facebook

E-Ticaret Siteleri için Reklamcılık Rehberi

Anasayfa / E-Ticaret Siteleri için Reklamcılık Rehberi
E-Ticaret Siteleri için Reklamcılık Rehberi
E-Ticaret Siteleri için Reklamcılık Rehberi

Blue Ajans profesyonel ekibiyle e-ticaret reklamcılık hizmetleri sunuyor. E-ticaret reklamcılığı ile e-ticaret sitelerinin trafiğini artırılır. Aynı zamanda satış yapmak ve sitenin tanıtımında da etkin rol oynuyor. E-ticaret sitelerinde reklam faaliyetlerini yürütmek için öncelikle hedef kitlenin belirlenmesi gerekiyor. Hedef kitle belirleme çalışmaları sayesinde reklam kampanyaları doğru kişilere ulaştığı için başarılı olur.

E-ticaret sitelerinde reklam çalışmaları yapmak rakiplerle rekabet etmeyi kolaylaştırır. Marka bilinirliği noktasında da hayati önem taşıyor. Potansiyel müşterileri ürün/hizmet satın almaya yönlendiren çalışmalar bütünüdür. Reklam faaliyetleriyle ürün ve hizmetler dikkat çekici hale getirilir. Marka konumlandırma noktasında da reklamcılık faaliyetleri hayati önem taşıyor.

E-Ticaret Siteleri için Reklamcılık Faaliyetleri

E-ticaret sitesi reklam çalışmaları şu şekilde sıralanabilir:

  1. Google Ads

E-ticaret sitelerinin önemli pazarlama araçları arasında Google Ads’de yer alıyor. Google’a ait reklam platformu Google Ads sayesinde e-ticaret siteleri hedef kitlelerine daha kolay ulaşabilir. Google Ads üzerinden verilen reklamlar hem kullanıcı istekleri hem de ilgilerine göre belirleniyor. E-ticaret sitelerinin görünürlüğünün ve satışlarının artırılması için Google Ads platformu üzerinden yapılacak çalışmalar şöyle sıralanabilir;

  • Anahtar kelime belirleme
  • Görsel ve metin reklamları
  • Bütçe kontrolü
  • Hedefleme seçenekleri
  • Dönüşüm izlemek

Google Ads ile e-ticaret sitesinde yer alacak uygun anahtar kelimeler belirlenir. Bir e-ticaret sitesinin ürün/hizmet arayan potansiyel müşterilere ulaşmasında anahtar kelimeler hayati önem taşıyor. Belirlenen anahtar kelimelerin ürün/hizmetlerle alakalı olması gerekir. E-ticaret sitelerinde ürün/hizmetlere ilgili metinler ve görseller oluşturularak ortaya dikkat çekici reklamlar çıkarılabilir. Google Ads platformu tarafından metin ve görsel tabanlı reklam formatları destekleniyor. Google Ads ile e-ticaret sitelerinin reklam harcamaları belirli bütçe üzerinden yönetilir. Google Ads sayesinde reklam bütçeleri belirli zaman diliminde kontrol edilir. Google Ads ile e-ticaret sitelerinin reklam faaliyetleri yürütülürken şu hedefleme seçenekleri dikkate alınır;

  • Coğrafi konum
  • Demografik yapıya dair özellikler
  • İlgi alanları

E-ticaret reklamcılık faaliyetleri kapsamında Google Ads ile reklam performansları izlenebilir. Google Ads aracılığıyla reklam dönüşümleri izlenerek ona göre stratejiler optimize edilebilir.

  1. Sosyal Medya

E-ticaret sitesi için reklamcılık faaliyetleri yürütülürken sosyal medya platformları da dikkate alınmalıdır. E-ticaret sitesinde yer alan ürün/hizmetlerin satışlarının artırılması için sosyal medya kanallarından yararlanılabilir. Bunun için marka, hedef ve iş modeline uygun olarak sosyl medya stratejisi geliştirilmelidir. Bu noktada şu konulara dikkat edilmeli;

  • Marka adıyla aynı olan ve ürün/hizmetlerinin tanıtımının yapılacağı bir web site tasarlanmalıdır.
  • Web sitesinde ürün/hizmet satışlarının artırılacağı SEO uyumlu içerikler ve indirimler paylaşılmalıdır. İçerik ve indirimler siteyle birlikte gerçek zamanlı olarak sosyal medya platformlarında da paylaşılmalıdır. Sosyal medya platformlarında bu paylaşımlar yapılırken etiketlerde kullanılmalıdır.
  • Satıştan önce ve sonra mutlaka müşterilerle daima iletişim kurulmalıdır.
  • Sektör ve rakipler yakından takip edilerek ona göre çalışmalar şekillendirilmelidir.
  1. E-Mail Pazarlama

E-mail pazarlama çalışmaları, bir markaya ait ürün/hizmetlerle ilgili bilgilerin mail aracılığıyla hedef kitleye gönderilmesiyle yapılır. E-mail pazarlamada hedef kitle ve potansiyel müşterilerin dikkatini çekip satın alma eylemini gerçekleştirmeleri hedefleniyor. E-mail pazarlama çalışmaları dikkat çekici görseller ve başlıklarla yapılır. E-ticaret reklamcılık doğrultusunda gerçekleştirilen e-mail pazarlama çalışmaları, ürün/hizmetlerle ilgili bilgilendirme ve indirim gibi içeriklerden oluşan maillerdir.

  1. Mobil Uygulama Reklamları

Mobil uygulama reklamları yani appvertising çalışmaları, mobil cihazlara indirilebilen uygulamalarla yapılıyor. Tablet, akıllı telefon vb. mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilen çok kanallı pazarlama stratejisidir.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1