facebook

Yandex Metrica Nedir, Nasıl Kullanılır

Anasayfa / Yandex Metrica Nedir, Nasıl Kullanılır
Yandex Metrica Nedir, Nasıl Kullanılır
Yandex Metrica Nedir, Nasıl Kullanılır

Yandex Metrica, web site analiz aracıdır. Rusya merkezli arama motoru Yandex’e aittir. Blue ajans, birçok analiz aracı gibi Yandex Metrica’yı da kullanıyor.

Yandex Metrica üzerinden işletmelere ait web sitelerinin durumunu analiz ediyor. Analiz sonucunda web sitesinde birtakım iyileştirmeler yapıyor.

Yandex Metrica web sitelerine ait verileri;

  1. Ölçer,
  2. Analiz eder,
  3. Toplar,
  4. Raporlar,

Yandex Metrica sayesinde web sitesiyle ilgili belli başlı verilere hızlıca ulaşılır. İşletmelerin web siteleri hakkında bilgi edinmenin en iyi yoludur.

 

Yandex Metrica Özellikleri Nedir?

 

Yandex Metrica, Google Analytics’e çok benziyor. Fakat Yandex Metrica’nın Webvisor isimli özelliği, Google Analytics’e göre çok farklıdır. Webvisor, her oturumu kayıt altına alıyor. Bu sayede tüm ziyaretçi hareketleri video şeklinde izlenebiliyor.

Webvisor’un dikkat çeken taraflarından bir tanesiyse tıklama haritası oluşturmasıdır. Ziyaretçi hareketleriyle dönüşüm oranlarını hesaplamaktadır. Ayrıca web sitesini en fazla tıklayanlarda görüntülenir. Yandex Metrica ile alışveriş süreçleri yakından takip edilebiliyor.

Yandex Metrica, reklamların hem çevrimdışı hem de çevrimiçi verimliliğini analiz ediyor. Genel olarak web sitelerinin veri analizlerini gerçekleştiriyor. Kullanıcı trafik verilerini kaydederek ona göre web sitesinde iyileştirilme yapılmasını sağlar.

Yandex Metrica, ısı haritası özelliğine de sahiptir. Isı haritası özelliği, gerekli görülen alanların aktivitesini kaydetmektedir. Yandex Metrica ile Scroll haritası oluşturulur. Scroll haritası sayesinde web sitesinde inilen yerler rahat şekilde görüntülenir. Form haritasıysa ziyaretçi ve form etkileşimini görüntülemektedir.

 

Yandex Metrica ile Hangi Bilgilere Ulaşılır?

 

Yandex Metrica ile şu bilgilere ulaşılabilir:

Güvenilir API

Otomatik olarak silme, sayaç oluşturma ve dinamik hedef belirleme işlemlerinin yapılması gerekiyor. Arayüz üzerinde daha önce hazırlanan araçlara bağlı kalınmadan parantez, mantık işlemleri vb. karmaşık yapılı filtreler uygulanır.

Ziyaretçi Davranış Analizleri

Yukarıda bahsedildiği üzere web sitesini ziyaret edenlerin etkileşimleri görüntülenebilir. Web sitesinin aldığı aksiyonların nedenleri hakkında bilgi sahibi olunur. Web sitesi ziyaretçinin;

  1. Kayıtları,
  2. Sayfalarda ne kadar kaldıkları,
  3. Hangi sayfalara girdiklerine ulaşılır.

Hiçbir ayarlama yapılmadan form analiz araçlarına ulaşılabilir.

Hedef Kitle

Web sitesi ziyaretçilerinin o anda; bulundukları bölgeleri, reklam engelleyiciler kullanıp kullanmadıkları, kullanılan telefon markalarıyla tarayıcı sürümleri öğrenilebilir. Bu bilgiler öğrenildikten sonra işletmenin hedef kitlesi belirlenir.

Örneklem

Kullanıcı istediği gibi raporların örneklem büyüklüğünde değişiklik yapabilir. Hacmin büyüklük ve küçüklüğüne bakılmaksızın veriler sınırsız depolanabilir.

Veri Trafiği

Mobil ve masaüstü cihaz kullanıcılarına ait trafiği gerçek zamanlı şekilde görüntüleyebiliyor. Böylelikle web sitesinin hangi platformlar üzerinden ziyaretçi çektiğine ulaşılır.

Ayarlanabilir Raporlar

Yandex Metrica kurulumu ile ulaşılabilecek bilgiler arasında “Ayarlanabilir Raporlar’da” yer alıyor. Verileri rapor şeklinde kayıt altına alır. Kaydı tutulan veriler, web sitesinin geliştirilmesi için kullanılabilir. Web sitesinin ortak noktalarıyla ilgili birden çok farklı sitenin ortak istatistiklerine ulaşılabilir.

Performans Analizi

Web sitesi ziyaretçilerinin sitede gerçekleştirdikleri tüm hareketlere performans analizi ile ulaşılabilir. Örneğin, ürün satışlarında sipariş başına düşen maliyetler otomatik hesaplanır. E-ticaret raporu hazırlamada da yardımcı olan bir adımdır.

 

Yandex Metrica Nasıl Kullanılır?

 

Yandex Metrica kullanımı için öncelikle kurulumunun yapılması gerekiyor. Bunun için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir;

  1. İlk olarak Yandex hesabı açılır. “yandex.com.tr” adresine tıkladıktan sonra ekranın sağ üst köşesinde konumlanan “Giriş Yap” alanına girilir.
  2. Ekrana gelen “Kaydol” butonuna tıklanarak diğer adıma geçilir.
  3. Yandex Metrica, web sitesine sayaç oluşturularak kurulur. “metrica.yandex.com.tr” adresinden Yandex’teki hesaba giriş yapılır. “Sayaçlar” bölümünden web sitesi için sayaç oluşturulur.
  4. “Sayaç Ekle” alanına tıklandıktan sonra sayacın ismi ve gerekli olan tüm bilgiler girilir. Burada müşterinin istediği şekilde sayaca isim koyulmaktadır.
  5. Bilgilerin eklenmesinin ardından kullanıcı sözleşmesi onaylanır. Daha sonra “Sayaç Oluştur” butonuna tıklanır.
  6. Yandex tarafından web sitesine HTML eklenmesi için sayaç kodu verilir.
  7. “Gelişmiş Ayarlar” seçeneği üzerinden eklenecek diğer noktalar görüntülenir.
  8. Yukarıdaki adımların ardından sayfanın en alt kısmında “Kullanmaya Başla” butonu yer alır. Bu butona tıklandıktan sonra Yandex Metrica kurulumu gerçekleşmiş olur.

Kurulum işleminin ardından Yandex Metrica kullanılmaya başlanır. Yandex Metrica kurulumu ve kullanımı için Blue ajans’la iletişime geçerek profesyonel hizmet alabilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1