Ankara dijital pazarlama çalışmalarının temelini oluşturan unsurlardan biri de görsel içerik adı verilen içeriklerdir. Blue Ajans, dijital pazarlama çalışmaları kapsamında web sayfaları ve sosyal medya platformlarına özel görsel içerikler oluşturuyor.
Görsel içerikler, yazılı metinlerle uyumlu şekilde oluşturulurlar. Dolayısıyla bu da etkileşimi artırmaktadır. Özellikle yazılı metinlerin görsel içeriklerle desteklenmesi profesyonelliği ifade eder.
Bir işletme ve markanın pazarlama kampanyası oluşumunda da etkin rol oynuyor. Özellikle görsel içerik oluşturulurken düşünce ve duygunun yansıtılması çok önemlidir.
Pazarlama kampanyalarına özel oluşturulan dikkat çekici görsel içerikler her zaman dijital pazarlama çalışmalarının başarılı olmasını sağlar. Bir ürün ya da hizmet için oluşturulan görsel içeriğin etkisi kesinlikle inkâr edilemez.
Görsel İçerik Oluşturma Türleri Nelerdir?
Web siteleri ve sosyal medya platformlarında tercih edilen görsel içerik çeşitlerini şöyle sıralayabiliriz:
İnfografik
Web site ve sosyal medya platformlarında veri görüntülemek gerektiğinde infografik içerik türünden yararlanılabilir. Marka sesine göre infografik içerikler kişiselleştirilebilir. Kolay anlaşılabilen bu içerik türlerini unutmakta çok zordur. İnfografikler sayesinde istatistiki bilgiler daha kolay anlaşılır. Tam anlamıyla karşıya aktarılmak istenenler aktarılır.
İnteraktif İçerik
Ankara dijital pazarlama çalışmaları kapsamında interaktif içerik türü de hazırlanabilir. İnteraktif içerikler, quiz ve anketlere benzer şekilde tüketicilerle ilişkilerin artırılmasında etkin rol oynuyor. Bu içerik türü çok kullanılmıyor. Fakat profesyonel ve etkili şekilde oluşturulduğu takdirde büyük bir avantaj sağlar.
Fotoğraflar
Görsel içeriklerin olmazsa olmazları arasında fotoğraflarda yer alır. Web sitelerinde trafiği artıran önemli içerik türlerindendir. Fotoğraflar;
- Dikkat çekici,
- Bilgi verici,
- Doğru şekilde tasarlanmalıdır.
Ayrıca fotoğrafların telif hakkının olmaması da gerekiyor. Marka ve işletmeye özel oluşturulan fotoğraflar kişiselleştirme açısından da hayati önem taşıyor.
Gif’ler
Blue Ajans, gerektiğinde görsel içerik olarak Gif’lere de yer veriyor. Son dönemde dijital pazarlama sektöründe Gif’lerde büyük etki yaratıyor. Gif’ler, videoya tıklamadan statik görüntülerin hareket etmesini içeriyor. Ancak Gif’ler döngüsel açıdan çok sınırlıdır. Bu sebeple Gif’lerde bilgiye yer vermek istenilen sonuca ulaştırmaz. Örneğin; Gif’lerde marka ismi, göz alıcı grafik ve dinamik CTA’lar şeklinde verilebilir.
Videolar
Görsel içerik türlerinden videolar, marka ve işletme tanıtımlarında çok kullanılmaktadır. Örneğin, bir markanın ürününün tanıtılması için onunla ilgili tanıtım videoları çekilebilir. Videolar, sosyal medya platformları ve web sitelerin etkileşimini önemli ölçüde artırıyor.
Bir marka ve işletmenin dijital pazarlama kampanyaları oluşturulurken mutlaka görsel içeriklerinin dikkate alınması gerekiyor. Hedef kitle doğru şekilde araştırılıp ona göre görsel içerikler oluşturulmalıdır. Görsel içeriklerle metinler birbirine uyumlu olmalıdır. Özellikle görsel içerikler metinleri desteklemelidir.
Görsel İçerik Oluşturma İpuçları
Ankara dijital pazarlama çalışmaları doğrultusunda görsel içerikler oluşturulurken şu noktalara dikkat edilmektedir:
Hedef Kitlenin İyi Bilinmesi
Dikkat çekici pazarlama kampanyaları oluşturma sürecinde pazar araştırması yapmak çok önemlidir. Pazar araştırması doğru şekilde oluşturulursa ortaya etkili görseller çıkar. Hedef kitle belirlenirken;
- Kitlenin kim olduğu,
- Görsel içeriğin nasıl kullanılacağı,
- Hangi platformlarda kullanılmak istendiği çok iyi bilinmelidir.
Sıraladığımız bu noktalara göre görsel içerik oluşturulduğunda daha etkili olur. Hedef kitlenin iyi bilinmesi noktasını bir örnekle şöyle açıklayabiliriz: Bir markanın hedeflediği kitle genel olarak Instagram üzerinde etkiliyse o zaman Instagram’a yönelmek daha doğru olur.
Metin Yazarlığı Tekniklerinden Faydalanılmalı
Görsel içerik oluşturma sürecinde metin yazarlığı tekniklerinden yararlanmak başarıyı daha çok artırır. Metin yazarlığı teknikleri sayesinde görsel içerik oluşturma sürecini kolaylaştırmaktadır. Metin yazarlığı tekniklerinde markaya ait ürün ve hizmetlerin faydaları net şekilde verilmiştir. Hedef kitlenin alışkanlıkları, sevdikleri noktalar ele alınarak ürün ve hizmetler metinlerde belirtilir. Dolayısıyla yazılı metinlerde yer alan bu bilgiler, görsel içeriklere de aktarılabilir.
Farklı Görsel İçerik Oluşturma Çeşitlerinin Kullanılması
Blue Ajans profesyonel ekibiyle farklı farklı görsel içerikler tasarlayarak markalara ait hizmet ve ürünlerin dikkat çekiciliğini artırıyor. Görsel içeriklerin dinamik ve insanların ilgisini çekecek şekilde olması çok önemlidir.
Platformlara Tutarlı Görseller Koyulmalı
Dijital pazarlama stratejileri kapsamında hem sosyal medya platformları hem de web sitelerine tutarlı şekilde görseller koyulmalıdır. Örneğin; Instagram’da paylaşılan görsellerin içerisindeki bilgilerle Facebook’takilerin arasında bir tutarlılık olmalıdır. Her platformda görsel içeriğin aynı görünmesine gerek yoktur. Fakat içerisindeki bilgilerin aynı olması markanın güven kazanması açısından hayati önem taşıyor.
Markayla örülmüş birleştirici öğelerden oluşması görselleri daha çok ön plana çıkartır. Dikkat çekici ve profesyonel görsel içerikler oluşturulurken;
- Videolardaki ses tonu,
- Yazı tipi,
- Renk paleti gibi hususlara da özen gösterilmelidir.
Basit Fakat Etkili Görsel İçerik Oluşturulmalı
Dijital pazarlama çalışmalarında görsellerin; basit fakat profesyonel şekilde tasarlanması gerekiyor. Görseller içeriklerde hedef kitleye verilmek istenen bilgi; açık, net ve kısa olmalıdır. Özellikle karmaşık cümlelerden uzak durulmalıdır. Görsel içeriklerin içerisinde çok metne kesinlikle yer verilmemelidir.
Görseller, markayı yansıtacak şekilde oluşturulmalıdır. Dijital pazarlama hizmetleri kapsamına giren görsel içerik türleri ile ilgili daha detaylı bilgi için Blue Ajans profesyonel ekibiyle iletişime geçebilirsiniz.