Kurumsal kimlik, bir kuruluşun algılanan ticari karakterini ifade etmektedir.
Hem iç hem de dış kurumsal kimliklerin aynı olması gerekmektedir. Kurumsal kimlik stratejisi, tanınan, ayırt edici ve özerk bir Pazar varlığı yaratmanızı sağlamaktadır.
Blue Ajans her türlü kurumsal kimlik ve marka geliştirme çalışmalarında sizlere destek olmak için çalışmalarını sürdürmektedir.
Kurumsal kimlik tasarımı oluşturmak isteyen ve markalarını geliştirmek isteyen kişileri Ankara kurumsal kimlik ve marka geliştirme ajansı olan Blue Ajans ile iletişime geçebilirler.
Bir şirket tarzının ve kişiliğinin gelişimi şirketin misyon beyanına uyacak şekilde stratejik olarak planlanmalıdır. Burada amaç kuruluşun tutarlı bir şekilde halka ve çalışanlara sunuluyor olmasının sağlanmasıdır. Bu sebeple de tüm şirketler faaliyetlerini koordine etmeli ve bu kurumsal idealle uzlaştırılması gerekmektedir.
Bu durumuma görsel kimlik, organizasyonel davranışlar ve kurumsal iletişim de dahil olacaktır. Bunun yanında kurumsal bir kimliğe tutarlı bir şekilde bağlı kalmak genel olarak şirketler için büyük bir zorluk olabilmektedir.
Kurumsal kimlik hedefleri birçok şirket için güven inşa etmek ve rakiplerden farklılaşmak üzere kendi kurumsal kimliklerini geliştirmektedir.
Buna örnek verecek olursak benzersiz bir kurumsal kimlik, yeni şirket ürünlerinin piyasaya sürülmesine katkıda bulunmaktadır.
Mevcut olumlu imaj aktarılabilir ve yeni girişimlere ekstra destek sağlamaktadır. Bu sebeple de iyi bir kurumsal kimlik, genel olarak şirket maliyetlerini ve özel reklam maliyetlerini büyük oranda azaltmaktadır.
Kurumsal kimlik, şirket imajının temel bir bileşeni olarak karşımıza çıkmaktadır. Şirket içerisinde personelin şirket misyon beyanını yansıtmakta olan ve örneklendirilen belirli bir değerler kümesine göre davranmasını sağlamaktadır.
Daha geniş bir anlamda ise kurumsal kimlik ayrıca pozitif bir kurum kültürünün temel taşıdır diyebiliriz.
Blue Ajans kurumsal kimlik ve marka geliştirme hususunda birçok fayda sağlamaktadır. Bu noktada Blue Ajans üzerinden kurumsal kimlik ve marka geliştirme konusunda destek almak için Blue Ajans ile iletişime geçebilirsiniz.
Kurumsal Kimlik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler hakkında bilgi almak için tıklayın!
Kurumsal Kimlik ve Marke Geliştirme Örnekleri
Kurumsal kimlik ve marka geliştirme denildiği zaman yalnızca logo, slogan, kurumsal renkler ve yazı tiplerinin kombinasyonu akla gelmemelidir.
Burada ana hedef, tüketicilerin gözünde şirketin tanınabilir bir imajı oluşturması olduğunu bilmelisiniz. Bu süreç içerisine markalı ambalajdan müşteriler ile iletişime kadar markayla temas halinde olması gerekmektedir.
Kurumsal kimlik çalışmasına dahil olan unsurların neler olduğu merak edilmektedir. Kurumsal tarz ya da kurumsal kimlik bir şirketin misyon ve değerlerine ve hedef kitleye iletilen mesaja denilmektedir. Kurumsal kimlik tasarımın bunu tüm duyuları harekete geçirecek araçların yardımı ile iletmeniz mümkün olacaktır.
Görme, duyma, koku alma ve dokunma duyuları ile geliştirmeler yapılabilmektedir. Şirket adı, logo kısa açıklamalar, tipografi, renk tayfı fotoğraflar, çizimler, stil oluşturan grafikler kurumsal kimliği oluşturan ana unsurlar arasında yer almaktadır.
Şirket sektörünün türüne bağlı olarak bazı ek unsurlar da olabilmektedir. Bunlar ise müşteriler ile iletişim biçimi, personel üniforması, reklam kampanyalarının tarzında ürün paketleme, sosyal ağlardaki gönderi stili müzik parçalarıdır.
Ankara kurumsal kimlik ve marka geliştirme ajansı arasında bulunan Blue Ajans sizlere kurumsal kimlik ve marka geliştirme konularında çok fazla destek sağlamaktadır.
Bu hizmetlerden yararlanmak isteyen kişiler Blue Ajans ile iletişime geçerek bu konu hakkında detaylı bilgi alma imkanından faydalanabilirler.
Kurumsal Kimlik Oluşturma Konusunda İpuçları
Kurumsal kimlik oluşturma konusunda bazı ipuçları verilmektedir. Bu ipuçları arasında tasarımınızın gerçek hayatta nasıl görüneceğini görmek için bir model tasarlanması vardır. Bu modeller fincan, defter ve telefon kılıfları gibi çeşitli nesneler olabilmektedir.
Logonuzun resmini içerek bir dosyayı internetten indirebileceğiniz hazır şablonlar üzerine ekleyebilirsiniz.
Marka kimliğinizin tasarımının tamamlanmasının ardından bir marka kitabı oluşturmalısınız. Kurumsal kimliğinizi nasıl kullanacağınıza dair eksiksiz bir kılavuzunuz olması markanın misyonunu ve değerlerini aynı zamanda da logo, grafik, illüstrasyon ve diğer önemli unsurlarını açıklamalısınız.
Marka Geliştirme Nedir?
Markalaşma, potansiyel müşterilere şirketinizin ne ile ilgili olduğunu söylemekte olan yaratıcı ve stratejik bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır.
Kim olduğunuz, neye önem verdiğiniz, neden sizinle çalışmaları gerektiği ve sizden ne bekleyecekleri bu süreçte belirlenir.
Bir iş kurduktan sonra ya da ilk ürününüzü oluşturduktan sonra marka geliştirme bir numaralı önceliğiniz olması gerekmektedir.
Marka geliştirme sürecinde ne yaptınız ve bunu nasıl yaptığınız hakkında her şeyi insanların hatırlayacağı bir şekilde sürekli olarak açıklamalısınız. Blue Ajans bu noktada sizlere birçok avantaj sağlar.