facebook

Ostim Ürün Katalog Çekimi

Anasayfa / Ostim Ürün Katalog Çekimi
Ostim Ürün Katalog Çekimi
Ostim Ürün Katalog Çekimi

Ürün katalog çekimleri firmaların ürün ve hizmetlerinin basılı ya da online platformlarda sergilemek için yapılan fotoğraf çekim uygulamaları olarak karşımıza çıkmaktadır.

Ürünlerin satışını direkt olarak etkilemekte olan katalog çekimleri oldukça önemlidir bir konudur. Ürün katalog çekimlerinde iyi bir fotoğrafçı, ekipman, kompozisyon ve konsepte ihtiyaç vardır.

Ostim ürün katalog çekimleri konusunda Blue ajans sizlere destek sağlamaktadır.

Marka ve ürün pazarlamalarında en önemli adımlardan birisi olan katalog fotoğrafçılığı birçok sektörde kullanılmaktadır.

Bu sektörler arasında tekstil sektörü, moda katalog çekimleri, saat ve mücevher katalog çekimleri, ayakkabı ve çanta katalog çekimleri, kozmetik katalog çekimleri ve endüstriyel ve mimari katalog çekimleri bulunmaktadır.

Hemen her sektör için uygun olan katalog çekimleri fotoğrafçıların profesyonelliğine bağlı olarak iyi ya da kötü sonuçlar verebilmektedir.

Katalog çekimlerinde iyi sonuçlar elde edilebilmesi ve mükemmel ürün fotoğrafçılığı görsellerinin ortaya çıkabilmesi için fotoğrafçıların dikkat etmesi gereken birkaç nokta bulunmaktadır. Blue ajans tüm bu noktalarda titizlikle çalışmalarını sürdürmektedir.

 

Ürün Katalog Çekimlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

 

Katalog çekimlerinin her aşamasında çok dikkat edilmesi gerekmektedir. Ürünün renklerinde, farklı ışıklarda çekilmesi ya da yanlış flaşların kullanılması sonucunda sapmalar olabilmektedir. Bu da özellikle e-ticaret sitelerinde müşterilerin gördüğü üründen farklı bir renkte ürün almasına sebebiyet verebilmektedir.

Bu gibi durumlarda hem prestij kaybı yaşanabilir hem de iade işlemleri ile uğraşmak zorunda kalabilirsiniz. Bu sebeple de ürünlerin rengini değiştirmeyecek ışık altında çekilmesine dikkat edilmesi gerekmektedir.

Ürün katalog çekim teknikleri arasında ürünü öne çıkarmak da yer almaktadır. Buna örnek verecek olursak çanta kataloğu için modelin öne çıkması mantıksız bir hareket olacaktır. Aksi bir durumda potansiyel müşterilerin dikkati dağılmaktadır.

Eğer ürününüzü satmak istiyorsanız e-kataloglarınızda ya da ürün fotoğraflarınızda beyaz bir arka fon ile çekilen net ürünlerin olduğu görüntülerin kullanılmasına dikkat edilmelidir.

Özellikle internet üzerinden alışveriş yapılırken kataloglar müşterilerin en çok baktıkları yer olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu sebeple de sıkıştırılmış görseller yerine detaylara odaklanılması gerekmektedir.

Bir sayfada tek bir ürünün farklı açılardan fotoğrafların yer alması gerekmektedir. Bu şekilde müşteriniz satın alacakları ürünleri gözlerinde daha net bir şekilde canlandırabilirler.

Ürünü almak konusunda daha az tereddüt edebilirler. Ürün katalog çekimleri yapılırken bu durumların göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

Basılı olan kataloglarda ya da e-kataloglarda arka plan müşterinin ürünü algılamasını kolaylaştırmak ya da zorlaştırmak özelliğine sahip olmalıdır. Bu sebeple de stüdyo çekimlerinde sade bir arka plan kullanılması müşterilerin dikkatini ürüne çekmesini sağlayacaktır.

Katalog çekimleri sırasında manken kullanmak çok büyük bir avantaj sağlamaktadır. Özellikle de moda, tekstil, mücevher, ayakkabı, çanta, saat ve kozmetik gibi sektörlerde ürün pazarlamasında mankenlerin kullanılması çok büyük bir avantaj sağlar.

Müşteriler satın alacakları bir ürünün üzerlerinde nasıl duracağını mankene bakarak kendi üzerlerinde canlandırabilirler. Bu da markanın satış rakamını arttıracak bir faktör olarak karşımıza çıkmaktadır.

Ürün katalog çekimleri stüdyo ve dış mekânda yapılabilmektedir. Stüdyo ortamında tamamen yapay ışıklandırma kullanıldığından istenilen zamanda ürün katalog çekimleri yapılabilmektedir. Dış mekânda ise konsept çekimler yapıldığından müşteri algısı değiştirilebilmektedir.

Özellikle de moda çekimleri için dış mekân çekimleri kullanılmaktadır. Yaratıcılığın sınır tanımadığı dış mekân çekimlerinde tarihi yerler, köşkler, ormanlık alanlar gibi mekanlar tercih edilebilmektedir. Bu noktada mekân seçimi fotoğrafçınızın yaratıcılığına kalmış durumdadır.

Katalog çekimlerinin çok daha güzel olması için iyi bir katalog fotoğrafçısına ve Photoshop programına ihtiyaç duyulmaktadır.

Çekilen fotoğrafların internet ortamına ya da baskıya aktarılırken düzenlenmesi gerekebilmektedir. Işık ya da renkler her zaman istediğiniz gibi olmayabilir.

Photoshop programları sayesinde katalog çekimleri ile elde edilmiş olan fotoğraflar elden geçirilerek mükemmel sonuçlar elde edilebilir.

Ürün katalog çekimlerini en iyi şekilde tamamlayabilmek için yukarıda açıklamış olduğumuz adımları takip etmeniz gerekmektedir. Profesyonel bir fotoğrafçı, bir manken, etkileyici bir mekân ve doğru açılar ile markanızın ihtiyacı olan görselleri elde edebilirsiniz.

Ostim ürün katalog çekimi konusunda sizlere en kaliteli hizmeti sunabilecek olan firmalar arasında yer alan Blue ajans sayesinde ürün katalog çekimi hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Bu hizmet hakkında detaylı bilgi almak için Blue ajans ile iletişime geçebilirsiniz



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1