facebook

İçerik Pazarlama Stratejileri Nelerdir

Anasayfa / İçerik Pazarlama Stratejileri Nelerdir
İçerik Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
İçerik Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Firma ve markaların hedef kitlesinin dikkatini çeken ve onlara hitap eden içeriklerin oluşturulması, içerik pazarlama stratejileri olarak adlandırılır. Blue Ajans, içerik pazarlama stratejileri hizmetleriyle markaların satışlarını artırmayı hedefliyor.

İçerik pazarlama stratejileri sayesinde markalar arama motorlarında görünür hale gelirler. Diğer bir ifadeyle markanın web sitesi, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) açısından başarılı olur.

Ankara dijital pazarlama hizmetleri kapsamındaki içerik pazarlama stratejileri ile hedef kitleye değerli, bilgi dolu içerikler sunulması amaçlanmaktadır. Hedef kitleyi satın alma yönünde harekete geçirecek çalışmaların bütününü oluşturuyor.

Dijital pazarlamada en fazla işleve sahip araçların içerisinde içerik pazarlama geliyor. İçerik pazarlama stratejileri profesyonel kişiler tarafından oluşturulmalıdır. Bunun içinde Blue Ajans gibi profesyonel firmalarla çalışmak büyük avantajdır.

 

İçerik Pazarlama Stratejisi Avantajları Nelerdir?

 

İçerik pazarlama stratejisi, marka ve firmalara büyük avantaj sağlar. Bu avantajları şöyle sıralayabiliriz:

  1. E-ticaret firmalarının satışlarını artırır.
  2. Markalar rakipleriyle kolay rekabet ederler.
  3. Markaların kurumsal kimlikleri güçlenir.
  4. İşletmeler ürün ve hizmetlerini içerikler sayesinde daha iyi tanıtırlar.
  5. Firmalar hedef kitlelerine daha kolay ulaşır.
  6. Marka ve firmalar kurumsal kimlik kazanır.
  7. Markalar hedef kitlelerini genişletir.

 

İçerik Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?

 

Bir işletme ve markanın potansiyel müşteri bulmasında etkili olan içerik stratejisi örnekleri şu şekilde oluşturulur:

 

Hedefler

Markanın vizyonu ve misyonu ele alınarak hedeflerin belirlenmesi gerekiyor. Markanın temel olarak ihtiyaç duyduğu noktalar hedeflerin belirlenmesine yardımcı olur. İçerik stratejisi örnekleri oluşturulurken mutlaka bu aşamada hedef kitlede belirlenmelidir.

Markanın hem genel hedefi hem de hedef kitlesi belirlenirken farklı farklı araştırma ve analizlere de başvurulur. Hazırlanan içeriklerin kimler için hazırlandığı, hangi kitlenin beklenti ve istekleri karşılanacak gibi birçok soruya cevap verilmesi gerekiyor.

 

Bağlam

İçerik pazarlama stratejisi örnekleri oluşturulurken markaya uygun içeriklerin doğru zaman ve kişilere sunulması da hayati önem taşıyor. Doğru bir müşteri profilinin oluşturulması için markaların web sitelerini ziyaret edenlerin online davranışları gözlemlenir. Ziyaretçilerin içeriklere verdiği tepki daha kolay ölçülür.

 

İçerik Türleri

İçerik pazarlama stratejileri oluşturulurken, içeriklerin türlerini de ele almak gerekiyor. Yaratıcı ve dikkat çekici içeriklerin üretilmesi doğru strateji oluşturulmasını sağlar. Özellikle içerik üretiminde içeriklerin SEO uyumlu olmasına çok dikkat edilmelidir. SEO ile ilgili gelişmeler yakından takip edilip ona göre içerikler güncellenmelidir. Markanın ideal müşteri profili başta olmak üzere hedef kitlesi detaylı olarak ele alınmalıdır.

 

Huni Yaklaşımı

Potansiyel müşteriler için satın alma ve araştırma aşamalarının farklı aşamalarında çeşitli içeriklerin oluşturulması, huni yaklaşımıdır. Bir markanın uzun vadeli müşterisine kıyasla potansiyel müşterileri daha farklı içerik türlerine ihtiyaç duyar. Bu adımda markanın her müşteri türüne özel zaman çizelgesi hazırlanır. Daha sonra markanın daha çok müşteriye sahip olması için içerik türleriyle ilgili profesyonel çalışmalar yapılır. Blue Ajans, marka ve işletmelerin sektörlerini inceleyerek ona uygun bir içerik pazarlama stratejisi oluşturur.

 

Temel Performans Göstergeleri

Hedeflerin ölçülebilir olması markalar açısından çok önemlidir. Ölçülebilir tüm hedefler için temel performans göstergeleri ayarlanır. Bu noktada içerik pazarlama stratejileri de ele alınır. İçerik stratejilerinin performansı ölçülerek hedeflerle karşılaştırılır. Doğru içerik pazarlama stratejisi, sitenin temel performans göstergelerini de üst düzeye çıkartır.

 

Bütçe Oluşturma

Ankara dijital pazarlama çalışmaları doğrultusunda içerik pazarlaması stratejileri oluşturulurken bütçede mutlaka ele alınmalıdır. İçerik pazarlama stratejisinin oluşturulması için hem para hem de zamana ihtiyaç vardır. Bu kapsamda Blue Ajans, aşağıdaki soruları dikkate alır;

  1. Belirli içerik türlerinin geliştirilmesi için hangi kaynak ve araçlara ihtiyaç vardır.
  2. İçerik oluşturmak için yeni teknoloji ve yazılımları temin edilmesi gerekiyor mu?

 

Düzenli İçerik Paylaşımı

İçerik pazarlama stratejisinde diğer önemli konuysa içeriklerin düzenli olarak paylaşılmasıdır. Web site ve sosyal medya platformlarında düzenli olarak içerik paylaşımı her zaman büyük avantajdır.

Düzenli içerik üretildiği ve paylaşıldığına dair bir takvim oluşturulabilir. Takvim sayesinde tüm içerikler daha kolay yönetilir. Böylelikle içerik pazarlama stratejisinde başarıya ulaşılmış olur.

 

İçerik Pazarlama Stratejilerini Neler Geliştirir?

 

İçerik pazarlama stratejisi, 3 etkene bağlı olarak gelişir. Bu 3 etken şöyle ifade edilebilir:

 

Mobil Uyumlu İçerikler

Bir marka ve işletme için pazarlama stratejisi oluşturulurken mutlaka mobil odaklı olmasına da çok dikkat edilmelidir. Mobil odaklı içerik pazarlama stratejileri, marka ve işletmelere yeni fırsatlar sunar. İçeriklerin mobil cihazlarda okunabilecek şekilde hazırlanmasına çok dikkat edilmelidir. Ayrıca video içerik türlerinin de mobil cihazlarda rahat şekilde izlenebilmesi gerekiyor.

 

Kalite İçerik

İçerik pazarlama stratejileri oluşturulurken içeriklerin yüksek kalitede hazırlanması da çok önemlidir. Kaliteli içerikler sayesinde marka rakiplerinin önüne geçer. Markanın daha kolay fark edilmesinde web site ve sosyal medya platformlarındaki içeriklerin önemi çok büyüktür. Trafik çekmek ve hedef kitleyle bağ kurmak için kaliteli içeriklere ihtiyaç duyulur. Aynı zamanda mevcut müşterilerle olan bağı artırmak içinde kaliteli içeriklerin oluşturulması gerekiyor.

 

Görsel İçerikler

Hedef kitleye ve mevcut müşterilere doğru mesaj vermek için görsel içeriklerden faydalanılabilir. Son dönemde hem web sitelerinde hem de sosyal medya platformlarında görsel içerikler daha çok dikkat çekmeye ve etkileşim almaya başladı.

Blue Ajans ile iletişime geçerek içerik pazarlama stratejileri hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1