facebook

Google Search Console

Anasayfa / Google Search Console
Google Search Console
Google Search Console

Eskiden Google Webmaster Tools ismiyle bilinen Google Search Console, Google’a ait bir araçtır. Web sitelerinin performansını ölçen bir araçtır.

Blue ajans ile iletişime geçerek firmanıza ait ya da kişisel web sitenizin performansını ölçtürerek ona göre sitenizin arama motorlarındaki durumunu iyileştirebilirsiniz.

Google Search Console, web sitelerinin arama motorlarındaki sıralamasını ölçerek ona göre bir yol haritası hazırlıyor. Bu araçla web sitelerinin arama sorgularının hangilerinde gösterildiği, tıklama aldığı vb. birçok hususa da ulaşılabiliyor.

Web sitesinin organik sonuçları hakkında da bilgi sahibi olunabiliyor. Web sitesine verilen backlink’lerle ilgili bağlantı verilerine de Google Search Console ile ulaşmak mümkündür. SEO’yla ilgili iyileştirmelerde de öne çıkan bir araçtır.

 

Google Search Console Nasıl Kurulur?

 

Google Search Console, web sitelerinin görünürlüğünün artırılması açısından etkin bir rol oynuyor. Google Search Console’nin kullanılabilmesi için öncelikle kurulması gerekiyor. Google Search Console kurulumu şu şekilde gerçekleşmektedir;

  • İlk olarak Google Search Console sayfasına gidilerek “Giriş Yap” butonuna tıklanır.
  • Google hesabı üzerinden ya da yeni bir hesap oluşturularak giriş sağlanır.
  • “Ekle” butonuna tıklanarak web sitenin URL’sine giriş yapılır.
  • Google Search Console tarafından bir doğrulama kodu verilecek. Bu doğrulama kodu, web sitesinin ana sayfasına eklenir. Araç tarafından sunulan kod, web sitesinin “ < head > ” etiketinin içine yapıştırılır.
  • Doğrulama kodunun eklenmesinin ardından “Tamamla” butonuna tıklanarak web sitesinin doğrulanması tamamlanır.
  • Doğrulama işleminin ardından Google Search Console’nin ana sayfasına geri dönüş yapılır. Böylelikle web sitelerinin verilerine ulaşılmış olacak. Web sitesinin Google’daki görünümü ve anahtar kelimelerle alakalı tüm sonuçlara ulaşılır.

 

Google Search Console Nasıl Kullanılır?

 

Web sitelerinin arama motorlarında performansını ölçen “Google Search Console nasıl kullanılır” konusuyla ilgili Blue ajans alanında uzman ekibiyle hizmet veriyor. Bu araçla web sitelerinin haritası gönderilebiliyor. Aynı zamanda müşterilerin adına web site sahipliği de doğrulanabiliyor.

Web site haritasının doğru olup olmadığının da kontrolü yapılıyor. Web sitesinin tarama oranıyla alakalı istatistiklerde detaylı inceleniyor.

Google Search Console, web sitesi üzerindeki herhangi bir sayfayı Google botlarına taratabiliyor. Bu taratılan sayfa üzerindeki kritik sonuçlara ulaşılabiliyor. Sayfa hızlarıyla alakalı problemlerde yakından takip ediliyor. Alan adı sürümüyle ilgili tercih yapılabiliyor.

Web sitesi üzerinde konumlanan schema kodlarına dair hatalarda takip ediliyor. Arama sonuçlarında ulaşılan fakat müşterilerin istemediği sayfalar kolayca kaldırılıyor. Web aramalarında anahtar kelimelerin hangileriyle siteye ulaşıldığı hakkında bilgi sahibi olunuyor.

Web sitesi spama düştüğü zamanda Google Search Console ile bilgi sahibi olunuyor. Web sitesinin tüm güvenliğiyle ilgili bilgi veren bir araçtır.

 

Google Search Console Hizmeti Almanın Avantajları Nelerdir?

 

Google Search Console web siteleri için birçok avantaj sunuyor. Arama motorları açısından internet kullanıcıları aradıklarına kolayca ulaşmalıdır. Bunun içinde bilgi, dikkat ve emek gerekiyor. Bir web sitesi doğru yapılandırıldığı takdirde arama sonuçlarında ilk sıralarda yer almaya başlıyor.

Web sitelerinin ilk sıralarda yer alması SEO kriterlerinin doğruluğuyla da ilgili bir husustur. Rakip sitelerin önüne geçmek ve Google gibi arama motorlarının beklentilerini karşılamak için mutlaka Google Search Console aracı kullanılmalıdır. Bu kapsamda Google Search Console kullanıcılarına birçok avantaj sunuyor. Google Search Console tarafından sunulan avantajları şöyle sıralayabiliriz;

  • Backlink ismi verilen özel bağlantılar veren web siteler görüntülenir.
  • Web sitesinin Google tarafından taranıp taranmadığı hakkında bilgi sahibi olunur.
  • AMP ve mobil kullanımla alakalı sorunlar düzeltilir.
  • Dizinlere ekleme problemleri ortadan kaldırılabilir.
  • Arama trafik verileri en ince noktasına kadar raporlanır.
  • İçerikler güncellendikten sonra tekrar dizine dahil edilip edilemeyeceğine yönelik talep oluşturulur.

 

Google Search Console Filtreleri

 

Google Search Console temel filtreleri sayesinde taramalarda ulaşılan veriler daha anlamlı hale gelir. Google Search Console’in temel filtreleri şu şekilde sıralanabilir:

Tarih Aralığı

Google Search Console verilerini tarih aralıklarına göre kullanıcıya gösteren bir filtredir. Web sitenin kuruluşundan günümüze kadar ki tüm verilere ulaşılabilir. Aynı zamanda farklı tarih aralıklarıyla ilgili de verilere ulaşılabiliyor.

Site Haritaları

Google’ın site haritalarıyla güncel durumları hakkında bilgi sahibi olunması için yararlanılan temel filtredir.

Arama Türü

Google’da haber, web, video ve görsellerden oluşan 4 tane arama türü yer alıyor. Arama sonuçlarından aramaların her biri için ayrı sonuçlara ulaşılıyor. Filtre ile hangi arama türüne ulaşılmak isteniyorsa o seçilmelidir.

Dizin Kapsam Raporu

Google tarafından site dizinine eklenmek istenilen tüm sayfaların durumu, dizin kapsam raporundan ulaşılır. Raporda; “Hata”, “Geçerli”, “Hariç Bırakıldı” ve “Uyarılarla Geçerli” şeklinde 4 farklı durum konumlanmıştır. Blue ajans olarak Google Search Console temel filtrelerinden yararlanarak web sitesini şekillendiriyoruz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1