Blue Ajans uzman ekibi, e-ticaret siteleri üzerinde sosyal medya çalışmaları yaparak sitenin daha çok kişiye ulaşıp satışlarının artırılmasını sağlıyor. Sosyal medya platformları, e-ticaret siteleri için hayati önem taşıyor. Özellikle müşterilerle gerçek zamanlı olarak bağlantı kurma noktasında çok önemlidir.
Web site trafiğinin artırılması ve marka bilinirliğinin oluşturulmasını da sağlıyor. Sosyal medya platformlarından e-ticaret sitelerinde satılan ürün/hizmetlerle ilgili müşteri geri bildirimleri toplanabiliyor. Böylelikle ürün/hizmetlere dair iyileştirmelerde yapma imkanı doğuyor. Sosyal medya platformlarında ürün/hizmet listeleri oluşturulabiliyor. Ayrıca gönderilere e-ticaret sitelerine yerleşik olacak şekilde “Satın Al” butonu gibi araçlarda eklenebilir. Tüm bu hususlar e-ticaret siteleri için sosyal medya kullanımı önemini vurguluyor.
E-Ticaret Siteleri için Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?
E-ticaret siteleri sosyal medya reklam çalışmalarında öncelikle hedef kitlenin belirlenmesi gerekiyor. Akabinde şu adımlar takip edilmelidir;
- Ürün/hizmetlere uygun doğru platformlar belirlenmelidir
- Doğru paylaşım zamanları belirlenmeli
- İçerik planı oluşturulmalı
- Mikro influencerlar ile çalışılmalı
E-ticaret siteleri için sosyal medya çalışmalarında markaya uygun doğru platformlar belirlenerek oralarda içerikler üretilmelidir. Hedef kitlenin çok aktif olmadığı bir platformda içerik paylaşmak geri dönüşleri imkansız kılar. E-ticaret sitesinde satılan ürün/hizmetler dikkate alınarak hedef kitle belirlenip ona göre sosyal medya platformları seçilmesi daha doğru olur. Örneğin, Facebook daha çok ileri yaş gruptakilere hitap ederken Instagram, TikTok gibi platformlar gençler tarafından kullanılıyor. Bu noktada satışı yapılan ürün/hizmetlerin geçler mi yoksa ileri yaş gruptakiler için mi uygun olduğu dikkate alınmalıdır.
Sosyal medya reklamcılık çalışmalarında paylaşım zamanlarının doğru belirlenmesi de önemlidir. Sosyal medya platformlarında paylaşımlar, en yüksek etkileşim alınacak zamanlarda yapılmalıdır. Bunun için hedef kitlenin aktif olduğu en doğru zaman dilimleri belirlenip ölçümlenmelidir. E-ticaret siteleri için sosyal medya stratejisi oluştururken içerik planlarının doğru yapılması da hayati önem taşıyor. Farklı içerik türleri oluşturarak bunların planlı şekilde paylaşılması çok önemlidir. E-ticaret sitelerinin satışlarının artırılması için son dönemlerde sosyal medya platformlarında mikro influencerlar ile de çalışılmaya başladı. Influencer hesaplarla anlaşmalar yapılarak ürün/hizmet bilinirliği artırılabilir.
E-Ticaret Siteleri için Sosyal Medya Nasıl Kullanılmalı?
E-ticaret siteleri için sosyal medya platformlarında çalışmalar yapılırken şu kriterlere dikkat edilmelidir;
- Takipçilerden gelen görüş ve yorumlar cevapsız bırakılmamalıdır.
- Takipçilerle bağ kurulmaya çalışılmalıdır. Örneğin, müşteriler ürün/hizmetlere dair paylaşımlar yaptığında sosyal medya platformlarında onlara yer verilmelidir. Böylelikle markanın diğer takipçileri ve müşterileri de paylaşım yapmaya teşvik edilmiş olur.
- DM kutuları ve postların altına gelen olumsuz yorumlarda kendinizi kötü hissetmememiz gerekiyor. Bu durumu, çözüm sağlama fırsatı olarak görebilirsiniz.
- Platformlarda hedef kitleye uygun içerikler üretilip paylaşılmalıdır. Sosyal medya platformlarının her birisinin kendine göre dili var. İçerikler üretilirken bu noktada dikkate alınmalıdır.
Blue Ajans ile iletişime geçerek e-ticaret siteleri sosyal medya reklam çalışmaları hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.