Ankara influencer pazarlama, günümüzde sosyal medyada varlığını güçlendirmek isteyen işletme ve markaların yararlandıkları bir hizmettir. Bu hizmet, yüksek ve kaliteli takipçileri olan influencerlar tarafından sağlanır.
Sosyal medyada çok fazla tanınan bu kişiler, markaların ürünlerini ve hizmetlerini kendi hesaplarında pazarlayarak potansiyel alıcılara sunar. Dolayısıyla hizmet alınmadan önce, şirketlerin influencerlar ile pazarlık yapmaları söz konusudur. Özellikle de en çok kullanılan sosyal medya olan Instagram'da bu hizmeti veren çok sayıda influencer bulunmaktadır.
Günümüzde sosyal medya varlığının güçlendirilmesi ve devam ettirmesi için influencer pazarlığı oldukça işe yaramaktadır. Instagram'ın yanı sıra Youtube de influencer pazarlığının yapıldığı sosyal medya araçlarından biridir. Tüm bunlar, potansiyel alıcıların hizmet ve ürünlere kısa sürede ulaşmasını ve tanımasını sağlamak amacıyla yapılmaktadır.
Blue Ajans da influencer pazarlama hizmeti sunan etkili bir hizmet sağlayıcısıdır.
Influencer Pazarlama Nedir?
Influencer pazarlama, günümüzde influencer marketing olarak da adlandırılmaktadır. Bu pazarlama türü, dijital pazarlama türlerinden biridir ve oldukça etkilidir. İnfluencer pazarlama, pek çok kişi tarafından tanınan influencerlar tarafından yapılar. Bir markanın ürün veya hizmetleri bu pazarlama aracılığıyla tanıtılır.
Influencer, bu süreçte markanın ürünlerini veya hizmetlerini etkileyici bir şekilde ele alır ve olumlu deneyimlerinden bahsederek tanıtım yapar. Amaç, potansiyel alıcılarda olumlu ve etkileyici bir izlenim bırakmaktır. Bu etkileyici izlenim yakalanırsa markanın ürün veya hizmetlerine olan talep sayısı da artar.
Markalar Influencer Pazarlama Yaparken Nasıl Bir Yol İzler?
Markalar, Influencer pazarlama sürecinde belirli yolları izler. Bu yollardan en önemlisi, çalışılacak olan influencerin tanıtılması istenen ürünle doğrudan bağlantısının olmasıdır. Yani, ilgi alanı kozmetik ve bakım olan ve bunlar hakkında düzenli içerik üreten influencerlar, kozmetik ve ürün markalarının ilgilerini çekerler. Dolayısıyla, hedef kitleye yakın olan influencerlar bu bağlamda öncelikli olarak seçilir.
Eğer farklı kitlede içerik üreten bir influencer ile çalışmak marka için olumsuz sonuçlanabilir. Eğer doğru hedef kitleye yönelik bir çalışma yapılırsa ürün satışları da olumlu bir şekilde sağlanacaktır. Dolayısıyla bu süreçte influencer ile çalışmak istenirken yaşam tarzı, ilgi alanı ve cinsiyet gibi faktörler dikkate alınmalıdır.
Influencer Pazarlama Nasıl Yapılır?
Ankara Influencer pazarlama, influencer ve pazarlama yapılacak marka ile görüşmesinde başlar. Bu görüşmede markanın gereksinimlerini karşılayacak, markaya etkili görüş sağlayacak stratejiler belirlenir. Influencer bu stratejileri, belirlenen sosyal medya kanalı üzerinden takipçileriyle buluşturur.
Marka mesajı yazılı, video ya da görsel içerik tarzında olabilir. Ayrıca takipçiler, markanın mobil uygulamasına, etkinliklere ya da satış kanalına da yönlendirilebilir.
İçeriğin nasıl oluşturulacağı, az önce de belirtildiği gibi markanın gereksinimlerine ve briefe göre şekillenir. Bu süreçte marka, gereksinimlerini, mutlaka bahsedilmesi veya bahsedilmemesi gerekenleri net bir şekilde aktarmalıdır. Böylece marka ve influencer arasında etkili bir iş birliği sağlanmış olur. Influencer, aldığı tüm bu bilgiler doğrultusunda, takipçileri ile markanın ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmaya başlar.
Influencer Pazarlamanın Gücü
Günümüzde, sosyal medyada tüketicilerin markaların ürünlerine ve hizmetlerine ulaşması birçok yöntemle daha kolaydır. Bu yöntemlerden biri de şüphesiz influencer pazarlamanın etkisidir.
Influencer pazarlamanın gücü 3 temel kaynağa bağlıdır. Öncelikle bu güç sosyal erişim ile sağlanmaktadır. Bir influencer'ın takipçileri, influencer ile gündelik hayattan arkadaşmış gibi sıkı sıkıya bağlı kalarak takip eder. Dolayısıyla paylaşmış olduğu tüm şeyleri izleyerek yönlendirmeleri de dikkate alırlar.
İkinci güç kaynağı ise orijinal içerik üreticisi olmalarıdır. Etkileyici içerikleri üretmek ve tamamen pazarlama odaklı olmak, influencerların temel görevlerinden biridir. En önemli kaynağa gelince de tüketici güvenini edinmiş olmaktır. Bir influencer, takipçilerinde bu güveni edindiyse paylaştığı ürünleri önermesi ve ona yönelmeleri çok daha kolaydır. Dolayısıyla takipçiler için influencer, kaliteli ve filtrelenmiş ürünleri veya hizmetleri öneren kişilerdir. Dolayısıyla influencer'lar, bir ürünü ya da hizmeti, normal pazarlamadan daha hızlı ve gerçekçi şekilde benimsetebilme gücüne sahiptir.
Influencer Pazarlamanın Tercih Edilme Nedenleri
Markanızı sadece bir logo ya da isim olarak görmemeli, onu insanların günlük yaşamlarında yer bulan, paylaşmaya değer anılar yaratan dinamik bir varlık olarak düşünmelisiniz.
Geleneksel pazarlama, tüketicilere ulaşma konusunda uzun yıllardır çeşitli stratejiler denese de bu bağlantıyı tam anlamıyla kurma konusunda eksik kaldı.
Influencer pazarlama ise bu boşluğu dolduruyor. Son kullanıcıyla arasında sadece bir satın alma ilişkisi değil derinlemesine bir bağ oluşturmayı amaçlıyor.
Son zamanlarda markalar, ürünlerini hızla üretip tükettikten sonra çabucak kenara koyan bir tüketim anlayışı içerisinde. Ancak influencer pazarlama, bu hızla değişen dünyada markalara farklı bir perspektif sunuyor. Artık pazarlamanın kuralları eskisi gibi değil; daha insancıl, daha gerçek ve daha etkileşimli.
Bu yeni pazarlama yaklaşımıyla, markaların sadece satış yapma amacı değil, tüketicilerle gerçekten anlamı bir bağ kurma amacı ön plana çıkıyor. Bu, sadece satın almayla sınırlı kalmayan, daha derin ve sürekli bir ilişki anlamına geliyor. Ankara influencer pazarlama da bu süreçte sizinle iş birliği yaparak markanıza etkili yatırımlar yapmayı amaçlıyor. Influencer pazarlamanın neden tercih edilmesi gerektiği aşağıdaki başlıklarda açıklanmıştır.
Influencer Pazarlama Markanızın Gereksinimlerini Anlar
Influencerlar, markanın gereksinimlerini karşılamak için bir hikâye kurgular ve bu hikâyenin takipçileri harekete geçirmesini sağlarlar. Bu nedenle harekete geçirmesi, sadakat uyandıracak bir dille yazılması ile sağlanır. Her influencer, kendine özgü bir üslubu kullanır ve bunu takipçilerine iletir. Bu üslubu samimi bulan ve benimseyen takipçiler ile bu pazarlama süreci daha da kolay hale gelir.
Influencer Pazarlama ile Hızlı Dönüşler Almak
Markanızın ürünlerini kısa sürede tanıtmak ve bundan maddi kazanç sağlamak mı istiyorsunuz? Blue Ajans, bu konuda yüksek kazanç dönüşümlerini sağlayabileceğiniz bir adrestir. Daha geniş kitlelere ulaşmak ve ürünlerinizin satışını hızlandırmak için influencer pazarlama devreye girer.
Yaşamlarıyla dikkatleri üzerine çeken ve hayat hikayelerini geniş kitlelerle paylaşan influencerlar, markalarınızı kendi hikayelerinin doğal bir bölümü olarak sunarlar. Bu, markanın sadece bir ürün olmaktan çıkıp hayranlık uyandıran bir yaşam tarzının simgesi haline gelmesine olanak tanır. Bu tür bir yerleşim, markaya derinlemesine bir prestij kazandırır ve uzun süreli bir etki oluşturur.
Blue Ajans ekibi ile kuracağınız uzun dönemli iş birlikleri sayesinde, bu etkiyi otantik ve etkileyici bir hikâyeye dönüştürebilirsiniz.
Ankara Influencer Pazarlama Avantajları
Ankara influencer pazarlama sizin için pek çok avantaj sunar. Geniş çaplı bir reklamcılık şirketi olan Blue Ajans, bünyesinde influencerları barındırmaktadır. Bu influencerlar, organik ve kaliteli takipçilere sahip olup iş birliklerine her zaman müsaittir. Ankara influencer pazarlamanın markanıza sunacağı avantajlar şunlardır:
- Markanın bilinirliği kısa sürede gerçekleşir.
- Takipçileri harekete geçirerek markaya bazı açılardan yatırım yapmasına fırsat vermek.
- Sadık müşterilerin oluşmasına zemin hazırlamak.
- Markaya yönelik olumlu yönde bir izlenim uyandırmak.
- Kişiselleştirilmiş bir iletişim kurmak.
- Yapılan reklamın gerçek zamanlı olarak raporlanması ve analiz halinde sunulması.
- Karşılıklı etkileşim yaratılabilmesi.
Tüm bu ve buna benzer avantajları yakalamak için Ankara influencer pazarlama fırsatından yararlanabilirsiniz. Alanında uzman olan influencerlar, size bu konuda kısa sürede hizmet verecektir. Alacağınız geri dönüşler ile markanızı daha üst bir boyuta da taşımanız mümkün olacaktır.