facebook

Web Sitesi Meta Açıklamaları ve Başlık Etiketleri Nasıl Optimize Edilir

Anasayfa / Web Sitesi Meta Açıklamaları ve Başlık Etiketleri Nasıl Optimize Edilir
Web Sitesi Meta Açıklamaları ve Başlık Etiketleri Nasıl Optimize Edilir?
Web Sitesi Meta Açıklamaları ve Başlık Etiketleri Nasıl Optimize Edilir?

Web sitesi meta açıklamaları ve başlık etiketleri optimize etme işlemleri bir sitenin arama motorlarında üste çıkması için hayati önemi taşıyor. Blue Ajans, alanında uzman web tasarımcılarla web sitelerinde yer alan meta açıklamaları ve başlık etiketlerini optimize ediyor.

Web sitesi meta açıklamaları, arama motorunun sonuçlarıyla alakalı yazının linkinin altında yer alıyor. Meta açıklamaları, yazı hakkında kısa bilgi verir. SEO bakımından da meta açıklamaları hayati önem taşımaktadır. Google, bir güncelleme ile meta açıklamasını uzattı.

Google’ın bu güncellemesiyle birlikte meta açıklaması daha da hayati öneme sahip oldu. Meta açıklamalarının yanı sıra başlık etiketleri optimize işlemi de arama motorlarında sitenin sıralama alması için önemlidir.

 

Web Sitesi Meta Açıklamalarını Optimize Etme

 

Ankara web tasarım hizmetleri kapsamında Blue Ajans, web sitelerinde yer alan metalarını da optimize ediyor. Meta açıklamalarını, internet kullanıcılarının dikkatini çekecek şekilde ayarlıyor. Dikkat çeken ve kaliteli içeriklerden oluşan web siteler her zaman yüksek trafiğe sahip olur. Bir içeriğe ait meta açıklaması, içerikle ilgili tahminler yürütülmesini sağlar. Diğer bir ifadeyle meta açıklamasını okuduktan sonra kişi, içerikle ilgili tahminlerde bulunmaya başlayabilir. Etkileyici bir web sitesi meta açıklaması, harekete geçirici mesaj” yani “Call to Action” içerir.

Meta açıklamaları şu şekilde optimize edilir;

  1. Gereksiz noktalama işaretleri, ifadeler ya da sözcüklerin kullanımından kaçınılmalıdır.
  2. Web sitede yer alan her URL’e farklı meta açıklaması oluşturulmalı.
  3. Hizmet/ürün satışlarıyla alakalı içeriklerin meta açıklamalarında indirim, fiyat, teslimat süresi vb. noktalara yer verilmelidir.
  4. Google’ın kriterlerine göre meta açıklaması maksimum 160 karakterden oluşmaktadır. Eğer açıklama 160 karakteri geçiyorsa Google açıklamayı hemen kısaltıyor.
  5. Meta açıklamalarında anahtar kelime yalnızca bir kez kullanılmalıdır. Google’ın spam olarak algılamaması için meta açıklamalarının anahtar kelimelerle doldurulmamasına çok dikkat edilmelidir.
  6. Web sitelerinde içeriğin internet kullanıcılarına sunulduğu ilk kısım meta açıklamasıdır. Bu sebeple meta açıklamalarında yazım hatalarına yer verilmemesine çok dikkat edilmelidir.

Yukarıdaki bilgilere ek olarak e-ticaret siteleri üzerinden satışa sunulan ürünlerin fiyat ve kalite faktörleri de mutlaka meta açıklamasında yer almalıdır. Meta açıklamaları için web sitelerinde yer alan içeriklerin tanıtımı denilebilir. Ayrıca içeriklerin önizlemesi gibi de düşünülebilir.

Meta açıklamaları; Google, Yandex vb. arama motorlarının arama sonuçlarında çıkmaktadır. Yukarıda bahsedilen şekillerde optimize yapılmadıkları takdirde arama yapan internet kullanıcılarının karşılarına gelmeleri imkansızdır.

 

Web Sitesi Başlık Etiketi Optimize Etme

 

Başlık etiketi, internet sayfalarının başlığının tanımlandığı meta HTML öğesi olarak adlandırılabilir. Başlık etiketleri, web sayfalarının içeriklerini özetlemektedir. Başlık etiketleri, internet sayfalarının

alanında

sayfa başlığı şeklinde görüntülenmektedir.

Web sitesi başlık etiketi optimize etme işlemleri için şu adımlar takip edilmelidir:

 

Başlık Etiketleri Web Sitelerin Genel Hiyerarşisine Uymalı

 

Başlık etiketleri, web sitesindeki sayfaların genel hiyerarşiye göre ayarlanmasından sonra ayarlanmalıdır.

Web sitelerin ana sayfasındaki başlık etiketi; ürün sayfalarıyla blog yazılarından çok farklıdır. Bir web sitenin sayfası çoksa onun için sayfalar arasında farklılığın olduğu etiketlerin ayarlanması büyük emek ister. Bu sebeple sayfalardaki konulara göre başlık etiketi oluşturmak daha sağlıklı olur. Böylelikle web sitelerdeki her sayfa spesifik olarak görünür.

 

Doğru Anahtar Kelimeler Kullanılmalı

Başlık etiketi optimize etme işleminden önce web site tarafından hedeflenen kitlenin çok iyi gözlemlenmesi gerekiyor. Bir başka anlatımla başlık etiketi optimizasyonu için hedef kitlenin internette nasıl ve neyi arama yaptığı incelenmelidir. Burada hedef kitlenin arama esnasında kullandığı kelimeler ve cümleler özellikle dikkate alınmalıdır.

 

Sayfaların İçi Konuyla İlgili Olmalı

Web sitesi hiyerarşisine sayfalar uymalıdır. Başlık etiketleri, arama motorlarında sayfaların konusunu aslında gösteriyor. Kesinlikle başlık etiketlerinde sayfa içeriklerinde yer almayan cümleler, ögeler ve kelimeler yer almamalıdır. Aksi takdirde kullanıcılar başlık etiketinden başka sitelere yönlendirilir. Google aynı zamanda sayfalarla anlamlı bağlantı oluşturmayan ve yararlı olmayan başlık etiketlerini de yok saymaktadır.

 

SERP’te Harekete Geçirici Mesaj Verilmeli

Başlık etiketleri, SERP’te yer alan mavi bağlantıda metin şeklinde görüntülenir. Başlık etiketlerindeki odak nokta; internette arama yapan kişilerin sorularına cevap vermesidir. İnternette arama yapan kişinin aradıklarıyla eşleşen bağlantılarla başlık etiketlerinin oluşturulması çok önemlidir.

Ayrıca yukarıdaki meta açıklama optimize etme bölümündeki gibi başlık etiketleri için SERP’te harekete geçirici mesajlara yer verilmelidir. Başlık etiketleri, maksimum 70 karakterden oluşmalıdır.

 

Benzersiz Başlık Etiketleri Oluşturulmalı

Herkesin kullandığı başlık etiketleriyle web sitenin sıralama alması mümkün değildir. Farklı, dinamik, dikkat çekici başlık etiketleri oluşturulmalıdır. Ayrıca başlık etiketlerinde çok ("") bu şekilde denden işareti kullanmak siteyi kötü etkiler. Çünkü arama motoru tarayıcıları, bu işaretlere çok yer verildiğinde başlık etiketlerinin anahtar kelimelerle doldurulduğunu sanır. Dolayısıyla bu durumda direkt spam olarak algılanır.

Yukarıdaki bilgilerden de yola çıkarak web site meta açıklamaları ve başlık etiketlerinin profesyonel çalışma gerektirdiğini söyleyebiliriz. Blue Ajans ile irtibata geçerek her iki konu için uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.



Yazar

dogukan-gumussoy

Doğukan Gümüşsoy

Blue Ajans Kurucusu & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Blue Ajans'da kurucu ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar ( 0)



Yorum Yapın

logo ×
Blue Ajans
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabilirim?
1