İşletmeler, Google reklam verme işlemleri sayesinde hedefledikleri kitleye ulaşabilirler. Blue ajans ile iletişime geçerek Google’da reklam verme hizmeti alabilirsiniz.
Google’da reklam verme işlemlerinde birçok konuya çok dikkat edilmesi gerekiyor. Öncelikle reklamların doğru yerde verilmesine çok özen gösterilmelidir. Bu husus, işletmenin amaca ulaşması noktasında hayati önem arz ediyor.
Google reklamları; online pazarlama aracı olarak ifade edilebilir. YouTube, web siteler vb. anlaşmalı platformlara reklamlar yerleştirilerek işletmenin hedef kitlesine ulaştırılır. Aynı zamanda Google’ın arama sonuçlarına da reklamlar yerleştirilebilir.
Google reklamları sayesinde işletme tarafından sunulan hizmet ve ürünler, tüketicilere daha kolay ulaştırılır. Dijital reklam dünyasında en çok bütçe Google reklamlarına kullanılıyor. Çünkü getirisi diğerlerine nazaran daha çoktur.
Google’da Reklam Verirken Dikkat Edilmesi Gereken 5 Faktör
Dünyanın en büyük arama motoru Google’da her gün çok sayıda tıklanma ve aramalar gerçekleşiyor. İşletme ve markalar dilerse Google’a reklam vererek görünürlüklerini artırabilir. Fakat reklam verirken aşağıda sıraladığımız noktalar mutlaka dikkate alınmalıdır. Google’da reklam verirken dikkat edilmesi gerekenler şu şekilde sıralanabilir:
Doğru Anahtar Kelime Seçimi
Google’da reklam verirken dikkat edilmesi gerekenlerin başında anahtar kelimenin doğru seçilmesi geliyor. Belirlenen anahtar kelime, işletmenin sunduğu ürün ya da hizmetle uyumlu olmalıdır. Alakası olmayan, yanlış kelimeler kesinlikle anahtar kelime olarak kullanılmalıdır.
İşletmenin sunduğu hizmet/ürünle alakalı olmayan anahtar kelimeler Google algoritması tarafından olumsuz algılanır. Dolayısıyla bu durumda işletmenin dijital dünyadaki sıralamasını olumsuz etkiler. Blue ajans’ın tecrübeli SEO uzmanları, işletmelerin web siteleri için Google’da reklam veriyor. Bu hizmeti verirken de anahtar kelimeler en ince noktasına kadar araştırılıyor.
Reklam Modeli Belirleme
Google reklamları, birçok farklı modelden oluşuyor. İşletmelerin ihtiyaçlarına göre hangi reklam modelinin kullanılacağı belirlenir. Reklam modeli belirlenirken işletmenin hedef kitlesinin hangi kanal üzerinden ulaşacağı da göz önünde tutulmalıdır. Google reklam modelleri şu şekilde sıralanabilir;
- YouTube reklamları,
- Arama Ağı reklamları,
- Yeniden Pazarlama reklamları,
- Görüntülü Reklam Ağ,
- Alışveriş reklamları,
Günlük Bütçe Belirleme
Google reklamlarında günlük bütçe belirlenirken “Tıklama Başına Maliyet” (TBM) dikkate alınmalıdır. Tıklama Başına Maliyet yöntemi ile her tıklamada ödenecek en yüksek tutar belirlenir. Anahtar kelimenin rekabeti düşükse TBM oranı da aynı derecede düşük olur.
Günlük bütçe belirlenirken ilk olarak tüm kelimelerin Tıklama Başına Maliyeti hesaplanır. Google, kullanıcılarına reklam bütçesini artırma ve azaltma olanağı sunuyor. Bütçe çoksa reklam daha çok görülür.
Google Analytics Kullanımı
Google Analytics ile reklam kampanyalarının performansı ölçülebilir. Kampanya da iyileştirilme yapılabilmesi için öncelikle web site trafiği analiz edilmelidir. Google Analytics;
- Demografik bilgiler,
- Hedef kitlenin en çok hangi kanal üzerinden geldiği,
- Anahtar kelimelerin hangisinden daha çok dönüşüm alındığı,
- Kullanıcılar için içeriklerin yeterli olup olmadığı,
- Rakiplerle kıyas,
- Web sitesinde kalma süresi,
- Hangi sıklıkta web sitesinde kalındığı,
- Web sitesine hangi cihazlardan giriş yapıldığı gibi bilgilere ulaşılmasını sağlıyor.
Kalite Puanı İyileştirme
Kalite puanı, Google’daki reklamlara eklenen tüm anahtar kelimeler için ayrı ayrı belirlenmektedir. Kalite puanı, tıklama başına ödenecek tutara etkiliyor. Kalite puanı yükseldikçe reklamın sıralaması da o kadar çok iyileşir. Kalite puanını, reklam metinleri de etkilemektedir. Bu nedenle reklam metinlerinin SEO uyumlu olması çok önemlidir.
Dikkat çekici reklam metinleri, markayı hedef kitleye doğru şekilde tanıtır. Markaya ait hizmet/ ürün dışında kesinlikle başka açıklamalar yapılmamalıdır. Blue ajans, ilk olarak işletmelerin faaliyetlerini inceleyip daha sonrasında her web sitesine özel Google reklamları oluşturuyor.