Google ADS ReklamVeren Doğrulaması Nedir Nasıl Yapılır
Anasayfa /
Google ADS ReklamVeren Doğrulaması Nedir Nasıl Yapılır
Google ADS ReklamVeren Doğrulaması Nedir?
Google rekla verendoğrulaması sisteminde kayıtlı reklam verenlerin gerçek olup olmadığını kontrol etmek ve gerçek kuruluş ve kişiler ile gerçek olmayan kişiler ve kuruluşların ayrımını yaparak haksız rekabeti ortadan kaldırma amaçlı yapılmış bir politika adımıdır aslında. Ayrıca bu işlem sırasında işletmenin faaliyet bilgilerini de alarak “gerçekten faaliyet gösterdiği konularda mı reklam veriyor?” bunun da kontrolü sağlanıyor.
Google’ın kendi sisteminde belirttiği haliyle doğrulama;
“Reklamveren doğrulama programı, kimlik doğrulama ve işletme faaliyetleri doğrulamasının tek bir akışta bir araya getirilmiş hâlidir. Doğrulama işlemi kapsamında kimlik doğrulamayı ve işletme faaliyetleri doğrulamasını (geçerliyse) tamamlamanız istenir.”
Google ADS Reklamveren Doğrulaması Nasıl Yapılır?
Google ADS hepinize bir e-mail attı biliyorsunuz, “… tarihe kadar reklamveren doğrulamasını tamamlamazsanız reklamlarınız yayınlanmayacaktır.” Endişelenmeyin sakin olun ve arkanıza yaslanın. Yapmanız gereken çok basit
İşletmeniz Hakkında;
Kimliğinizi Doğrulama;
İşletme Faaliyetinizi Doğrulama;
Bu üç adımı tamamlayarak reklam vermeye devam edebilirsiniz. Mail geldiği günden itibaren 30 gün içinde reklamveren doğrulamasını tamamlamanız gerekmektedir. Doğrulamanız tamamlandıktan sonra Google artık işletmenizin gerçek olduğunu kabul edecektir ve işletme isminiz ve logonuzla özelleştirilmiş olarak reklamlarda görüneceksiniz bu ise kullanıcıların sizi tercih etme sebebi olacak.
Google’ın buradaki amacı reklam veren işletme ise gerçekten işletme mi? şahıs ise gerçekten şahıs mı? sektöründe reklam vermeye engeli var mı? gibi soru işaretlerini ortadan kaldırarak kullanıcıları yanıltıcı reklamlardan korumak. Özellikle yasaklı sektörlerde kullanılan yöntemlerin de önüne geçilmiş olacak.
Aslında bu işlemin çok faydalı yanları olduğunu bilmemiz gerekir. Siz gerçek bir işletmesiniz ve sizin şirket isminiz ile başkaları da reklama çıkabiliyor fakat bu doğrulama sonrasında böyle bir durum söz konusu olmayacak. Gerçek işletmeler reklam verirken rakiplerinin de gerçek işletme olduğunu bilecek ve gerçek olmayan işletmeler artık reklam veremeyecek.
Doğrulama işlemi genel olarak 3 adımdan oluştuğu gibi sorular da her hesap için aynı değildir.
İşletmeniz Hakkında; Google bu bölümde firmanız hakkında bilgiler talep etmektedir. Sorular net ve anlaşılır olduğu gibi yönergeler de tamamen kullanıcı dostu.
İşletmeniz reklam ajansı mı?
Reklam ödemeleri kimin tarafından yapılıyor (siz, ajans, patron)
Reklamını yaptığınız ürün sizin mi? yoksa bir firmaya bayilik mi yapıyorsunuz?
Faaliyet gösterdiğiniz sektör nedir? Birden fazla sektörde faaliyet gösteriyorsanız bunları belirtin.
Gibi, gibi, gibi…
Kimliğinizi Doğrulama; Bu adımda ise kimliğinizin ön yüzünün veya ehliyetinizin ön yüzünün taranmış net bir fotoğrafını yüklemeniz gerekmektedir. Fotoğrafın net olması çok önemli bir konu doğrulama için. Pasaportta kullanabilirsiniz doğrulama için. Burada önemli olan, Google hesabındaki isim olarak kimliğini göndereceğiniz kişinin tam adı soyadı yazmalı ve İşletmenizin ismi veya öylesine yazdığınız bir isim olmamalıdır.
İşletme Faaliyetinizi Doğrulama; Bu bölümde ise size bir form açılmakta işletme faaliyetlerinizi ilgili sorularla cevaplamanız gerekmektedir.
Nerede hizmet verdiğiniz,
Müşterilerle irtibat şekliniz,
Hizmeti Müşterinin evinde veya ofisinde mi verdiğiniz,
Müşteri bilgilerini web siteniz aracılığı ile toplayıp toplamadığınız,
Tabi web sitenizdeki gizlilik politikası sayfasının linki,
(gizlilik politikası sayfasını doğrulamaya başlamadan önce yapmalısınız ve bu sayfayı Google için indekslenemez yani “noindex” ile hariç tutmayı unutmayın ki aramalarda görünmesin.)
Sorulara kesinlikle açık ve net cevaplar vermelisiniz ki bu Google ADS reklamveren doğrulaması için büyük önem arz etmektedir. Burada en önemli ve kritik konu verdiğimiz bilgilerin şirketimizin resmî belgeleri ile örtüşmesi durumudur. Bu konuda istenen belgeler
Vergi levhası,
Faaliyet belgesi,
Mersis No,
Vs.
gibi olabilmektedir.
Google ADS Reklamveren doğrulamasında bazı sektörlerde farklı belgeler (diploma vs.) ve bilgiler de istenebilmekte.
Google ADS’nin bu doğrulama ile reklam verenlerin reklamlarının performansını yükselteceğini düşünüyorum.
Doğrulamayı tamamladıktan sonra en fazla 3 iş günü sonunda sonuç tarafınıza mail olarak geliyor. Senaryolar net tabi;
Olumsuz sonuçlanırsa GoogleADS sebebine göre detaylı bir şekilde size ne yapmanız gerektiğini yönergeleriyle gösteriyor ve tekrar doğrulama başlatıp reklam veren doğrulamanızı tamamlıyorsunuz.
Olumlu sonuçlandığı takdirde; “Reklamveren doğrulamasını tamamladınız için teşekkür ederiz.” Şeklinde hesap numaranızın ve bilgilerinizin olduğu mail alıyorsunuz. Ve bu aşamadan sonra hemen reklamlarınıza girip logo ve şirket adı girmenizi tavsiye ediyoruz ki; kullanıcılar doğrulama yaptığınızın farkına varsın.
“Reklamveren doğrulamasını tamamladınız için teşekkür ederiz.” Şeklinde mail almanız dileğiyle …
Google Reklamveren Doğrulaması ile ilgili Google Politikasını okumak için Tıklayın.
Yazar
Doğukan Gümüşsoy
Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı
Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue
Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.
Paylaş
Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru
içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.