Yabancı dilde SEO, bir marka ve şirketin faaliyet gösterdiği ülke sınırlarını aşması sonucunda ortaya çıkan hizmettir. Başka ülkelerdeki insanların web sitelere arama motorları üzerinden ulaşmasını temel alır. Blue Ajans, yurtdışına açılmak isteyen işletmelere özel uluslararası dilde SEO hizmetleri veriyor.
İşletme ve markalar, uluslararası SEO çalışmaları sayesinde başka ülkelerdeki hedef kitlelerine daha hızlı ulaşırlar. Marka ve işletmelerin hedeflediği pazarda görünür olmasını sağlayan en önemli unsurdur. Uluslararası SEO çalışmaları, yerel SEO’ya kıyasla daha zor ve kapsamlıdır. Aynı zamanda maliyeti de yüksektir. Fakat uluslararası bir çalışma olduğu için başarılı olduğu takdirde getirisi çok yüksek olur.
Yabancı Dilde SEO Hizmetini Kimler Alabilir?
Yabancı dilde SEO çalışmalarından birçok sektör yararlanabilir. Hizmet ya da ürünlerini yurtdışına sunmak isteyen markalarla işletmelerin yaptırması gereken bir çalışmadır. Uluslararası dilde SEO çalışmaları;
- Endüstri,
- Sağlık,
- E-ticaret,
- Pazarlama,
- Turizm gibi birçok sektörde yapılabilir.
Yukarıda sıralanan sektörler sadece birkaçıdır. Günümüzde birçok sektör uluslararası Seo hizmetleri alıyor. Yurtdışında hedeflenen bölgede marka imajının oluşturulması noktasında SEO hayati önem taşımaktadır. Bu sebeple Ankara web tasarım çalışmaları kapsamına giren yabancı dilde SEO çalışmalarını belirli sektörlere özgü gibi göstermek çok yanlış olur.
Yabancı Dilde SEO Nasıl Yapılır?
Yabancı dilde SEO çalışmaları; yerel ve genel olarak web sitelerin arama motorlarının üst sıralarında yer almasını kapsıyor. Hedeflenen bölge ve dile yönelik gerçekleşen çalışmaların bütünüdür. Yerel SEO’nun yanı sıra site içi SEO’da uluslararası SEO çalışmaları için gereklidir. Yabancı dilde SEO çalışmaları şu şekilde gerçekleşir:
Hedef Dil Seçme
Yurtdışına açılma hedefi olan şirketler için SEO çalışmalarına başlamadan önce hedef dil seçimi yapılır. Genel olarak yabancı dilde SEO çalışmalarında İngilizce öne çıkmaktadır. Fakat İngilizcenin dışında başka dillerle de SEO çalışması yapılabilir. Hedef dil seçimi yapıldıktan sonra birtakım planlamalar hazırlanır. Çok dilli SEO çalışmaları da işletme ve markaların isteği doğrultusunda yapılabilir.
Hedef Bölge Seçme
Yabancı dilde SEO çalışmalarında bölge ve ülke seçiminin kesinlikle yapılması gerekiyor. Burada çalışmalar genel olarak yapılamaz. Genel yapıldığı takdirde işletmenin hedefine ulaşması imkansız hale gelir. Bu sebeple hedef bölge net şekilde belirlenmelidir. Uluslararası SEO çalışmalarının yerel SEO çalışmalarıyla desteklenmesi açısından da bölge seçimi çok önemlidir.
Rakiplerin ve Hedef Kitlenin Tanınması
Marka ve işletmeler kendi sektörlerindeki diğer firmalarla devamlı rekabet halindedir. Rakip olan firmalar devamlı birbirleriyle yarışır. SEO çalışmaları da bu yarışa dahildir.
Blue Ajans, SEO çalışmalarında mutlaka hizmet verdiği işletme ve markaların rakiplerini analiz eder. Bu analizler rapor haline getirilerek SEO stratejileri oluşturulur. Böylelikle işletme ve markalar uluslararası alanda önemli bir yatırım yapmış olur.
Hedef kitlenin tanınması da uluslararası SEO çalışmaları için önemlidir. Hedef kitlenin belirlenmesi ve tanınması için profesyonel SEO analiz araçlarından yararlanılır. Ayrıca arama motorunun kriterleri de göz önünde tutulur.
Doğru Anahtar Kelimenin Belirlenmesi
Yabancı dilde SEO çalışmaları kapsamında doğru anahtar kelimenin belirlenmesi de hayati önem taşımaktadır. Yabancı dilde SEO çalışması yapılırken anahtar kelime grupları, bölgesel ve global olarak ele alınır. Uluslararası hedefler, bölgesel tekniklerle desteklenir. Böylelikle SEO’da yüksek başarı elde edilir. Anahtar kelimeler, marka ve işletmelerin sektörüne uygun olarak belirlenmelidir. Aynı zamanda arama hacmi yüksek anahtar kelimelerin belirlenmesi de çok önemlidir.
Site Dışı ve Site İçi SEO
Uluslararası SEO çalışmalarına web sitenin detaylı incelenmesiyle başlanır. Web sitedeki hatalar tespit edilir. Sitenin SEO performansı belirlenir. Tüm bu işlemlerin sonrasında önce site içi SEO yapılır. Hemen akabinde site dışı uluslararası SEO çalışmaları yapılır.
Bütçe Planlama
Yabancı dilde SEO çalışmalarında bütçe planlaması yapmakta çok önemlidir. Yabancı dilde SEO çalışmaları uzun bir süreyi kapsamaktadır. Aynı zamanda çok detaya dayanır. Başka ülkelerde işletme ve markaların hedeflerine ulaşabilmesi için bütçenin doğru belirlenmesi gerekiyor. Bütçe belirlendikten sonra onun doğru şekilde kullanılması da hayati önem taşımaktadır.
Yabancı Dilde SEO Neden Önemlidir?
Yabancı dilde SEO çalışmalarının önemi çok büyüktür. Yabancı dilde SEO çalışmalarının önemi şöyle sıralanabilir;
- Yeni pazarlara erişim sağlanır,
- Rekabet avantajı elde edilir,
- Marka bilinirliği artar,
- Uzun vadeli fayda sağlar,
- Web sitenin trafiği artar,
- Reklamlarda çok yüksek yatırım getirisine ulaşılır,
- Arama motorlarında üst sıralarda yer alınır,
- Marka güvenilirliği yükselir,
- Organik ve gerçek tıklanmaların oranı artar,
Uluslararası SEO çalışmaları doğrultusunda işletme ve markaların potansiyel müşteri sayısı artar. Bu da işletme ve markalara büyüme fırsatı sunar. Bölge ve dil belirlendikten sonra önemli ölçüde rekabet avantajı elde edilir.
Farklı dillerde yapılan SEO çalışmalarıyla işletme ve markalara ait web siteler Google başta olmak üzere tüm arama motorlarında üst sıralarda yer alır. Bir web sitenin arama motorlarında üst sıralarda yer alması, marka ve işletmeleri insanların gözünde güvenli gösterir. Diğer bir ifadeyle kurumsal imaja sahip olmayı da sağlar.
Blue Ajans ile iletişime geçerek sizde yabancı dilde SEO hizmeti alarak büyüme yolunda önemli bir adım atabilirsiniz.