Kurumsal kimlik tasarımı, firma ve markaların insanların gözünde nasıl göründüğünü ifade eden bir imaj çalışmasıdır.
Blue Ajans, firma ve markalara kurumsal kimlik çalışması yaparak onların sektörde öne çıkmasını sağlıyor.
Ankara kurumsal kimlik tasarım çalışmaları doğrultusunda marka ve firmalara logo, renk ve amblem çalışmaları yapılır. Kurumsal kimlik çalışmaları sayesinde firma ve markaların imajı dışarıya doğru yansıtılır. Kurumsal kimlik tasarımı, bir firmanın kuruluş sürecinden başlar.
Kurumsal olarak kimlik oluşturulduktan sonra onun güncel kalması çok önemlidir. Firmalar zaman içerisinde misyon, vizyon ve amaç noktasında değişime gidebilir. Bu esnada mutlaka kurumsal kimliğinde güncellenmesi gerekiyor. Kurumsal kimlik tasarımı sayesinde markalar insanların gözünde güvenli bir imaja da sahip olur.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Süreçleri Nelerdir?
Kurumsal kimlik çalışması birkaç önemli süreçten oluşmaktadır. Bu süreçleri şöyle ifade edebiliriz:
Marka Adı Oluşturma
Kurumsal kimlik tasarımının en önemli adımları arasında marka adı oluşturma geliyor. Kurumsal kimliğin oluşmasını sağlayacak güçlü bir marka adı bulmak zordur. Bu noktada profesyonel bir ekipten yardım alabilirsiniz.
Blue Ajans, firmalara kuruluş sürecinde marka adı oluşturabilmeleri için destek veriyor. Doğru bir marka adı, firmanın sektördeki prestiji için hayati önem taşımaktadır. Marka oluşturulurken doğru telaffuz edilmesi ve görsellerle birlikte adın uyumlu olmasına çok dikkat edilmelidir. Bir marka adı oluşturulurken tüm noktalar detaylı düşünülmelidir. Örneğin, oluşturulan marka adının ürün etiketinde duruşu dahi çok önemlidir.
Marka Sloganının Oluşturulması
Kurumsal kimlik tasarım çalışmalarında marka sloganına da yer verilmektedir. Marka sloganının içerisinde firmanın sunduğu hizmet/ürün mutlaka anlatılmalıdır. Bunun içinde yaratıcı, dikkat çekici ifadeler kullanılmalıdır. En iyi hizmet/ürünün verildiğine dair sloganlar kullanılması insanların dikkatini çeker.
Marka sloganının oluşturulması, pazar potansiyelinin artırılması açısından da önemlidir. Slogan oluşturulurken insanlarda güven oluşturan terimlere verilir. Marka sloganı sayesinde potansiyel müşterilere de daha kolay ulaşılır.
Logo Tasarımı
Bir firmanın can damarlarından birisi de logodur. Kurumsal kimlik çalışmaları logosuz yapılmaz. Çünkü bir firmanın logoya sahip olması markalaşma yolunda attığı en önemli adımdır. Markanın görsel açıdan da akıllarda kalması için logo şarttır. Logo tasarımında yazı fontları ve renkler çok önemlidir. Logodaki yazı fontlarına ve renklere bakarak insanlar markayı kolayca hatırlayabilir.
Kartvizit, Broşür, Reklamlar, Power Point Sunumlar
Blue Ajans, kurumsal kimlik çalışmaları yaparken birden fazla ögeden yararlanıyor. Bu ögeler şöyle ifade edilebilir;
- Broşürler,
- Kartvizitler,
- Reklamlar,
- Power Point sunumlar,
Broşürler, firmaları tanıtan renkli kitapçıklardır. Kartvizit, firmayla ilgili bilgilerin yer aldığı küçük kartlardır. Kartvizitlerin üzerinde firma adı, logosu, adresi, sahibinin unvanı gibi bilgiler yer alır. Geleneksel ya da dijital reklamcılık olarak adlandırılan reklam türleri de kurumsal kimlik süreci içinde yer alıyor. Microsoft’a ait sunum hazırlama ve düzenleme yazılımı olarak Power Point bilinmektedir. Power Point üzerinden dikkat çekici sunumlar hazırlanabilir.
Kurumsal Kimlik Tasarım Faktörleri Nelerdir?
Kurumsal kimlik tasarım faktörleri şöyle ifade edilebilir:
Kurum İlkeleri
Firmaların kuruluş tarihinden başlayıp tüm faaliyet süreçlerini kapsayan unsurlar, kurum ilkeleri olarak adlandırılır. Bir firmanın özünü oluşturan başlıca etken kurum ilkesidir. Firmanın neden kurulduğunu ve amacını en iyi şekilde ifade eder.
Kurumsal İmaj
Kurumsal kimlik tasarımı, firmanın imaj kazanması için çok önemlidir. Kurumsal imaj doğru şekilde firmaya oturtulursa kimlik çalışmasında da başarılı olunur. Firmalar, kurumsal imaj kazandığı takdirde hedef kitlelerine ulaşabilirler. Markanın sektörde uzun soluklu olmasını da kurumsal imajda etkilemektedir.
Kurumsal Kültür
Her firmanın ve markanın kendine göre bir kültürü vardır. Marka ve firmaların benimsediği kültür, kurumsal kültür şeklinde ifade edilmektedir. Kurumsal kültür, firma yöneticileri tarafından zaman içerisinde tüm departmanlara aktarılmaktadır.
Kurumsal İletişim Dili
Kurumsal kimlik tasarımında iletişim diline de dikkat etmek gerekiyor. Kurumların hedef kitleye hitap etmesi, seçilen iletişim diliyle mümkündür. İletişim dili sayesinde hedef kitleye verilmek istenen mesajlar iletilir. İletişim dili, müşterileri satın almaya da yönlendirmektedir. Tüm bu etkenlerin yanı sıra marka sadakati açısından da önem arz ediyor.
Kurumsal Kimlik Tasarım Firması Nasıl Seçilir?
Kurumsal kimlik tasarım çalışmaları uzun ve detaylı süreçleri kapsıyor. Bundan dolayı kurumsal kimlik çalışması yaptırılacak firma çok iyi araştırılmalıdır. Firmaların marka hedefleri doğrultusunda kurumsal kimlik tasarlayacak firmalarla anlaşılmalıdır. Bir nevi firmalar kurumsal kimlik çalışması yaptırarak markalarını büyütme noktasında önemli yatırım yaparlar.
Blue Ajans, uzman ekibiyle firmaların kurumsal kimlik süreçlerini yönetiyor. Kurumsal kimlik tasarım çalışmaları bir bütün olarak değerlendirilmelidir. Kurumsal kimlik tasarım çalışmaları yapılırken şu hususların üzerinde durulmaktadır;
- Firmanın iş planı incelenir,
- Firmanın hedefleri ele alınır,
- Firmanın kendini ifade edeceği anketler düzenlenir,
Tutarlı kurumsal kimlik tasarımıyla birlikte firmayla ilgili marka algısı da oluşmuş olacak. Firmaların kurumsal felsefesi kimlik çalışmasıyla insanlara tanıtılmaktadır. Bu noktada kurumsal kimlik tasarım çalışması yaptıran firma kendine güzel bir yatırım yapmış olur.
Kurumsal kimlik tasarımı çalışmalarıyla ilgili daha detaylı bilgilere ulaşmak için Blue Ajans profesyonel ekibiyle irtibata geçebilirsiniz.