facebook

Kurumsal Web Sitesi İçerik Danışmanlığı

Anasayfa / Kurumsal Web Sitesi İçerik Danışmanlığı
Kurumsal Web Sitesi İçerik Danışmanlığı
Kurumsal Web Sitesi İçerik Danışmanlığı

İşletme ve markalar tanıtım faaliyetleri için profesyonel firmalardan kurumsal web sitesi içerik danışmanlığı hizmeti alabilir.

Blue Ajans, alanında uzman ekibiyle kurumsal web sitelerine özel içerikler hazırlıyor. Kurumsal olarak içerik danışmanlığı, web sitelerinin türüne göre içeriklerin hazırlanmasını temel alıyor.

Kurumsal web sitesi içerikleri, bilgilendirici ve dikkat çekici şekilde hazırlanır. Web sitelerinin güçlü online varlık oluşturması noktasında da içerikler etkin rol oynuyor. Kurumsal web sitesi içerik danışmanlığı kapsamında içerikler özgün oluşturulur.

Net ve düzgün cümlelerle firma ve markaların ürün/hizmetleri hakkında bilgi verilir. İçerik danışmanları, hizmet verdikleri marka ve işletmelerin müşterilerini düşünerek onlara uygun olarak içerikler hazırlar.

 

Kurumsal Web Sitesi İçerik Danışmanları Ne Tür İçerikler Üretir?

 

Kurumsal web sitesi içerik danışmanlığı hizmetleri doğrultusunda şu tür içerikler üretilir:

 

Ürün Açıklamaları

Blue Ajans, markalara ait ürünler hakkında bilgilendirici içerikler üretiyor. Ürün açıklamaları doğrultusunda ürünlerin; faydalarından bahsedilir. Ürünlerin daha iyi ifade edilmesi için uygun görsellere de yer verilir.

 

Açılış Sayfaları

Markalara ait web sitelerinin açılış sayfalarına da içerikler üretilir. Açılış sayfasında yer alan içeriklerle ziyaretçilerin potansiyel müşterilere dönüştürülmesi hedeflenmektedir. Etkili ve dikkat çekici bir açılış sayfasında yer alan içerikler;

  1. Ürün/hizmetlerin faydalarından oluşur.
  2. Net, harekete geçirici mesajlardan oluşur.
  3. İkna edici dil kullanılır.

 

Blog Bölümü

Web sitelerinde blog bölümleri de yer alır. Web site ziyaretçileriyle etkileşime geçmenin en etkili yolları arasında blog bölümünde yer alan içeriklerdir. Kurumsal web sitesi içerik danışmanlığı hizmeti alan markalar, daha kolay Google ve diğer arama motorlarında görünür hale gelirler. Blog gönderileri için öncelikle markanın hedef kitlesi belirlenir.

Hedef kitle belirlendikten sonra markanın hizmet/ürünlerine göre oluşturulacak içeriklerin başlıkları, anahtar kelimeleri vb. birçok detay belirlenir. Blog bölümündeki yer alan yazılı içeriklerde görsellerle tamamlanır.

 

Kurumsal Web Sitesi İçeriklerinin Özellikleri Nelerdir?

 

Blue Ajans tarafından hazırlanan kurumsal web sitesi içerikleri şu özelliklere sahip olmalıdır:

 

Dikkat Çekici Olmalı

Web site içerikleri, insanların dikkatini çekecek şekilde hazırlanmalıdır. Hedef kitleyi ilgilendirecek şekilde oluşturulmalıdır. Web sitesinin trafiğini artıran SEO uyumlu içerikler yazılmalıdır. Ayrıca web site içeriklerinin insanları ürün/hizmetleri satın almaya yönlendirecek şekilde hazırlanması da çok önemlidir.

 

Kısa Olmalı

Web okuyucularının dikkat süresine göre içerikler hazırlanmalıdır. Genellikle internet okuyucularının dikkat süreleri kısadır. Bundan dolayı içeriklerin net ve kısa olmasına çok dikkat edilmelidir.

Web site içeriklerinde anlatılmak istenen uzatılmadan net şekilde okuyucuya aktarılmalıdır. Teknik dil kesinlikle kullanılmamalıdır. Aynı şekilde jargon dil kullanmamaya da dikkat edilmelidir. Okuyucuların anlayabileceği, sade dil kullanılmalıdır.

 

Taranabilir Olmalı

İnternet okuyucularının dikkatini canlı tutacak içeriklerin hazırlanması da hayati önem taşıyor. Web sitesi içerikleri kolayca taranabilmelidir. Bunun içinde içerikler küçük parçalara bölünmesi gerekiyor.

 

Kurumsal Web Sitesi İçerik Danışmanlığı Nasıl Yapılır?

 

Blue Ajans, kurumsal web sitelerine içerik yazma işini 3 adımda gerçekleştiriyor. Danışmanlık hizmetleri kapsamında içerikler şu şekilde hazırlanıyor:

 

Ön Hazırlık Yapma

Web sitesi içeriğine yazmaya başlamadan önce bazı adımların takip edilmesi gerekiyor. Bu adımlar şöyle sıralanabilir;

  1. Hedef kitlenin belirlenmesi,
  2. Mesajı anlama,
  3. İçerik tonu ve sesinin belirlenmesi,

Kurumsal web sitesi içerik danışmanlığı için öncelikle markanın hedef kitlesi belirlenmelidir. Hedef kitleye göre içerikler oluşturulmalıdır. Hedef kitlenin markanın hizmet/ürünleriyle ilgili merak ettikleri içeriklerde yer almalıdır. Hedef kitle ve markaya göre içeriklerin tonunun da belirlenmesi gerekiyor. Bu noktada rakip markaların kullandığı tonda mutlaka dikkate alınmalıdır. Hedef kitlenin hızlı şekilde etkileşime geçeceği şekilde içerikler şekillenmelidir.

 

Yazma

Ön hazırlık bittikten sonra içeriklerin yazım aşamasına geçilebilir. Web sitesi içerikleri öncelikle bir taslak üzerinde yazılmaya başlanmalıdır. İçerikler taslak şeklinde oluşturulduğunda daha etkili olur. Hedef kitleye daha hızlı ulaşılır. İçerik taslağı oluşturulurken şu noktalar mutlaka yer almalıdır;

  1. Harekete geçirici mesaj,
  2. Doğru, kısa ve net giriş,
  3. Net sonuç bölümü,
  4. Ana kısımlar,

Harekete geçirici mesajlar, insanları direkt ürün/hizmetleri direkt satın almaya yönlendirmelidir. Taslak oluşturma sürecinde içeriklerin ana hatları belirlenmelidir. Taslak sayesinde içeriğin devamında değiştirilmesi gereken yerler olduğunda kolayca değiştirilmelidir.

İçeriklerin paragrafları kısa tutulmalıdır. Anlatım bozukluğu olmamasına da dikkat edilir. Sade ve akıcı bil dil kullanılır. İçeriklerde maddeleme ve alt başlıklara da yer verilir. Hatta gerek görülürse tablolamaya da yer verilir.

Önemli kısımların altı çizilir. İçeriklerin SEO’ya uygun olması için anahtar kelimelerle birlikte kelime öbekleri kullanımına da çok dikkat edilmelidir. Kurumsal web site içerikleri danışmanlığı kapsamında içeriklerdeki anahtar kelimeler doğru yerlerde kullanılmalıdır. İçeriklerin meta kısmında anahtar kelimeye mutlaka yer verilmelidir.

 

Yazım Sonrası

Web sitesi içeriklerinin yazılması bittikten sonra kontrol edilmesi de büyük önem taşıyor. İçerik bittikten sonra kontrolü sırasında bazı hatalar çıkabilir. Bu hatalar içerik siteye eklenmeden hemen düzeltilir. Son adımda yani yazım bittikten sonra içerik marka sahiplerine gösterilir.

Marka sahipleri onay verdiği takdirde içerik siteye eklenir. Blue Ajans ile iletişime geçerek kurumsal web site içerikleri danışmanlığı hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1