Blue Ajans profesyonel ekibiyle e-ticaret reklamcılık hizmetleri sunuyor. E-ticaret reklamcılığı ile e-ticaret sitelerinin trafiğini artırılır. Aynı zamanda satış yapmak ve sitenin tanıtımında da etkin rol oynuyor. E-ticaret sitelerinde reklam faaliyetlerini yürütmek için öncelikle hedef kitlenin belirlenmesi gerekiyor. Hedef kitle belirleme çalışmaları sayesinde reklam kampanyaları doğru kişilere ulaştığı için başarılı olur.
E-ticaret sitelerinde reklam çalışmaları yapmak rakiplerle rekabet etmeyi kolaylaştırır. Marka bilinirliği noktasında da hayati önem taşıyor. Potansiyel müşterileri ürün/hizmet satın almaya yönlendiren çalışmalar bütünüdür. Reklam faaliyetleriyle ürün ve hizmetler dikkat çekici hale getirilir. Marka konumlandırma noktasında da reklamcılık faaliyetleri hayati önem taşıyor.
E-Ticaret Siteleri için Reklamcılık Faaliyetleri
E-ticaret sitesi reklam çalışmaları şu şekilde sıralanabilir:
- Google Ads
E-ticaret sitelerinin önemli pazarlama araçları arasında Google Ads’de yer alıyor. Google’a ait reklam platformu Google Ads sayesinde e-ticaret siteleri hedef kitlelerine daha kolay ulaşabilir. Google Ads üzerinden verilen reklamlar hem kullanıcı istekleri hem de ilgilerine göre belirleniyor. E-ticaret sitelerinin görünürlüğünün ve satışlarının artırılması için Google Ads platformu üzerinden yapılacak çalışmalar şöyle sıralanabilir;
- Anahtar kelime belirleme
- Görsel ve metin reklamları
- Bütçe kontrolü
- Hedefleme seçenekleri
- Dönüşüm izlemek
Google Ads ile e-ticaret sitesinde yer alacak uygun anahtar kelimeler belirlenir. Bir e-ticaret sitesinin ürün/hizmet arayan potansiyel müşterilere ulaşmasında anahtar kelimeler hayati önem taşıyor. Belirlenen anahtar kelimelerin ürün/hizmetlerle alakalı olması gerekir. E-ticaret sitelerinde ürün/hizmetlere ilgili metinler ve görseller oluşturularak ortaya dikkat çekici reklamlar çıkarılabilir. Google Ads platformu tarafından metin ve görsel tabanlı reklam formatları destekleniyor. Google Ads ile e-ticaret sitelerinin reklam harcamaları belirli bütçe üzerinden yönetilir. Google Ads sayesinde reklam bütçeleri belirli zaman diliminde kontrol edilir. Google Ads ile e-ticaret sitelerinin reklam faaliyetleri yürütülürken şu hedefleme seçenekleri dikkate alınır;
- Coğrafi konum
- Demografik yapıya dair özellikler
- İlgi alanları
E-ticaret reklamcılık faaliyetleri kapsamında Google Ads ile reklam performansları izlenebilir. Google Ads aracılığıyla reklam dönüşümleri izlenerek ona göre stratejiler optimize edilebilir.
- Sosyal Medya
E-ticaret sitesi için reklamcılık faaliyetleri yürütülürken sosyal medya platformları da dikkate alınmalıdır. E-ticaret sitesinde yer alan ürün/hizmetlerin satışlarının artırılması için sosyal medya kanallarından yararlanılabilir. Bunun için marka, hedef ve iş modeline uygun olarak sosyl medya stratejisi geliştirilmelidir. Bu noktada şu konulara dikkat edilmeli;
- Marka adıyla aynı olan ve ürün/hizmetlerinin tanıtımının yapılacağı bir web site tasarlanmalıdır.
- Web sitesinde ürün/hizmet satışlarının artırılacağı SEO uyumlu içerikler ve indirimler paylaşılmalıdır. İçerik ve indirimler siteyle birlikte gerçek zamanlı olarak sosyal medya platformlarında da paylaşılmalıdır. Sosyal medya platformlarında bu paylaşımlar yapılırken etiketlerde kullanılmalıdır.
- Satıştan önce ve sonra mutlaka müşterilerle daima iletişim kurulmalıdır.
- Sektör ve rakipler yakından takip edilerek ona göre çalışmalar şekillendirilmelidir.
- E-Mail Pazarlama
E-mail pazarlama çalışmaları, bir markaya ait ürün/hizmetlerle ilgili bilgilerin mail aracılığıyla hedef kitleye gönderilmesiyle yapılır. E-mail pazarlamada hedef kitle ve potansiyel müşterilerin dikkatini çekip satın alma eylemini gerçekleştirmeleri hedefleniyor. E-mail pazarlama çalışmaları dikkat çekici görseller ve başlıklarla yapılır. E-ticaret reklamcılık doğrultusunda gerçekleştirilen e-mail pazarlama çalışmaları, ürün/hizmetlerle ilgili bilgilendirme ve indirim gibi içeriklerden oluşan maillerdir.
- Mobil Uygulama Reklamları
Mobil uygulama reklamları yani appvertising çalışmaları, mobil cihazlara indirilebilen uygulamalarla yapılıyor. Tablet, akıllı telefon vb. mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilen çok kanallı pazarlama stratejisidir.