Blue Ajans, e-ticaret sitelerine müşteri sadakati sağlama noktasında danışmanlık veriyor. Müşteri sadakati, tüketicilerin markaya bağlılığını ve düzenli olarak alışveriş yapma eylemini ifade ediyor. Müşteri sadakati sayesinde tüketici e-ticaret sitesiyle diğer bir ifadeyle markayla duygusal bir ilişki kurar.
Müşteri sadakati sayesinde tüketiciler her zaman aynı e-ticaret sitesinden alışveriş yapmaya başlar. E-ticaret perakendecileri, müşteri sadakatini sağlayarak kar elde edebilir. Sadık müşteriler, yeni müşterilere kıyasla daha çok alışveriş yaparlar. Ayrıca sitede daha çok zaman geçirirler.
E-Ticaret Sitelerinde Müşteri Sadakati Oluşturma Adımları
E-ticaret sitelerinde müşteri sadakati oluşturmak için şu adımlar takip edilmeli;
- Müşteri hizmetleri süreci gözden geçirilmeli
- Sosyal medya platformlarından takip etmeleri sağlanmalı
- Puan toplama kampanyaları düzenlenebilir
- Veriye dayalı e-posta kampanyaları yürütülebilir
- Sosyal kanıtlardan yararlanılmalı
- Kullanıcı deneyimleri iyileştirilmelidir
Müşteri sadakati sağlamak için teslimat paketi içine teşekkür kartı eklenebilir. Müşterilerin nelerden mutlu olacağı dikkate alınarak ona göre çalışmalar yapılmalıdır. Hedef kitleye dair verilere detaylı incelenerek ona göre bir çalışmanın yapılması e-ticaret sitesinin ziyaretçi sayısını artırır. E-ticaret sitelerinin trafiğini ve satışlarını artırmak için sosyal medya platformlarına da önem verilmelidir. Ürün/hizmetlere dair e-ticaret sitesinin sosyal medya platformlarından tanıtıcı içerikler paylaşılmalıdır. Ayrıca sosyal medya platformlarından indirim ya da takipçilere özel kuponlar gibi çeşitli çalışmalarda yapılabilir. A/B testi yapılarak e-ticaret sitesine ait sosyal medya platformlarında hedef kitleyle ilgili çeşitli bilgiler edinilebilir. Marka kendi niş alanında içerik stratejileri geliştirerek informatif olmayı hedefleyebilir. E-ticaret sitelerinde müşteri sadakati oluşturmak için tüketicilere puan toplama kampanyaları sunulabilir. Puan toplama kampanyaları, tüketicilere alışveriş yapmaları sonucunda sunulur. Veriye dayalı e-posta kampanyaları, müşteri sadakatinin sağlanması noktasında önemli rol oynuyor. E-posta kampanyaları oluşturularak mevcut müşterilerle marka arasında etkileşim artırılır. Sosyal kanıtlardan yararlanma, potansiyel müşterilerin markaya olan sadakatini artıran diğer bir önemli etkendir. Sosyal kanıtlara örnek olarak gerçek müşterilerin referanslarını verebiliriz. Sosyal kanıt olarak kullanıcılara ait video ve fotoğraflarda gösterilebilir. Müşteri deneyimlerinin olumlu olması markaya olan sadakati önemli ölçüde artırır.
Müşteri Sadakati Nasıl Ölçülür?
E-ticaret siteleri için müşteri sadakati şu şekilde ölçülür;
- Kayıp oranı
- Elde tutma oranı
- Müşteri yaşam boyu değeri
Müşteri sadakatini ölçmeyi sağlayan kayıp oranı, kaybedilen müşteri sayısını ifade etmektedir. Siteyi ziyaret edenlerin çoğunluğu yeniyse eski müşterileri yeniden kazanmak için çalışılmalıdır. Elde tutma oranı, markaya geri dönen müşterilerdir. Elde tutma oranı formülle şu şekilde gösterilebilir: (Seçilen dönemdeki toplam müşteri sayısı) – (Seçilen dönemdeki yeni müşteriler) /(seçilen dönemin başlangıcındaki müşteriler) Müşteri yaşam boyu değeriyse e-ticaret sitesinin devamlı büyümesidir. Diğer bir ifadeyle bir müşterinin markaya sağladığı toplam parasal değerdir. Müşteri yaşam boyu değeri, müşterinin markadan ilk yaptığı alışveriş ve tekrarlayan alışverişlerini kapsar. Blue Ajans ile iletişime geçerek e-ticaret sitelerinde müşteri sadakati oluşturulabilir.