facebook

Marka Bilinirliğini Artırmak Ankara

Anasayfa / Marka Bilinirliğini Artırmak Ankara
Marka Bilinirliğini Artırmak Ankara
Marka Bilinirliğini Artırmak Ankara

İşletme ve markalar açısından marka bilinirliği artırmak çok önemlidir. Blue Ajans, alanında uzman personellerle işletmelerin marka bilinirliğine yönelik çalışmalar yapıyor.

İşletme ve markalar için marka bilinirliği oluşturularak her türlü platformlarda tanınmaları sağlanıyor. Normalde karışık bir süreç gibi görünen bu durum aslında markalar için hayati önem taşıyor.

Marka bilinirliği; bir işletme ya da markaya ait hizmet ve ürünlerin birçok kişi tarafından tanınmasını ifade eden hizmet modelidir. Marka bilinirliğinde markanın hem logosu hem de adı insanlar tarafından görünür şekilde oluşturulmuştur.

Marka bilinirliği normalde dışarıdan karmaşık gibi görünebilir. Bunun yanı sıra insanların kafasında maliyetli olarak da nitelendirilebilir.

 

Ankara Marka Bilinirliği Nasıl Artırılır?

 

Ankara marka bilinirliği artırmak için şu stratejik adımların takip edilmesi gerekiyor:

 

Marka Kimliği Belirlenmeli

Bir markanın insanlar tarafından bilinmesi için mutlaka marka kimliğinin belirlenmesi gerekiyor. Marka kimliğinin belirlenmesinde etkin olan unsurlar şöyle ele alınabilir;

  1. Logo,
  2. Markanın değeri,
  3. İşitsel unsurlar,
  4. Hedef kitle,
  5. Görsel unsurlar,
  6. Markanın kişiliği,
  7. Marka mesajı,

Doğru bir marka hikayesi oluşturmak bilinirlik açısından çok önemlidir. Ayrıca güçlü marka oluşturulduktan sonra markanın ayırt edilebilirliği de kolaylaşır.

 

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Marka farkındalığı oluşturma noktasında öncelikle hedef kitlenin belirlenmesi gerekiyor. Marka, tanınmak istediği hedef kitleyi belirleyip ona göre çalışmalarını sürdürmelidir. Bu noktada Blue Ajans profesyonel kadrosuyla profesyonel çalışmalara imza atıyor. Hedef kitlenin belirlenmesi noktasında marka için hem pazarlama hem de iletişim stratejileri belirliyor.

 

Detaylı Pazarlama ve Reklam Stratejilerinin Oluşturulması

Marka bilinirliğinin artırılması için detaylı olarak reklam ve pazarlama stratejileri de oluşturulur. Reklam ve pazarlama stratejileri doğru şekilde planlanmalıdır. Bu sayede daha kolay hedef kitleye ulaşılır. Sosyal medya platformları başta olmak üzere markaya ait birçok kanal üzerinden markanın tanıtımı ve mesajı da yayınlanmalıdır.

 

Güçlü Marka Mesajı

Markalar, kitlelerine güçlü şekilde mesaj vermek zorundadır. Güçlü bir marka mesajı, markanın temsil ettiği hususları kitlesine gösterir. Ayrıca müşterilerine sunduğu değerlerde mesaj üzerinden gösterilmektedir. Marka bilinirliğini artırmak Ankara lokasyonunda hizmet veren firmamız markaların mesajlarını şu şekilde oluşturuyor;

  1. Akılda kalıcı,
  2. Basit,
  3. Anlaşılır,

 

İş Birliği ve Ortaklık Kurma

Markanın sektöründeki diğer markalarla iletişime geçmesi sağlanır. Sponsor olarak etkinliklere katılmaları sağlanarak marka bilinirliği artırılır.

 

Sosyal Medyanın Etkin Kullanılması

Marka bilinirliğinin artırılması için mutlaka sosyal medyanın etkin kullanılması gerekiyor. Günümüzde bir marka ve işletmenin tanınmasında sosyal medya çok etkilidir. Hatta marka bilinirliğini artırmada en etkin silah olduğu söylenebilir.

 

İçerik Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması

“Marka bilinirliği nasıl artırılır” sorusu kapsamında mutlaka içerik pazarlama stratejilerinin oluşturulması gerekiyor. İçerik pazarlama stratejilerinin içerisine;

  1. Blog yazıları,
  2. Podcast’lar,
  3. İnfografikler vb. birçok çalışma girmektedir.

İçerikler sayesinde hedef kitleyle daha hızlı iletişim kurulur. Marka tanıtım noktasında içerik pazarlama stratejisi çok önemlidir. Özellikle içerikler SEO kriterlerine uygun olarak oluşturulduğunda arama motorlarında daha hızlı fark edilirler.

 

Müşteri Deneyimlerine Önem Verilmelidir

Ankara marka bilinirliği artırmak için markalar müşteri deneyimlerine de kulak vermelidir. Müşterilere kusursuz bir deneyim sunmak çok önemlidir.

Özellikle müşteri deneyimlerinin olumlu oluşturulması, marka itibarı açısından hayati önem taşıyor. Marka bilinirliğini artırmak çok kolay değildir. Devamlı çalışma ve sabır gerektirmektedir. Marka bilinirlik stratejisinin düzenli şekilde oluşturulmasına da dikkat edilmelidir. Marka bilinirliği için hedef kitleyle devamlı iletişim halinde olunmalıdır.

 

Ankara Marka Bilinirliği Nasıl Ölçülür?

 

Ankara marka bilinirliği artırma yöntemleri doğrultusunda ölçme çalışmalarının da mutlaka yapılması gerekiyor. Marka bilinirliğinin ölçülmesinde çoğunlukla şu teknikler kullanılmaktadır:

 

Odak Gruplar

Bir grup insanın toplanması sağlanarak onlara markayla ilgili görüşleri sorulur. Markayı kafalarında nasıl algıladıkları ve eğer deneyimledilerse nasıl bir düşünceye sahip oldukları öğrenilir. Odak gruplar, markanın insanların gözünde nasıl algılandığını ve bilinirlik derecesi hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlar. Aynı zamanda tüketicilerin tepkilerinin anlanması noktasında da öne çıkmaktadır.

 

Pazarlama-Satış Verileri Analizi

Marka bilinirliği ölçülmesinde pazarlama-satış verileri analizi yöntemi de çok kullanılıyor. Bu yöntemde markanın etkisini ölçmek hedeflenmektedir. Pazarlama-satış verileri analizi yöntemiyle şu verilere ulaşılır;

  1. Pazar payı,
  2. Satış rakamları,
  3. Markaya olan sadakat,

Markanın hedef kitlesi, amaçları ve bütçesi doğrultusunda da marka bilinirliğine yönelik bilgi edinilir.

 

Sosyal Medya ve Web Analizleri

Markaların sosyal medya ve internet sitelerindeki performanslarını ölçmek markanın bilinirliğiyle ilgili bizlere net bilgi verir. Günümüzde teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının artması sonucunda ortaya çıkan bir analiz yöntemidir.

 

Anketler

Marka bilinirliğinin ölçülmesinde kullanılan yaygın yöntemlerden birisi de anketlerdir. Markayla ilgili hazırlanan anketler sayesinde markanın bilinirlik seviyesi kolayca ölçülür.

 

Marka Testleri

Marka bilinirliğini artırmak Ankara kapsamında hizmet veren Blue Ajans, markalar için çeşitli testler hazırlıyor. Bu testlerle markanın bilinilirliği ölçülmektedir.

Potansiyel müşterilere markayla ilgili birtakım sorular sorulur. Sorular sayesinde markanın ne kadar tanındığı hakkında bilgi edinilir. Marka testlerinde ortaya çıkan sonuç, marka bilinirliğinin bir göstergesidir. Marka farkındalığı ve bilinirliği için firmamıza başvurarak daha detaylı bilgi alabilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1