Marka Tescilinin Transferi Mümkün mü

Anasayfa / Blog / Marka Tescilinin Transferi Mümkün mü
Marka Tescilinin Transferi Mümkün mü Marka Tescilinin Transferi Mümkün mü

Marka tescil transferi ile markalaşmayı sağlayan tüm hususlar başka firmalara transfer edilir. Marka tescil transfer işlemleri kısmen ya da tamamen yapılır.

Marka tescil transferi işlemleri, noterden onay alınarak yapılır. İki taraf arasındaki marka tescili transferi işleminin ardından sözleşme imzalanır. Marka tescil transfer işlemlerinin doğru ve sağlıklı ilerlemesi adına Blue Ajans’tan yardım alabilirsiniz. Blue Ajans bu sürecin doğru ilerlemesi adına çalışmalar yapmaktadır. Marka tescili transferi; işletmeler, kişiler ve aile arasında yapılmaktadır. Transfer işlemleriyle birlikte markaların yasal hakları tamamen 3. Kişilere geçer. Profesyonel çalışma arkadaşlarımızın titiz çalışmaları doğrultusunda marka tescil transferi işlemlerini gerçekleştirmiş olacaksınız.

Marka Tescil Transferi İşlemi Nasıl Yapılır?

Marka tescil transferleri için mutlaka notere gidilmesi gerekiyor.  İlk olarak markasını transfer edecek kişi ile markanın yeni sahibi notere gitmelidir. Notere giden iki taraf arasında transfer sözleşmesi yapılır. Bu sözleşme Türk Patent ve Marka Kurumu kontrolünde kayıt altına alınır. Türk Patent ve Marka Kurumu’na başvuru yapılmayan transfer işlemlerinin yasal olarak hiçbir hükmü yoktur. Onun içinde hukuki anlamda hiçbir anlam ifade etmez.

Marka tescil transferleri, mutlaka Türk Patent Marka Kurumu’na yapılmalıdır. Kuruma yapılan başvuru sonrasında uzmanlar, transfer işlemlerini başlatır. Bu transfer işlemleri detaylı şekilde incelenir. Marka tescil transferi ortalama 4 ya da 6 haftada sonuca ulaşıyor. İncelemenin hemen arkasından transfer uzmanları, iki tarafa da resmi yazı gönderir.

Marka Tescil Transfer İşlemlerinde Nelere Dikkat Edilmeli?

Marka tescil transferleri yapılırken birkaç hususa çok dikkat edilmesi gerekiyor. O hususlara dikkat edilmediği takdirde marka tescil transfer işlemleri de askıya alınır ya da hiç gerçekleşmez. Marka tescil transfer işlemlerinde dikkat edilmesi gerekenler;

  • Transferin gerçekleşeceği markanın sınıfının belirlenmesi,
  • Marka emtia ve sınıfı doğru şekilde kuruma belirtilmelidir. Aksi takdirde işlemlerde sonuca ulaşılamaz,
  • Transferi gerçekleştiren kişi kimlik bilgilerini tam vermelidir,
  • Kısmi transfer işlemlerinde markaya dair hem eşya hem de mal listesinin oluşturulması,
  • Transferde markaya dair başvuru ve tescil numarası tam verilmelidir.

Marka tescili transfer işlemlerinde türünün çok iyi belirlenmesi gerekiyor. Marka tescil transfer türü belirlendikten sonra ancak işlemler tam anlamıyla gerçekleşir. Transfer işlemlerinde en ufak hatanın dahi düzeltilmesi zordur. Marka transfer işlemlerinde markaya dair tüm hususlar başka kişiye verilmek istenebilir. Bu durum, tam transfer işlemlerinin gerçekleşmesini ifade etmektedir. Fakat marka sahibi sadece belirli kısımları devredecekse o zamanda kısmi transfer işlemlerini gerçekleştirmiş olacak. Burada önemli olan nokta transfer işlemlerinde rol oynayan iki tarafında durumdan razı olmasıdır. Transfer işlemlerinde anlaşama sağlanamaması ya da tarafların birbirini yanlış anlaması gibi durumlar işlemleri sekteye uğratır. Blue Ajans ile iletişime geçerek, marka tescili transferi hakkında iki taraf arasında doğru ve net anlaşma yapılmasını sağlayabilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (0)



Yorum Yapın

Bize Sorun


reklam-banner

Son Paylaşımlar

×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1