bir sistemdir.
- CRM pazarlama çalışmalarını organize ederken ERP dağıtım sürecini yönetir.
- ERP tedarik zincirini yönetir, diğeri ise satış hattını yönetir.
- CRM satış sürecini kolaylaştırırken ERP finansal verilerin doğruluğunu artırır.
- Müşteri hizmetlerini otomatik haline getiren CRM bu konuda etkili çözümler sunar. ERP ise projelerin planlanmasını kolaylaştırır.
- CRM tek başına işinizi görebilirken ERM sisteminin içinde mutlaka bir CRM sistemi olmalıdır.
- CRM ve ile ERP arasındaki temel farklardan biri ise ilki müşteriler içindir, ikincisi ise işletme çalışanlarına yöneliktir.
Her ne kadar ERP ve CRM sistemleri arasında belirgin farklar bulunsa da bu iki sistem birbiriyle mükemmel bir şekilde entegre olabilir. Her iki sistem de bir şirketin operasyonel ve müşteri ilişkileri hedeflerini gerçekleştirmede birlikte çalışabilir. Dolayısıyla şirketler için hangi sistemi seçeceklerine dair kesin bir öneride bulunmak zordur. Her iki sistem de kendi içinde nitelikli avantajlara sahiptir. Önemli olan, şirketin ihtiyaçlarına en uygun çözümü belirlemek ve bu sistemleri en etkili şekilde nasıl kullanacaklarına karar vermektir.
CRM ve ERP Yazılımları Neden Önemlidir?
Dünya pazarında rekabetçi konumda yer almak isteyen tüm şirketler için ERP ve CRM yazılımları kullanılmalıdır. Bu iki sistem farklı alanlardaki işlemleri kolaylaştıran özelliklere sahip oldukları için iş sahasının çalışma operasyonlarını düzenlemektedir. Bu iki teknolojik yenilikten faydalanmak, şirketleri ve markaların daha fazla kar elde etmelerini sağlayacaktır.
Aynı zamanda bu sistemleri kullanan şirketler müşteri memnuniyetlerini de sağlayarak küresel çapta da öne çıkmayı başaracaktır. Bu nedenle CRM ve ERP yazılımları, iş dünyasının anahtarları arasında yer almaktadır. Bir firma, hangi sektörde olursa olsun bu sistemleri kullanmak avantaj sağlayacaktır.
Kurumsal Yazılım Paketleri Hangi Alanlarda Kullanılır?
Ankara CRM ve ERP yazılımları, kurumsal yazılım paketleri arasında yer almaktadır. Her iki yazılım sistemi pek çok kurumsal sektörde kullanılabilmektedir. CRM ve ERP yazılımlarının yer aldığı kurumsal yazılım paketleri genelde şu sektörlerde tercih edilmektedir:
- İmalat
- Perakende
- Lojistik
- Sağlık
- Finans
- Turizm
- Eğitim
Ancak sadece bunlarla da sınırlı kalmayıp kullanım alanları epey geniştir. İmalat işletmesinde kullanılan ERP yazılımı üretim süreçlerini yönetmeye yararken bir perakende işletmesinde kullanılan CRM yazılımı müşteri ilişkilerini yönetmektedir. İşletmelerin hacmine ve ihtiyaçlarına göre CRM ve ERP yazılımları özelleştirilebilir.
CRM ve ERP Yazılımları Özellikleri
Kurumsal yazılım paketleri arasında yer alan CRM ve ERP yazılımları birçok özelliğe sahiptir. Bu özellikler, işletmelerin faaliyetlerini pürüzsüz hale getirmeye ve müşteri memnuniyetini sağlamaya yöneliktir. CRM ve ERP yazılımları özellikleri şu şekilde açıklanabilir:
- Çoklu modül yapısı: İşletmelerin tüm süreçleri kurumsal yazılım paketleri sayesinde tek bir sistemden yönetilebilir. ERP ve CRM yazılımları finansal yönetim, stok yönetim, üretim yönetimi ve müşteri yönetimi gibi birçok süreci içerir.
- Entegrasyon: Bu yazılımlar, farklı departmanların verilerini tek bir merkezde saklar ve entegrasyonu kolaylaştırır. Dolayısıyla farklı departmanlara entegre olma özellikleri vardır.
- Verimlilik: Her iki yazılım da işletmelerin süreçlerini hızlandırmaya ve verimli hale getirmeye yönelik kullanılmaktadır. Manuel işlemler yerine günümüz modern iş sahalarında otomatik özellikli sistemler kullanmak her zaman karlıdır.
- Maliyetleri azaltmak: Kurumsal yazılım paketleri, firmaların maliyetlerini azaltır. Kullanılan yazılımlar, hızlı ve etkili bir şekilde çalıştığı için olası hataların önüne geçilir ve firmalar gelirini artırabilir.
- Müşteri ilişkileri yönetimi: Kurumsal yazılım paketleri firmaların müşteri bağlantılarını güçlendirmelerine yardımcı olur. Bu sistemler, müşteri bilgilerini merkezi bir depoda toplayarak işletmelerin müşterileriyle daha etkili bir iletişim oluşturmalarını destekler.
- Mobil uyumluluk: Mobil uyumluluk özelliklere sahip olan bu yazılımlar, mobil cihaz üzerinden de kullanılabilir. Bu sayede işletmeler her yerde her zaman işletmelerin durumlarını takip edebilirler.
- Analitik ve raporlama: Kurumsal paketleri içerisinde yer alan CRM ve ERP yazılımları, veri analizi ve raporlama özelliklerine sahiptir. Bu özellikleri sayesinde işletmeler verileri analiz ede ve buna uygun kararlar alır.
- Yönetim kontrolü: Kurulum yazılım paketleri, yöneticilere kapsamlı bilgiler verir. Bu bilgiler sayesinde yöneticiler de işletmenin durumunu daha iyi takip edebilir.
- Teknolojik bir sistem: CRM ve ERP yazılımları bir teknolojik sistemdir. Bu sistem, günümüzde pek çok iş sahasında kullanılır ve etkili sonuçlar verir.
Ankara CRM ve ERP Yazılımları Hizmetleri
Ankara CRM ve ERP yazılımları, şirketlerin verimliliğini artırmak, süreçleri otomatik olarak yönetmek ve müşteri odaklı çalışmaya teşvik etmek amacıyla kullanılmaktadır. Kurumsal yazılım çözümü olarak kullanılan bu yazılımlar Blue Ajans tarafından hizmet olarak sunulmaktadır.
Modern iş dünyasının taleplerini anlayan, sektörün öncüsü Blue Ajans, CRM ve ERP yazılım hizmetleriyle işletmenizin dijital dönüşümünü destekliyor.
Blue Ajans olarak, standart paketlerin dışına çıkarak, size özel yazılımlar geliştiriyoruz. Dijital dönüşümünüzü tamamlamak ve iş süreçlerinizi verimli hale getirmek için CRM ve ERP yazılım hizmetlerimizden yararlanabilirsiniz.