facebook

Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Oluşturulur

Anasayfa / Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Oluşturulur
Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Oluşturulur?
Sosyal Medya İçerikleri Nasıl Oluşturulur?

Dijital pazarlama teknikleri arasında yer alan sosyal medya içerikleri, marka tanınırlığında önemli rol oynuyor.

Günümüzde internet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte sosyal medya içerikleri önemli bir reklam türü haline dönüştü. Bu reklam türü, profesyonelce hazırlanması gerekiyor. Bundan dolayı markalar profesyonel firmalarla çalışmalıdır.  Blue Ajans profesyonel ekibi tarafından hazırlanan sosyal medya içerikleri ile markalar dijital dünyada kurumsal kimliğe kavuşabilir.

Sosyal medya içerikleri, markaların potansiyel müşterilerle arasındaki bir köprüdür.  Sosyal medya hesaplarında etkileşimi artırmanın en etkili yolu içeriklerdir. Sosyal medya içerikleri ile platformlarda marka hesapları görünür hale gelir.

Geleneksel pazarlama yöntemlerine kıyasla daha hızlı şekilde amaca ulaşılır. Sosyal medya içerikleri sayesinde markalar, arama motorlarında da görünür hale gelir. Sosyal medyada güçlü olan markalar, arama motorlarında üst sıralara çıkarak otorite elde eder. Bu durumda markaların müşteri kazanmasını sağlar.

 

Sosyal Medya İçerikleri Hazırlama

                                                                           

Sosyal medya içerik üretimi; görsel, video, metin ve grafik şeklinde olmaktadır. Sosyal medya platformları için video, görsel, grafik, metin gibi içerikler şu şekilde oluşturulmalıdır:

 

Araştırma Yapılmalı

Sosyal medya platformlarında paylaşılacak içerikler, çok iyi bir araştırma sürecinden geçirildikten sonra hazırlanmalıdır. Bir markaya ait sosyal medya hesabında rastgele paylaşım kesinlikle yapılamaz. Çünkü sosyal medya platformları, markaların vitrinidir. Bu sebeple sosyal medya hesaplarında yayınlanacak içerikleri hazırlamadan önce hedef kitle ile ilgili araştırmalar yapılmalıdır. Hedef kitlenin nasıl içeriklerde etkileşime girdiği tespit edilmelidir. Sosyal medya analiz araçları ile platformlarda paylaşılan içeriklerin başarılı olup olmadığına bakılmalıdır.

 

Hedef Belirleme

Ankara sosyal medya yönetimi hizmetleri kapsamında Instagram, Facebook gibi platformlara içerik oluşturmak için öncesinde mutlaka hedef belirlenmelidir. Hedef belirlendiği takdirde içerik stratejisi de şekillenmiş olacak. Hedefe göre içerik türü belirlenir. Takipçi kazanmak, etkileşim kurmak için hazırlanan sosyal medya içerikleri ile tüketicileri satın almaya yönlendirecek harekete geçirici mesajların olduğu içerikler arasında büyük farklar vardır.

 

İçerik Türlerini Belirleme

Blue Ajans sosyal medya yönetimi ekibi, içerikleri her platforma ayrı ayrı hazırlıyor. Örneğin; bir markanın Instagram hesabına hazırlanan içeriklerle Pinterest için hazırlananlar arasında fark vardır. Sosyal medya platformlarında birçok farklı içerik türü paylaşılmaktadır. Sosyal medya platformlarında kullanılan içerik türlerinden bazıları şunlardır;

  1. Görseller,
  2. Canlı yayınlar,
  3. Metinler,
  4. İnfografikler,
  5. Videolar,
  6. Anketler,

İçerikler oluşturulurken, markanın ruhuna ve hedef kitleye uygun olmasına da çok dikkat edilmelidir.

 

İçerik Planlama

Sosyal medya içerikleri planlı şekilde oluşturulmalıdır. Planlı oluşturulduğu takdirde markaların hesapları daha hızlı büyür. Sosyal medya hesaplarından düzenli olarak paylaşım yapılmalıdır. Takipçilerle devamlı etkileşim haline olunması için paylaşımların aksatılmaması gerekiyor. İçerik planlaması içeriklerin;

  1. Türlerini,
  2. Yayına alınacak günleri,
  3. Yayınlanacak saatleri belirler.

Eğer bir markaya ait sosyal medya hesabında uzun süre paylaşım yapılmazsa hesap takipçi kaybetmeye başlar. Sosyal medya platformlarının algoritmaları açısından da düzenli içerik paylaşılması gerekiyor. Sosyal medya içerikleriyle ilgili diğer bir önemli husussa dikkat çekici içeriklerin oluşturulmasıdır. Bunun için çok iyi düşünülerek ilginç içerikler oluşturulmalıdır.

Vurgulu başlıklar, mükemmel tasarlanmış görseller, bilgi veren metinler ve dikkat çekici videolardan oluşturulan içerikler sosyal medya platformlarında paylaşılabilir. Ayrıca sosyal medya içeriklerinin etkileşim alması için anket, etiketleme vb. eylemlerde mutlaka yapılmalıdır.

 

Tasarım

Sosyal medya içerik fikirleri için tasarım konusunu da ele almak gerekiyor. Sosyal medya platformlarında profesyonel görseller paylaşılmalıdır. Bunun içinde grafik tasarım araçlarından yararlanılır.

Tasarım konseptine göre görseller hazırlandığında ortaya profesyonel çalışmalar çıkar. Sosyal medya platformlarında metinlerle görseller bütün olarak düşünülebilir. Örneğin, metinler kaliteli fakat görsellerin tasarımları kötüyse insanların dikkatini çekmek imkânsız hale gelir. Görseller markaya göre tasarlanmalıdır. Metin eklemeleri, marka logoları, renkler ve filtreler tamamen markaya uygun olarak oluşturulmalıdır.

 

Sosyal Medya İçerik Analizi Yapma

Ankara sosyal medya yönetimi çalışmaları doğrultusunda oluşturulan içerikler mutlaka analiz edilmelidir. Sosyal medya içerik analiziyle erişim ve gösterimlere göre insanların içerikleri görme sayıları görüntülenebilir. İçeriklerin başkaları tarafından paylaşım sayıları, tıklama oranları, yorumlar ve tepkilerde analiz edilerek bir yol haritası belirlenmelidir.

 

Sosyal Medya İçerikleri Oluşturulurken Nelere Dikkat Edilmeli?

 

Sosyal medya içerikleri oluşturulurken markaların öne çıkması planlanır. Dolayısıyla çalışmalarda buna göre yapılması gerekiyor. Sosyal medya içerikleri kapsamında oluşturulan metinler; kısa, net ve anlaşılır olmalıdır. Uzun cümlelerden oluşan içerikler sosyal medya kullanıcılarını okurken sıkar. Aynı zamanda uzun cümleler dikkatte çekmez.

Sosyal medya içerikleriyle alakalı analizler incelendiğinde etkileşim ve içerik uzunluğu arasında zıtlık olduğu görülmüştür. Kısa kısa oluşturulan metinler uzunlara kıyasla daha çok etkileşim almaktadır. Sosyal medya içerikleri oluşturulurken dikkat edilmesi gereken konulardan birisiyse etiket diğer bir ifadeyle Hashtag’dır.

Hashtag’ların olduğu içeriklerin etkileşimi daha fazladır. Fakat Hashtag kullanımında kesinlikle aşırıya kaçılmamalıdır. Çünkü fazla Hashtag kullanımı yarardan çok hesaba zarar verir. Hashtag’ların güncel olmasına da çok dikkat edilmelidir. İçerikle alakalı olarak oluşturulan Hashtag’ler her zaman başarılı olur. Bir markaya ait sosyal medya içeriklerinin tümü aynı üslup ve dille oluşturulmalıdır. Aynı dil ve üslupla oluşturulan sosyal medya içerikleri markayı daha iyi temsil eder. Sosyal medya içeriklerinin oluşturulma süreciyle ilgili daha detaylı bilgi için Blue Ajans ile iletişime geçebilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1