facebook

Google ADS Açık Artırma Nedir

Anasayfa / Google ADS Açık Artırma Nedir
Google ADS Açık Artırma Nedir
Google ADS Açık Artırma Nedir

Google ADS Açık Artırma, Google’daki aramalarda hangi reklamların gösterileceğini belirlemek için yararlanılan bir yöntemdir.

Aynı zamanda reklamların hangi sırayla gösterileceği hakkında da reklam verilerin teklifleri içerisinden açık artırma işlemi yapılıyor. Blue ajans, deneyimli personeliyle web sitesinde kullanılacak reklamları Google ADS Açık Artırma yöntemiyle belirliyor.

Google ADS Açık Artırma yöntemi Google’ın kriterlerine uygun şekilde gerçekleştiriliyor. Google ADS Açık Artırma yönteminde en üst sırada yüksek teklif verenler yer almıyor. Açık artırmada teklif verenler arasında Google’ın kriterlerine uygun olan reklamlar tercih ediliyor.

Google ADS Açık Artırma sistemi, Google’ın finansal çıkarlarıyla reklam verenlerin çıkarlarını dengeleyen bir sistemdir. Bahsettiğimiz bu sistemin daha iyi anlaşılabilmesi için öncelikle Google ADS’nin çalışma şeklini bilmek gerekiyor.

 

Google ADS Nedir ve Nasıl Çalışır?

 

Google ADS; dijital reklamcılık platformudur. Google, bu platformu reklam verenlere sunuyor. Daha önceden Google AdWords olarak biliniyordu. Marka ve firmalar, Google ADS aracılığıyla özgün reklamlar vererek potansiyel müşterilere ulaşıyor. Reklamlar;

 

  1. Google arama sonuçları,
  2. Google Görüntüleme Ağı,
  3. Google Arama Ağı vb. Google’ın hizmetleri üzerinden yayınlanıyor.

 

Google ADS üzerinden reklam yayınlamanın yanında reklamların teklifleri, hedefleme seçenekleri ve kampanyalar hakkında da çalışmalar yapıyor. Web sitesinde yer alan içerikler üzerinden para kazanmak için Google ADS platformundan yararlanılır. Google ADS, web sitesindeki içerik ve ziyaretçilere göre reklamları sitede eşleştiriyor.

Google ADS ile reklam alanları kullanılabilir hale getirilir. Web sitesinde en yüksek ödemeyi yapan reklamlara yer verilir. Blue ajans, kurum ve markaların web sitelerinde Google ADS platformunu kullanarak sahiplerinin reklamlardan para almasını sağlıyor. Müşterilerin reklamlardan para alması için web sitesinde reklam veren herkesi faturalandırıyor.

 

Google ADS Açık Artırma Nasıl Çalışır?

 

Google ADS açık artırma sisteminin doğru adımlarla gerçekleşmesi için mutlaka web site sahipleri profesyonel kişilerle çalışmalıdır. Reklamlar, Google Arama Motoru üzerinden gerçekleştirilen tüm sorgularda reklam açık artırılmasına dahil olurlar. Google ADS açık artırma ile reklamın gösterilip gösterilemeyeceğine karar verilir. Aynı zamanda hangi reklam konumunda gösterileceğini de belirliyor.

Google ADS açık artırma sistemi şu şekilde çalışmaktadır;

 

  1. Kullanıcılar arama gerçekleştirdikten sonra Google ADS sistemi devreye giriyor. Gerçekleştirilen aramalarla eşleşen anahtar kelimelerden oluşan tüm reklamlara ulaşıyor.
  2. Sistem reklamları detaylı şekilde inceliyor. Uygun olmayan reklamları eliyor.
  3. Yüksek reklam sıralamasındaki reklamlar sadece gösterilir. Reklam sıralaması; kullanıcıların arama içerikleri, teklifler, reklam sıralaması eşikleri, uzantılar ve reklamların kalitesine göre şekilleniyor.
  4. Google ADS açık artırma, tekliflerin yüksek olmasına bağlı değildir. Anahtar kelimelerle ilgili olan düşük fiyatlı tekliflerde Google ADS açık artırmada kazanabilir.
  5. Google ADS açık artırma sistemi, Google’daki tüm aramalarda tekrarlanıyor. O günkü rekabetle bağlantılı tüm açık artırmalar, farklı sonuçlar doğuruyor. Reklamın gösterilip gösterilemeyeceğine dair bazı değişiklikler yapılabiliyor.

 

Google ADS Açık Artırmanın Faydaları Nelerdir?

 

Google ADS Açık Artırma hizmeti alan firmalar, kendilerine önemli bir yatırım yapmış olur. Google ADS Açık Artırma sayesinde firma, kendisine reklam verenleri yakından görür. Bunun sonucunda kendisini onlarla karşılaştırır. Bu sayede diğer reklam verenlerden nelerinin farklı olduğunu ve eksiklerini kolayca tespit eder.

Reklamların arama sonuçlarındaki sıralamasına ulaşılır. Diğer reklam verenlerle kıyaslanır. Reklamlarının diğer reklam verenlere kıyasla nasıl bir sıralamaya sahip olduğunu hesaplar. Reklam bütçesiyle alakalı stratejik planlamalar yapılır.

Anahtar kelime seçimi konusunda da bazı planlar yapılmaktadır. Google ADS Açık Artırma sistemiyle diğer reklam verenlere ait toplam olası gösterim payı ve kurumun toplam olası reklam gösterim payı karşılaştırılır. Tüm bu teknikler için Blue ajans ile iletişime geçebilirsiniz.

 

Google ADS Açık Artırmada Kalite Puanı

 

Google ADS Açık Artırma sisteminde kalite puanı öne çıkmaktadır. Google, anahtar kelimelerin her biri için 1 ile 10 arasında kalite puanı belirlemiştir. 10 en iyi puan olarak belirlenmiştir. Google ADS Açık Artırmada kalite puanı şu bileşenlere göre belirleniyor;

 

  1. Tıklama oranı,
  2. Anahtar kelimelerin alakaları,
  3. Açılış sayfasının kalitesi ve alaka düzeyi,

 

Tıklama oranı, web siteleri için çok önemlidir. Google’ın reklamı tarafından alınan tıklama, web sitenin otoritesi açıdan hayati önem taşıyor.

Google ADS ile reklamlara tıklanarak oy kullanıldığında reklamların kaliteli olanları belirleniyor. Google ADS’te Açık Artırma için kalite puanı reklamların alaka düzeyine göre de belirleniyor.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1