facebook

Sosyal Medya Analizi

Anasayfa / Sosyal Medya Analizi

Sosyal medya analizi günümüzde en çok kullanılan reklam tekniklerinden birisidir. Mevcut web siteleri üzerinde bulunan markaların performansını artışını sağlar ve beraberinde değerlendirmeler sayesinde gerekli bütünler oluşturulur. Sahip olduğu sosyal medya analizleri ile birlikte sunulan organik trafiği artırırken hedef kitle de artış gösterir. Sosyal medya hesapları bilindiği gibi günümüzde oldukça fazla kullanılıyor. Kullanılan bu sosyal medya hesapları ile birlikte birçok sinyal oluşturuluyor. Bu veri sayısının yüksek olduğu sayfalar üzerinde kullanıcılara ulaşım ve analiz yapmak daha kolay bir hal alıyor.

Hedef Kitle

Sosyal medya analizi üzerinde hedef kitle oldukça önemlidir. Hedef kitle bilinerek hareket edilir. Bu doğrultuda işlem gerçekleşir. Mevcut firmalar hedef kitleyi tanır ve çeşitli özelliklerini bilerek bu şekilde adımlar atar.  Gunümüzde sosyal medya en önemli ortamlar arasında yerini almaktadır. Firmaların hedef kitleleri belirlenir. Sosyal medya ile ortaya çıkan trafik artışı ile kitle büyümesi sağlanmaktadır. Sosyal medya araçları üzerinden çeşitli çalışmalar gerçekleştirilerek büyük bir hale getiriliyor.  Fakat hedef kitleye ulaşım için belli bir ödeme gerekir.

Kullanıcı ve İletişim

Kullanıcılar sosyal medya adresleri üzerinde birçok topluluk içerisinde bulunur. Günümüzde kullanılan sosyal medya adresleri üzerinde iletişim amacıyla mesajlar kullanılır. Sosyal medya platformları üzerinde kullanıcılar ile iletişim hiçbir şekilde kesilmemelidir. Aktif bir şekilde iletişim kurulması doğrultusunda kullanıcı odaklı bir hizmet imkânı doğacaktır.

Mevcut hedef kitleyi takip etmeli ve bu hedef kitlenin davranışları takip edilmelidir. Böylece hedef kitlenin ilgi çekebileceği durumlar bilinmelidir. Mevcut kullanıcıların davranışları yakından incelenerek analiz edilir. Mevcut analizler sonucunda sosyal medya alanında uygun bir strateji belirlenmiş olacaktır.

Rakip ve İçerik Analizleri

Sosyal medya üzerinde gerçekleşen ticaretlerde rakipleri de takip etmek oldukça önemli bir nokta olmaktadır. Mevcut stratejiler doğrultusunda gerekli paylaşımları ve diğer davranışlar takip edilmelidir. Rakiplerin paylaşımları zaman dilimleri de takip edilerek uygun bir strateji oluşturmak mümkündür.

İçerik analizi konusuna gelinecek olunur ise sosyal medya üzerinde başarılı amacıyla içerik analizi oldukça önemli bir konu haline gelmektedir. Site üzerinde bulunan içerikler dikkatli bir şekilde incelenmeli ve hedef kitlenin talep ettiği paylaşımlar belirlenmelidir. Bu paylaşımları ağırlık verildiği takdirde içerik analizi başarılı sonuçlanmış olacaktır.

Google Analytics kullanılarak sosyal medya alanında gerçekleşen dönüşümler takip edilmelidir. Bunun beraberinde ücretsiz tercih edilen araçları ile birlikte çeşitleri analizler yapılır. Kitlenin hedefi olan trafik takip edilerek uygun bir hizmet yakalamak mümkün olmaktadır. Günümüzde sosyal medya alanında en çok tercih edilen reklam sistemi bulunur. Çünkü günümüzde bulunan birçok kullanıcı sosyal medya adreslerini aktif bir şekilde kullanmaktadır. Bu durumda tercih edilen sosyal medya analizi bulunan kullanıcıların İlgi alanlarını takip ederek bu alanda en doğru içerik paylaşımını gerçekleştirerek kaliteli ve başarılı bir hizmet sağlar.





Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 3)

user

Çeşminaz Sarı Soruyor ...

07/Temmuz/2023
Sosyal medya platformları; instagram, facebook, linkedin gibi platformlar arası farklar nelerdir, hangisinden ilerlemem daha uygun olur?
admin
Blue Ajans'ın Cevabı
22/Ocak/2024 Tarihinde Cevaplandı
Sosyal medya platformları farklı hedef kitlelere ve içerik türlerine odaklanır. Instagram görsel paylaşımlar için idealdir. Facebook geniş bir kitleye ulaşmak için uygundur. LinkedIn iş dünyasıyla bağlantı kurmak için uygundur. İlerleme hangi platformun hedef kitlenize ve işinizin doğasına daha uygun olduğuna bağlıdır.


user

Rana Demir Soruyor ...

07/Temmuz/2023
Halihazırda mevcut kalitemi sosyal medya alanında nasıl gerçekçi yansıtabilirim?
admin
Blue Ajans'ın Cevabı
22/Ocak/2024 Tarihinde Cevaplandı
Kalitenizi sosyal medyada yansıtmak için: Profilinizi tamamlayın, kaliteli içerik üretin, düzenli paylaşımlar yapın, takipçilerle etkileşimde bulunun ve trendlere uyum sağlayın.


user

Gizem Erkan Soruyor ...

07/Temmuz/2023
Sosyal medya platformlarından geniş kitlelere nasıl ulaşabilirim?
admin
Blue Ajans'ın Cevabı
22/Ocak/2024 Tarihinde Cevaplandı
Sosyal medya platformlarında geniş kitlelere ulaşmak için düzenli içerik paylaşımı, hedef kitlenizi anlama, etkileşimli içerik oluşturma ve reklam kampanyaları gibi stratejiler kullanabilirsiniz. İçeriklerinizi trendlere uygun ve görsel olarak çekici hale getirmek de önemlidir.




Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1