facebook

Google ADS Anahtar Kelime Kalite Puanı Nedir

Anasayfa / Google ADS Anahtar Kelime Kalite Puanı Nedir
Google ADS Anahtar kelime Kalite Puanı Nedir?
Google ADS Anahtar kelime Kalite Puanı Nedir?

Google, reklamların değerini ölçmek için Google ADS anahtar kelime kalite puanı sistemini kullanıyor. Google, reklamların kalitesini değerlendirebilmek için anahtar kelimelere 1’den 10’a kadar değer veriyor. Bu sistem, web sitesinde ilgili reklamların gösterilmesi açısından çok önemlidir. Blue ajans gibi alanında profesyonel şirketler, web siteleri için Google ADS anahtar kelime kalite puanına göre çalışmalar yaparak sitenin Google’da görünürlüğünü artırmayı sağlıyor.

Google ADS anahtar kelime kalite puanı, web sitenin Google’da gelir elde etmesi açısından hayati önem taşıyor. Google’da gelirlerin çoğunluğu Adwords üzerindeki reklamlardan elde ediliyor. Özellikle reklamların kullanıcı dostu olması web sitesi için büyük avantajdır.

Google ADS kalite puanı metriği üzerinden reklamların ne kadar kaliteli olduğu hakkında bilgi edinilebilir. Reklamların kalitesi öğrenildikten sonra ona göre çeşitli stratejiler geliştirilir. İyileştirilme yapılması gerekiyorsa onunla ilgili çalışmalar yapılır.

 

Google ADS Anahtar kelime Kalite Puanını Etkileyen Unsurlar

 

Google ADS anahtar kelime kalite puanı, diğer benzer web sitelerinde yer alan reklamları geçme açısından önemlidir. Google ADS anahtar kelime kalite puanını etkileyen unsurlar şu şekilde sıralanabilir;

  1. Reklamların alaka düzeyi,
  2. Tıklama oranı,
  3. Açılış sayfa deneyimi,

Yukarıda sıraladığımız etkenler göz önünde tutularak Google ADS için belirlenen anahtar kelimelerle web sitesi hedefine daha hızlı ulaşır. Sıralanan unsurların durumunu öğrenmek için anahtar kelimelerin durum sekmesine bakılır. Sekmeye tıklandıktan sonra şu veriler kullanıcının karşısına çıkar;

  1. Ortalamanın üstünde,
  2. Ortalama,
  3. Ortalamanın altında,

Yapılan değerlendirme sonucunda kullanıcı nelerin üzerinde duracağına karar verir. Reklamların metin ve başlıklarının anahtar kelimelerle uyumlu olması da Google ADS kalite puanını etkiliyor.

 

Google ADS Anahtar kelime Kalite Puanı Nasıl Artırılır?

 

Google kriterlerine göre Google ADS anahtar kelime kalite puanı yüksek olan şirketlerin reklamları daha çok gösteriliyor.

Eğer Google ADS’de anahtar kelime kalite puanı düşükse o işletmenin reklamlarının gösterilme olasılığı neredeyse sıfırdır. Bunun için puanı yükseltmek için aşağıdaki kriterler göz önünde tutulmalıdır:

 

Anahtar kelimeler İyi Analiz Edilmeli

 

Google ADS’de kalite puanının artırılması için anahtar kelimelerin iyi analiz edilmesi gerekiyor. Reklamlar için belirlenecek anahtar kelimeler en ince noktasına kadar araştırılmalıdır. Örneğin, reklamlar için belirlenen bir anahtar kelime başkaları tarafından farklı şekillerde kullanılabilir.

Anahtar kelimeler, Google’ın sayfasında çıkacak şekilde belirlenmelidir. Bu noktada Blue ajans’ın uzman ekibinden profesyonel destek alabilirsiniz.

 

Kaliteli Reklam Metinleri

 

Yüksek Google ADS kalite puanı için reklam metinlerinin kaliteli oluşturulması gerekiyor. Reklam metinleri içerisinde belirlenen anahtar kelimelere mutlaka yer verilmelidir. Google reklam metinlerinde farklı farklı varyasyonların kullanılmasına izin veriyor.

Böylelikle aynı anda üç tane reklam metni üzerinde çalışma yapılabiliyor. Google hazırlanan üç reklam metni içerisinden alakası yüksek olanları gösteriyor. İşletme açısından bu durum büyük avantajdır. Çünkü reklamın gösterilmeme riski tamamen ortadan kalkar. Anahtar kelime çeşitliliği açısından da bahsettiğimiz durum başarılı sonuçlara ulaştırıyor.

 

Negatif Kelimeler

 

Reklamlarda kullanılan anahtar kelimelerin eşleme türleri, web site reklamının istenmeyen kelimelerle görüntülenmesine neden olur. Bu durum işletmenin aleyhine sonuçlanabilir. Böyle bir durumla karşılaşmamak için Google’daki arama sonuçlarına bakılmalıdır.

Öne çıkılmaması gereken kelimeler belirlenerek negatif kelimelerin olduğu gruba eklenmelidir. Devamlı arama sonuçları incelenerek uygun olmayan kelimeler bahsettiğimiz alana eklenerek işletmenin zamanla ilgili arama sonuçlarında çıkması sağlanır.

 

Reklam Açılış Sayfasının Düzenlenmesi

 

Reklam açılış sayfaları, kullanıcıların aradıkları anahtar kelimelerle alakalı olmalıdır. Benzer her anahtar kelime için ayrı “URL” belirlenmelidir. Kullanıcıların direkt yaptıkları aramalara yönlendirilmesi için önemlidir. Benzer olan anahtar kelimeler kendi aralarında gruplanmalıdır. Gruplara uygun olarak metinler yazılıp “URL” kısımlarına yönlendirilir. Etkili sonuçlar alınması açısından hayati önem taşıyor.

Google ADS anahtar kelime kalite puanı için açılış sayfası deneyiminin de mutlaka iyileştirilmesi gerekiyor. İyileştirme yapılırken açılış sayfası üzerindeki metinle sayfanın genel kullanıcı deneyimi karşılaştırılmalıdır. Açılış sayfasına eklenen reklamın insanlara faydası var mı? Açılış sayfasında kullanılan reklamın içindeki anahtar kelime işletmeyle ilgili mi? Açılış sayfasındaki reklamda yer alan metin, internet kullanıcılarının kullandıkları kelimelerle ne kadar alakalı? Açılış sayfasında yer alan talimatlar şeffaf mı gibi birçok soru Google ADS’de anahtar kelime puanının yükseltilmesi açısından çok önemlidir. Tüm bu dikkat edilmesi gereken noktalar için Blue ajans ile iletişime geçebilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1