Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte marka ve işletmeler reklam faaliyetlerinin çoğunluğunu sosyal medya platformları üzerinden yürütmeye başladı.
Sosyal medya post tasarımı çalışmalarıyla marka ve işletmeler sektörde daha çok ön plana çıkmaya başladılar.
Blue Ajans gibi profesyonel firmalara sosyal medya platformları için özel post tasarlatan markalar hedef kitleye ulaşma noktasında bir adım öne çıkarlar.
Günümüzde sosyal medya platformları her yaştan ve kesimden insanı etkisi altına aldı. Büyük bir çoğunluk boş zamanının neredeyse tamamını sosyal medya platformlarında gezinerek geçiriyor.
Hal böyle olunca da firma ve markalar için sosyal medya platformları önemli reklam aracı haline dönüştü. Tüm belirtilen bu unsurlar doğrultusunda sosyal medya platformlarına postlardan oluşan içerikler tasarlamak önemli hale geldi. Postların sürekli, düzenli ve tutarlı paylaşılmasıyla markalar hizmet/ürün satışlarını artırabilirler.
Etkili Sosyal Medya Post Tasarımı
Ankara sosyal medya yönetimi yapılırken platformlarda post tasarımı ve paylaşımı çok önemlidir. Sosyal medya platformlarına özel tasarlanan postlar, markanın diğer hesaplarla etkileşimini artırır. Fakat bunun için bazı noktalara çok dikkat edilmesi gerekiyor.
Blue Ajans uzman ekibiyle sosyal medya post tasarımı çalışmalarını şu şekilde gerçekleştiriyor:
Platformlara Uygun Postlar Tasarlanmalı
Facebook, Linkedin, Instagram, X gibi sosyal medya platformlarının algoritmaları birbirinden farklıdır. Dolayısıyla tek bir post tasarımının tüm sosyal medya platformlarında kullanılması doğru değildir. Her sosyal medya platformlarına ayrı, özel postlar hazırlanmalıdır.
Örneğin; Instagram’a hazırlanan postla Facebook için hazırlananın arasında konsept, ölçü vb. noktalarda farklılar vardır. Linkedin kurumsal iş odaklı bir sosyal medya platformu olduğundan dolayı postlardaki metinlerin daha resmi dillerde hazırlanması gerekiyor. Diğer bir ifadeyle Linkedin postlarında kurumsal dil kullanılması daha doğru olur.
Renk Seçimine Dikkat Edilmeli
Sosyal medya post tasarımı yapılırken renklere de çok dikkat etmek gerekiyor. Renklerin özellikleri ve insanların kafasında ne ifade ettiğinin çok iyi bilinmesi gerekiyor. Fakat renk seçiminde markaların kurumsal renklerine mutlaka yer verilmelidir. Sosyal medya kullanıcıları hesaplarında gezinirken markanıza ait postu gördüklerinde hemen onu tanımaları gerekiyor. Bunun içinde Instagram postlarının profesyonelce tasarlanması gerekiyor.
Metinler Net ve Okunaklı Olmalı
“Sosyal medya post tasarımı nasıl yapılır” noktasında dikkate alınması gereken unsurlardan birisi de metinlerin net ve okunaklı olmasıdır. Linkedin, Instagram, Facebook ve diğer sosyal medya platformlarına özel tasarlanan postlarda yer alan metinlerde anlatılmak istenen net ifade edilmelidir. Postun dikkat çekmesi için metinlerde doğru punto ve font kullanımı da çok önemlidir.
Sosyal medya post tasarımında görse metin, “başlık ve alt başlıktan” oluşması gerekiyor. Fakat bazı sosyal medya postları reklam olarak yayınlanmaktadır. Böyle durumlardaysa reklam politikaları dikkate alınır. Bunun içinde %25 text overlay kuralına göre postlar tasarlanır. Bu durum şöyle ifade edilebilir: Tasarımdaki text oranının görselin %25’ini aşmamasıdır.
Görseller Bütünlük Oluşturmalı
Sosyal medya platformları profillerinin bütünlük oluşturması çok önemlidir. Özellikle marka imajının yansıtılması için bu bütünlük oluşturma noktasına çok dikkat edilmesi gerekiyor.
Örneğin, sosyal medya post tasarımı içerisinde yer alan görseller aynı ya da birbirine benzer template’lerle hazırlanabilir. Bu da markanın kurumsallığını yansıtmaktadır. Blue Ajans ile iletişime geçerek belirttiğimiz bu noktayla ilgili hizmet alabilirsiniz.
Yukarıdaki bilgilere ek olarak sosyal medya tasarım örnekleri ele alındığında postlar hazırlanırken bazı noktalara çok dikkat edilmesi gerekiyor. Postlarda hizalama başta olmak üzere sağ-sol-alt ve üst boşlukların eşit olmasına dikkat edilmesi gerekiyor.
Postta yer alan görselin merkezi ve çevresindeki boşluklar eşit şekilde ayarlanmalıdır. Bu noktada text sununun ortalanması postun estetik görünümü açısından çok önemlidir. Blue Ajans tasarım ekibi tarafından belirttiğimiz tüm bu noktalar en ince ayrıntısına kadar ayarlanarak profesyonel sosyal medya yönetimi hizmeti veriliyor.
Sosyal Medya Post Tasarımı Neden Gereklidir?
Ankara sosyal medya yönetimi çalışmalarında post tasarımı çok önemlidir. Sosyal medya postları sayesinde markalar dijital ortamda daha kolay bulunurlar. Bir markanın erişilebilir olmasını da etkilemektedir. Bir marka rakiplerinin önüne geçmek için sosyal medya postlarından yararlanabilir.
Sosyal medya postları, daha önce belirlenen tarihlerde paylaşılır. Postların tasarımını yapan sosyal medya yöneticileri paylaşımından da sorumludur. Markaların etkili şekilde tanıtılmasını sağlayan sosyal medya postları, web sitesi trafiğini de artırmaktadır. Çünkü sosyal medya platformlarında diğer hesaplar tarafından görüntülenmeye başlayan postlar, markanın web sitesine de insanları yönlendirir. Bu durum direkt marka web sitesinin trafiğini yükseltmektedir.
Etkili Sosyal Medya Post Tasarım Fiyatları
Sosyal medya post tasarım fiyatları, sosyal medya yöneticiliği içerisinde yer alır. Sosyal medya yöneticiliği hizmetleri fiyatları;
- Marka büyüklüğü,
- Üretilecek içeriklerin türü,
- Markanın sektörüne göre değişiklik gösteriyor.
Sosyal medya platformlarında postlar, animasyon ve fotoğraf şeklinde tasarlanmaktadır. Fotoğraf animasyona göre daha farklı şekilde tasarlanmaktadır. Dolayısıyla postun türü de fiyatı etkilemektedir. Aylık periyotta kaç adet post paylaşılacağı da fiyatın içerisinde yer alır.
Blue Ajans ile iletişime geçerek sosyal medya post tasarımı ile ilgili detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.