Blue Ajans ekibi, e-ticaret sitesi SEO optimizasyonu ile siteleri arama motorlarında üst sıralara çıkararak satışların artırılmasını sağlıyor. E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren markaların öncelikle SEO optimizasyon çalışmalarına önem vermesi gerekiyor.
SEO optimizasyon çalışmalarıyla markanın sunduğu ürün/hizmetlerle ilgili anahtar kelime araştırmaları yapılır. Bu anahtar kelimeler markanın web sitesinin Google başta olmak üzere diğer arama motorlarında görünürlüğünü artırır. SEO optimizasyonu, markalara rekabet avantajı da sağlıyor. Özellikle marka bilinirliği noktasında çok büyük avantajdır.
E-Ticaret Sitesinde SEO Optimizasyonu Avantajları
E-ticaret SEO çalışmaları markaya birçok avantaj sunar. Bu avantajları şöyle sıralayabiliriz;
- Markanın arama motorları üzerinde görünürlüğünün artmasından kaynaklı hedef kitlelere daha hızlı ulaşılır.
- Markalara uzun vadeli konumlandırma fırsatı sunar.
- Ölçümlenebilir sonuçlara ulaşılır.
- Hedef anahtar kelimeler, e-ticaret sitelerinin trafiğini organik olarak artırır.
- SEO çalışmalarına önem veren firmalar rakipleriyle daha iyi rekabet eder.
- Markalar, e-ticaret sektöründe sonuçları net görebildikleri yatırımlar yapmaya başlar.
E-Ticaret Sitelerinde SEO Optimizasyon Rehberi
E-ticarette SEO teknikleri şu şekilde sıralanabilir:
- Hedef Kelime Belirleme
Bir e-ticaret sitesinde SEO çalışması yapılacağı zaman öncelikle hedef kelimelerin belirlenmesi gerekiyor. Bu noktada ürün/hizmet portföyü ve site mimarisi dikkate alınmalıdır. Hedef yani anahtar kelimeleri belirlerken aşağıdaki faktörler dikkate alınmalıdır;
- Ürün/hizmet listesi açılır
- Ürün/hizmetlerle eşleşen ana kategoriler belirlenir
- Kategorilere göre genel kelimeler seçilir
- Kelimeler kullanıcıların arama niyeti dikkate alınarak “satın alma” niyeti kapsamında eşleştirilir
- Her kategori için minimum 3 adet ana kelime belirlenir
- Belirlenen 3 kelimelerle eşleşen ve anlam açısından aynı amacı hedefleyen eş(yan) kelimeler de belirlenir
Hedef kelimeler belirlenirken uzun kuyruklu kelimelere odaklanmakta mantıklıdır.
- E-Ticaret SEO Stratejisi Oluşturma
E-ticaret sitesi SEO optimizasyonu için strateji oluşturulmalıdır. Bu strateji; belirli gelir hedefi, hedef kitle ve satış rakamları gibi stratejiler oluşturularak SEO çalışmalarına başlanır.
- E-Ticaret Sitesinin İndexlenebilir Olup Olmadığı Kontrol Edilmeli
Dizine ekleme, tarama hataları gibi sorunların olup olmadığı Google Search Console ile kontrol edilebilir. Google Search Console’a XML site haritaları gönderilebilir. Web sitesindeki sayfaların indexlenebilir olup olmadığını öğrenmek için “robots.txt” sorunlarına bakılmalıdır.
- Kategori, Ürün ve Hizmet Sayfaları Oluşturulmalı
Bir e-ticaret sitesinde ziyaretçilerin aradıklarını hemen bulup satın almaya yönlendirilmesi için şu noktalar dikkate alınmalıdır;
- Ürün/hizmetler hem ilgili kategoriler hem de alt kategoriler şeklinde gruplandırılmalıdır.
- İçerik temaları düzenlenmeli
- Ürün grupları düzenli hale getirilmeli
- Başlık, Meta, URL ve Ürün İçerikleri Doğru Şekilde Oluşturulmalı
Ürün/hizmet başlığı, e-ticaret sitelerinde önemli bir unsurdur. Başlık, web sayfalarının arama motoru sonuç sayfalarında hem mavi hem de harflerle görünür. Bu sayede SERP’lerle sıralandığı zaman web sitesinin tıklanma oranı artar. Ürün/hizmet sayfaları için başlık seçilirken benzersiz olmasına dikkat edilmelidir. Aynı başlık ve yinelenen içerikler SEO çalışmalarını sıkıntıya sokar.
Meta açıklaması, arama motoru sonuçlarında sayfa başlığı altında görünür. Kısa mesaj şeklindeki meta açıklamaları SEO için çok önemlidir. URL, bir web sitenin sayfasının URL’si tam olarak web tarayıcının adres çubuğunun olduğu yerde görüntülenir. Ürün/hizmet sayfalarının URL’si başlıkla eşleştirilmelidir.
- Mobil Uyumlu Olmalı
E-ticaret SEO çalışmaları yapılırken sitenin mobil uyumlu olmasına da dikkat edilmelidir. Sitenin mobil uyumlu olması görünürlüğü, satışları ve iyi bir kullanıcı deneyimini artırır. Mobil uyumlu bir e-ticaret sitesinde şu noktalara dikkat edilmeli;
- Duyarlı tasarım tercih edilmelidir.
- Yükleme süresi kısaltılmalı
- Web sitede gezinme basitleştirilmeli
- İçerikler kısa paragraf şeklinde yazılmalı
- Mobil görüntüleme için web sayfaları görüntüleri yeniden boyutlandırılmalı
- Kaliteli İçerikler Üretilmeli
E-ticaret sitelerinin hedef kitlelerine ulaşmaları için SEO uyumlu içerikler hayati önem taşıyor. SEO uyumlu içerikler üretilirken şu noktalara dikkat edilmeli;
- Anahtar kelimeler araştırılmalı
- H1, H2 gibi başlık hiyerarşisine dikkat edilmeli
- Yüksek çözünürlüklü görseller kullanılmalı
- İçerikler özgün olmalıdır
- Backlink Çalışmaları Yapılmalı
E-ticaret sitesi SEO optimizasyonu için Backlink çalışması yapmakta sitenin otoritesini yükseltir. Backlink çalışmaları, farklı web sitelerinden alınan referans bağlantılardır. Backlink çalışmaları hem URL hem de alan adı otoritesini artırır.
- Site Hızlandırılmalı
E-ticaret sitelerinde SEO çalışması yapılırken mutlaka hızlandırmaya da önem verilmelidir. E-ticaret sitesinin hızlı çalışması arama motorları üzerinde daha kolay taranıp indexlenmesini sağlar. Blue Ajans, e-ticaret sitesi kurulumunun yanı sıra mevcut sitenin hızlandırılmasına yönelikte çalışmalar yapıyor.
- SEO Raporları Dikkate Alınmalı
E-ticaret sitesiyle ilgili SEO raporları alarak sitedeki hatalar hakkında bilgi sahibi olunur. Hatalar öğrenildikten sonra düzeltilip kısa sürede sitenin yükselmesi sağlanabilir. SEO raporları hazırlanırken ilk olarak SEO’ya dair hedefler belirlenmelidir. Hedef belirleme işleminin ardından şu noktalar rapora dahil edilmeli;
- Web site analizi-Hız
- Etiketler
- Bağlantılar
- Görsel açıklamaları
- Anahtar kelime analizi
- Başlıklar
- Başlıklar