İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte yabancı dil SEO çalışmalarında hayati önem taşımaya başladı.
Özellikle işletmelerin ii hacmini büyütmek istemesinden kaynaklı olarak yabancı dilde SEO’ya daha çok önem verilmeye başladı. Bu noktada birçok firma, farklı dillerde SEO çalışmaları yapmaya başladı. Ankara lokasyonlu Blue Ajans tarafından da bu alanda çeşitli çalışmalar yapılıyor.
Yabancı dil SEO çalışmaları, işletmelerin daha hızlı yabancı ülkelere açılmasını sağlıyor. Uluslararası SEO olarak da isimlendirilen bu hizmet modelinde işletme ve markalara ait web siteler farklı ülkelerde görünür. Aynı zamanda SEO uyumlu olarak üretilen içeriklerde yabancı ülkelerdeki internet kullanıcıları tarafından görüntülenir. Yabancı dil SEO stratejileri kapsamında dildeki farklılık öne çıkıyor. Dil farklılığıyla birlikte farklı anahtar kelimeler, bağlamlar ve arama terimleri ortaya çıkmaktadır.
Yabancı Dil SEO Stratejileri Nelerdir?
Ankara web tasarım çalışmaları doğrultusunda Blue Ajans tarafından sunulan yabancı dil SEO çalışmaları çok kapsamlıdır. Yerel SEO çalışmalarıyla kıyaslandığında aradaki fark net şekilde anlaşılıyor. Özellikle arama alışkanlıkları uluslararası SEO çalışmalarını çok etkilemektedir.
Yabancı dil SEO stratejileri oluşturulurken ülke içerisinde gerçekleşen çalışmalarla uyumlu olması çok önemlidir. Çünkü başka ülkedeki SEO çalışmalarında ilk sıralarda yer alırken bu sefer ülkede en alt sıralara inilebilir. Özetle; SEO çalışmalarının hem yerel hem de global pazara hitap edecek şekilde gerçekleşmesi gerekiyor.
Uluslararası SEO çalışmalarının temelini dil oluşturmaktadır. Uluslararası SEO stratejileri, hedeflenen pazarların ana dilleri ve İngilizce’ de anahtar kelime araştırmaları yapılmalıdır. Hitap edilecek pazardaki yerel rakipler detaylı incelenmelidir. Yerel rakiplerin web siteleri net şekilde fikir verir. Google sonuçlarına göre de detaylı bilgi ortaya çıkar.
Hedef dille birlikte bölgede mutlaka göz önünde tutulmalıdır. Uluslararası SEO stratejileri geliştirilirken çalışmaların bölgelere göre yapılması başarılı sonuçlara ulaşılmasını sağlar. Yabancı dil SEO çalışmalarında hedef kitle analizinin de çok iyi yapılması gerekiyor. İnternet kullanıcılarının arama terimleri ve alışkanlıklarının detaylı incelenmesi de önemlidir.
Yabancı Dil SEO’da Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Yabancı Dil SEO stratejilerinin sağlıklı ilerleyebilmesi için bazı noktalara çok dikkat edilmesi gerekiyor. Bu noktalar şöyle sıralanabilir:
- Arama motorlarında sıralama almak için yapılan SEO çalışmalarında öncelikle Google’ın kriterlerine önem verilmelidir. Çünkü dünya genelinde en çok kullanılan arama motorlarının başında Google gelmektedir.
- Rusya hedef pazarsa o zaman Yandex’e göre yabancı dilde SEO çalışmalarının yapılması daha sağlıklı olur.
- Hedeflenen bölgenin iklim koşulları, mevsimsel geçişleri ve coğrafi koşulları hakkında mutlaka bilgi edinilmelidir. Bahsettiğimiz bu bilgiler sayesinde spesifik kampanyalar düzenlenebilir.
Yabancı Dil SEO Faktörleri Nelerdir?
Yabancı dil SEO stratejileri oluşturulurken bazı faktörlere de çok dikkat edilmelidir. Yabancı dil SEO faktörleri şu şekilde ifade edilebilir:
Yerelleştirme ve Dil
Web sitesinde yer alan içeriklerin hedef pazarın ya da pazarların dillerine uygun şekilde çevrilmesi gerekiyor. Böylelikle o ülkede yerel SEO çalışması yapılmış olur. Uygun yerelleştirme olarak isimlendirilen bu durumda içerikler hedef kitleye daha iyi ulaşır ve onların bağlantı kurmasını sağlar. Yerel arama sonuçlarında da sıralamanın yükselme oranı artar. Bunun içinde web sitenin hedef pazarın dil yapısına uygun dizayn edilmesi gerekiyor. Burada yapılan küçük bir hata hedef kitle üzerinde olumsuz etki bırakabilir.
Yerel Bağlantı Tasarlama
Yerel web siteleri üzerinden yüksek kalitede geri bağlantılar elde edilmelidir. Bu bağlantıların aracılığıyla web site, arama motorları üzerinde hem otorite hem de güven kazanmış olur. Blue Ajans profesyonel ekibi tarafından projelere uygun şekilde blog ve web siteler tasarlanır. Ankara web tasarım hizmetleri kapsamında sunulan bu hizmetler kapsamında kaliteli link ağı kurulması içinde birtakım planlamalar yapılır. Doğru planlama ile amaca daha hızlı ulaşılır. Kaliteli backlink’ler ile etkili sonuçlara ulaşılır.
Hedef Pazara Uygun Alan Adı ve Barındırma Belirlenmesi
Hedeflenen ülkeye özgü olarak web sitenin yerel sunucuda barındırılması ve alan adının kullanılması arama motorundaki sıralamayı iyileştirmektedir. Burada hedef pazardaki arama motoruna göre sıralama iyileşir.
Veri Takibi
Bir web sitesinin hedef pazardaki performansı devamlı takip edilmelidir. Bu noktada ortaya çıkan veriler, yabancı dilde SEO stratejilerini çok etkiler. Analitik araçların yardımıyla;
- Kullanıcı etkileşimleri,
- SERP sıralaması,
- Organik trafik gibi verilere ulaşılır.
Uluslararası SEO stratejilerinde çalışmaların düzenli takip edilmesi gerekiyor. Bunun yanı sıra geri dönüşümde çok önemlidir. Web sitesini ziyaret edenlerin ilgi duydukları noktalar ve davranışlar sitenin başarısında etkin rol oynar. Olumlu sonuçlara ulaşabilmek için profesyonel web tasarım firmalarıyla çalışmak gerekiyor. Blue Ajans, yabancı dilde SEO çalışmalarında müşterilerine profesyonel destek vermektedir.
Anahtar Kelime Araştırması
Uluslararası SEO stratejileri oluşturulurken hedef bölge ve dile yönelik anahtar kelime araştırması da kesinlikle yapılmalıdır. Popüler anahtar kelimeler ve hizmet verilen işletmenin alanıyla alakalı niş terimleri de mutlaka dikkate alınmalıdır. Ayrıca rakip firmaların anahtar kelimelerinin de analizi yapılmalıdır. Blue Ajans ile iletişime geçerek yabancı dilde SEO çalışmalarıyla ilgili daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.