E-ticarette kullanılmak üzere beyaz zeminde dekupe edilmiş ve ölçeklenmiş fotoğrafları çektiğimizi kabul edelim. Peki, ürünümüzün ön plana çıkmasını istediğimiz, kullanım alanlarını gösteren ya da müşterinin ilgisini çekmesini beklediğimiz özelliklerini yansıtan kareler nasıl ortaya çıkacak?
İşte bu hususların karşılanması için konsept ürün çekimi ya da diğer adı ile styling fotoğraf çekimine ihtiyacınız var demektir.
Bu fotoğraflar için atılacak ilk adım ciddi bir planlama aşamasıdır. Ürünümün özellikleri nedir? Nasıl bir zeminde çekim istiyorum? İstediğim fotoğrafları kendim çekebilir miyim? Ya da profesyonel bir fotoğrafçıdan yardım mı almalıyım? sorularına cevap vermelisiniz
Fotoğraf güzel mi olsun? Ticari mi?
Styling fotoğrafçılığında düşülen ilk hata şudur: Ürününün etrafına çok sayıda aksesuar koyuyor ardından ürünü çerçevenin orta yerine denk gelecek bir kısma yerleştirip fotoğrafı çekiyoruz.
E, ne var bunda? diye sorduğunuzu duyar gibiyim
Aslında bu ve benzeri çalışmalarda estetik açıdan bir problem yok ve fotoğraf güzel de duruyor. Peki çekilen bu fotoğrafın Amazon ya da Etsy’de satışlarınızı olumsuz etkileyebileceğini hiç düşündünüz mü?
16/9 (dikdörtgen) formda çekilmiş ve çevresine çok sayıda aksesuar eklenmiş bir fotoğraf müşterinizin ilgisini dağıtıp ürününüzü satın almaktan vazgeçirebilir!!!
Neden mi?
Klasik alışkanlıkla hemen hepimiz fotoğrafları dikdörtgen ve yatay formda fotoğraf çekeriz. Halbuki, Amazon ve Etsy 1/1 (kare) form, Trendyol ise 2/ 3 formda (dikey) ürün çekimi istiyor. Ürün çekerken pazar yerlerinin hangi formda fotoğraf istediğini mutlaka bilmemiz gerekiyor
Bir diğer olumsuz husus ise kısaca “odak kayması” diyebileceğimiz, fotoğraf çerçevesinin içine ürünümüz haricinde çok sayıda aksesuar vs yerleştirmektir. Böyle bir kompozisyonda yardımcı aksesuarlar ürünümüze olan ilgiyi dağıtacak müşterimiz satın alma aksiyonundan kolayca vazgeçebilecektir
Bu problemi olabildiğince sade bir set-up sayesinde ürünümüzü ön plana çıkararak çözebiliriz
Dolayısı ile styling çekimlerinde set-up kurulurken şu sorunun cevabını net olarak verebilmeliyiz:
Göze güzel gözükecek bir kompozisyona mı ihtiyacımız var yoksa müşterinin satın alma davranışlarını etkileyecek bir çalışma mı yapmamız gerekiyor?
Mekan ve Fon Seçimi
Konsept çekimlerin en önemli ayağını fon ve mekan seçimi oluşturmaktadır. Fiziksel olarak küçük ürünler stüdyo/ev ortamında hazırlanan set-up larda çekilirken mobilya vb ürünlerde büyük bir zemine ihtiyacınız olduğunu lütfen unutmayın.
Son dönemde moda olan mock-up ya da yapay zeka uygulamaları ile ürününüzü istediğiniz zemin ya da fona yerleştirebilirsiniz. Ama şunu unutmayın ister organik zemin/fon kullanın isterse mock-up ile ürün yerleştirin en nihayetinde ürününüzün paraflaş ve kaliteli bir fotoğraf makinesi ile yüksek çözünürlüklü fotoğrafının çekilmesi gerekmektedir.
Aksi takdirde başta detay kayıpları olmak üzere başka problemler karşınıza çıkacaktır.
Kontrastın cazibesi
Peki stüdyo ve profesyonel fotoğrafçı kiralayacak imkanımız yoksa ne yapabiliriz? Set-up kurmak için tabi ki daha efektif çözümler var
Ürününüzün boyutunu göz önünde bulundurup renkli A4 kağıtlarından tutun 50/70 cm büyüklüğündeki fon kağıtlarına kadar çok sayıda fon rengi kullanabilirsiniz.
Burada dikkatinizi çekmek istediğimiz iki husus var:
- Ürününüzün zıt renginden bir fon kağıdı kullanmanız. Bu sayede zemin ve ürün renkleri birbirini itecektir. Ürünün kontur çizgileri belli olup zeminden ayrılacaktır. Bu sayede ortaya çıkacak kontrast kompozisyon gözünüze daha hoş gelecektir.
- Set-up kurarken üründen daha büyük ya da ürüne benzer bir aksesuar kullanmamanız. Gene bu yaklaşım sayesinde ürününüz başka aksesuar ve öğelerin için kaybolmayıp rahatlıkla ön plana çıkacaktır
Ciddi araştırma ve yatırımlardan sonra siz de e-ticaret yapmayı düşünüyor iseniz ürünlerinizi pazarlamada en önemli unsurlardan birinin ürün fotoğrafı olduğunu mutlaka göz önünde bulundurun