Kurumsal Kimlik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Anasayfa / Blog / Kurumsal Kimlik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kurumsal Kimlik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler Kurumsal Kimlik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kurumsal kimlik, firmaların şirket içi ve şirket dışında duruşunu temsil eder. Firmanın adete imzası niteliğindeki kurumsal kimlik çalışmaları, potansiyel müşterilerin ilk izlenimde firmayı tanımaları açsından etkilidir ve içinde birçok öğeyi barındırır. Ayrıca, firmayı dışarıdan bakıldığında profesyonel ve güven veren bir firma olarak gösterir. Birbirini izleyen aşamalar bütününden oluşan çalışmalar, sıradan şekilde yapılacak kadar basit değildir. Kurumsal kimlik tasarımında dikkat edilmesi gerekenler dahilinde yapılması gerekir. Bunun başında da firma ismi ve logo gelir. Kurumsal kimlik tasarımı yapılırken ilk dikkat edilmesi gereken firmanın faaliyet alanında göre kurum renkleri ve logo belirlenmesidir. Özgün ve akılda kalıcı şekilde hazırlanan logolar, kurumsal kimlik sürecinin temelini oluşturur.

Adım Adım Kurumsal Kimlik Tasarlama

Kurumsal kimlik çalışmaları son zamanda giderek önem kazanıyor. Faaliyet alanı ve kapasitesi farketmeksizin her firma, rekabet ortamında kurumsal kimliğiyle varlık bulur. Profesyonel kurumsal kimlik tasarımı, firmaları sektöründe çok iyi bir konuma getirir. Ancak bunun için, bazı noktalara dikkat edilmesi gerekir.

• Marka ismi, çalışmaların başlangıcıdır. Her firma kendi ismiyle sektörde vardır ve kurumsal kimlik çalışmalarında isminin kullanılması gerekir.

• Logo tasarımı, ulaşmak istediği kitlenin ilk bakışta ilgisini çekmek istene firmalar için, kurumsal kimlik tasarımında nelere dikkat edilmeli sorusunun ilk cevabıdır. Potansiyel müşterilerin aklında kalacak logo tasarımıyla kurumsal kimlik çalışmalarına start verilir.

• Font ve kurumsal yazı tipi de, çalışmalar arasında yer edinmiş unsurlardır.

• Marka sloganı da firmalar için yapılan çalışmaların olmazsa olmazıdır. Sloganlar logodan sonra ya da logoyla birlikte, kurumsal kimlik tasarımı içinde yer alabilir.

• Bunlar haricinde kartvizit tasarımlarından bayrak ve giydirmelere, ambalaj tasarımından promosyon ürün tasarımına kadar birçok faktör, kurumsal kimlik tasarımında dikkat edilmesi gerekenler doğrultusunda çalışma içinde yer alması gereken öğelerdir.

Profesyonel Kurumsal Kimlik Çalışmaları

Profesyonel şekilde yaptığımız kurumsal kimlik çalışmaları ile firmalar sektöründe görünür hale gelebilir. Kurumsal kimlik çalışmaları sektörlere göre farklılık içerir. Her sektöre ve her firmanın ihtiyacına göre uygun tasarımları en yüksek kalitede yapmamız, diğer firmalardan temel farkımız. İhtiyaçlara göre kurumsal kimlik tasarımı için firmamızla iletişime geçebilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (0)



Yorum Yapın

Bize Sorun


reklam-banner

Son Paylaşımlar

×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1