facebook

Google Reklam Kampanyaları Nasıl Oluşturulur

Anasayfa / Google Reklam Kampanyaları Nasıl Oluşturulur
Google Reklam Kampanyaları Nasıl Oluşturulur?
Google Reklam Kampanyaları Nasıl Oluşturulur?

Marka ve işletmelerin internette öne çıkması, bilinirliğinin artması için Google reklam kampanyaları çok iyi bir fırsattır.

Blue Ajans profesyonel ekibi tarafından marka ve işletmelere özel Google reklam kampanyaları düzenlenerek hedef kitleleri artırılmaktadır. Ayrıca Google sıralamasında da üst sıralarda yer almaları sağlanıyor.

Google Ads; Google’ın arama motoru sonuç sayfaları yani SERP’ler üzerinden reklam vermelerini sağlayan tıklama başına ödeme platformudur.

Google Ads kampanyaları, reklam metinleri ve anahtar kelimelerden oluşur. Ayrıca internet sitesi ziyaretçilerinin tıklaması için çalışılan landing page diğer bir ifadeyle açılış sayfalarının olduğu reklam gruplarıdır. İşletme ve markaların tanıtımı için Google Ads kampanyaları düzenlenebilir. Bu kampanya yöntemi sayesinde hedef kitleyle daha hızlı etkileşime geçilir.

 

Google Reklam Kampanyası Nedir?

 

Google reklam kampanyası, potansiyel müşteri çekmek için hazırlanır. Reklam kampanyaları sayesinde web sitelerinin trafikleri de artar. Google reklam kampanyaları, anahtar kelimelerin doğru seçilmesi yanında birçok unsuru da temsil ediyor.

Bahsettiğimiz kampanya, dijital reklam stratejisi olarak da ifade edilebilir. Google reklam kampanyalarıyla hedeflenen kitlelere ücretli reklamlar sunulur. Anahtar kelimelerin doğru şekilde belirlenmesinde de etkin rol oynamaktadır.

Blue Ajans, başarılı bir Google reklam kampanyası oluşturmak için sağlam strateji belirler. Böylelikle kampanya esnasında hangi tekniklerin işe yaradığı hangilerininse yaramadığı tespit edilir. Google reklam kampanyası şu şekilde oluşturulur;

  1. İlk olarak Google Ads üzerinden hesap açılır.
  2. Kampanyalar” seçilip yeni kampanya için artı simgesi üzerine tıklanır.
  3. Web sitesi trafiği, satış ve potansiyel müşteriler seçilir. Aynı zamanda “hedef kılavuz olmadan bir kampanya oluştur” seçeneğine de tıklanabilir.
  4. Kampanya türü kısmından “Arama” seçilip diğer adıma geçilir.
  5. “Hedefinize nasıl ulaşmak istediğinizi seçin” kısmından işletmeyle ilgili ek bilgiler girilip “Devam” tuşuna basılır.
  6. Kampanya adı girilip ardından kampanyayla alakalı ayarlar belirlenir. Akabinde kampanya oluşturulmaya başlanabilir.

Kampanya ayarları kısmında şu noktalar tanımlanabilir;

  1. Bütçe ve Teklif Verme
  2. Başlangıç ve Bitiş Tarihi
  3. Konum ve Dil Hedefleme
  4. Hedef Kitle

 

Google Reklam Kampanyası Oluşturmada Nelere Dikkat Edilmeli?

 

Google Ads kampanyası oluşturulurken şu noktalar mutlaka dikkate alınmalıdır:

 

Hedefler Doğru Belirlenmeli

Google Ads kampanyası oluşturulurken hedeflerin doğru belirlenip belirlenmediğine çok dikkat edilmelidir. Kampanyanın başarılı olması hedeflerin doğru belirlenmesiyle orantılıdır.

Hedefler sayesinde reklam kampanyasının stratejisi de şekillenir. Blue Ajans, Google’da reklam kampanyası oluştururken şu noktaları hedef olarak belirler;

  1. Web sitesi trafiğinin artırılması,
  2. Satış,
  3. Markaya müşteri çekip satışları artırmak,
  4. Potansiyel müşteri kazanmak,
  5. Markanın tanıtımını yapmak,
  6. Marka değeri yaratmak,
  7. Marka farkındalığını ortaya çıkarmak,

Yukarıda sıralanan hedeflerden herhangi seçilerek kampanyanın oluşturulması sağlanır. Hedef olarak örneğin, trafiği artırmak seçildiği takdirde web sitesinin görünürlüğü arama motorlarında artarak daha çok kişinin ziyaret etmesi sağlanır.

Google reklam kampanyası, potansiyel müşteri ve satış hedeflerine göre “alışveriş kampanyaları” olarak oluşturulabilir. Bu durum reklam kampanyasının daha hızlı ilerlemesini sağlar.

 

Kampanya Türleri

Google reklam kampanyası farklı şekillerde hazırlanır. Bu şekilleri şöyle sıralayabiliriz;

  1. Video,
  2. Yerel reklamlar,
  3. Keşfet,
  4. Arama ağları,
  5. Alışveriş reklamları,
  6. Görüntülü reklam ağı,
  7. Uygulamalı reklamlar,
  8. Yüksek performanslı reklamlar,

Google reklamları, markalar için en iyi yatırım yöntemidir. Çünkü kısa sürede etkili sonuçlar alınabilir. Firmamız, markaların ürün/hizmet türlerini inceleyerek uygun bir reklam hazırlamaktadır. Fakat reklamdan önce reklam bütçesi hazırlanır.

Örneğin, bazı markalar için Instagram reklamlarında öne çıkmak daha avantajdır. Çünkü markanın müşterisi daha çok Instagram üzerinden gelebilir. Böyle durumlarda ekibimiz Instagram’a yönelik Google reklam kampanyaları oluşturur.

 

Bütçe Belirleme

Google Ads kampanyası için mutlaka bütçe belirlenmelidir. Google reklamları oluşturulurken markalar günlük bütçe ayarlaması yapabilir. Google Ads, etkileşim alma ve tıklanma oranlarının yüksek olabileceği günlerde kampanya için harcananları optimize etmektedir. Bu durum, Google reklam kampanyalarının bazen günlük bütçeyi aşacağı bazense aşamayacağını ifade eder.

 

Anahtar Kelimelerin Doğru Seçimi

Google reklamları kampanyalarının başarılı olabilmesi için dikkat edilmesi gereken kriterlerden birisi de anahtar kelimelerdir. Markanın hedefine göre anahtar kelime kullanılmalıdır. Ayrıca reklamın içeriğine uygun şekilde de anahtar kelime kullanımı hayati önem taşıyor. Anahtar kelime doğru seçildiği takdirde reklam kampanyası daha çok dikkat çeker. Reklam kampanyasının hedef kitleye ulaşması da daha hızlıdır.

 

Google Reklam Uzantılarından Yararlanma

Google Ads reklam kampanyası oluşturulurken uzantılardan yararlanılarak markanın daha çok tanınması sağlanabilir. Yüksek performans kampanyaları, arama ağı gibi unsurlarla oluşturulan Google reklamlarına işletme telefonu, yol tarifi, web site linki vb. birçok bilgi eklenebilir.

Belirttiğimiz bu reklam uzantıları sayesinde TO (tıklanma oranı) üst düzeye çıkar. Reklam uzantılarının kullanımıyla ilgili detaylı bilgiye Blue Ajans’tan ulaşabilirsiniz.

 

Google Reklam Gruplarının Tanımlanması

Google reklam kampanyaları hazırlanırken reklamların gruplarının da tanımlanması gerekiyor. Grup reklam yönetim paneli, Google reklam grupları sayesinde daha kolay düzenlenir. Google reklam gruplarına bakılarak trafiği artıran reklamlar tespit edilebilir. Blue Ajans, doğru stratejiyle Google Ads kampanyası hazırlayıp markaların dijital pazarlama yolculuğunu net şekilde belirler.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1