Instagramda sponsorlu reklamlara çıkıyorsunuz ve size düzenli bir şekilde musteri talepleri geliyorsa. Aslında işin birinci aşamasını geçmişsiniz demektir. Doğru reklam seti ile hedef kitlenize ulaşmış ve onlardan dönüş almaya başlamışsınız. Ancak işin bundan sonra devam eden bir ikinci kısımı da var. Müşterilere ürün veya hizmetlerinizi satmaniz gerekiyor, tam da burada takılıyor iseniz bu makale sizin için.
Instagramda soran çok alan yok ise siz bir yerde hata yapıyor olabilirsiniz. Takibi her sorana ürün satamazsınız; böyle bir iddiamız da yok yine de satın alacak kişiler size bu aksiyon öncesinde ulaşıp bir şeyler soracaklar ve bunlara davranışlarınız sizi satış sürecine sürükleyecek. İşte bu durumda yapılması gerekenler;
1) öncelikle karşınızdaki kişiye ismi ile hitap edin, daha sıcak konuşabilmek adına karşınızdaki muhatabınıza özel davranmaya çalışın. Öncelikle bir satıcı değil danışman olarak görebilmeli.
2) Fiyat soranlara sadece fiyat söyleyip geçmeyin, fiyata etki eden konular varsa değinerek fiyat/performans değerlendirmesi yapmak isteyen müşterilerinize yardımcı olun.
3) Sorulmasa bile bir şekilde konuyu oraya getirip ürünün veya hizmetin faydalarından veya bir problem için sağladığı çözümden bahsederek ürünün yada hizmetin işe yararlılığını izah edin.
4) Müşteriye özel cevaplar verin, bir soru sorduğunda genel degil müşterinize göre kişisel bir cevap verin; mesela bir ısıtıcı modeli musterinize hitap etmiyor ise ona hitap eden modeli sunun; müşteriniz için avantaj ve dezavantajları belirtin.
5) Satış ve satıştan sonraki süreçle ilgili destek olacağınız konuları iletin, güven verin. Satış için kapıda ödeme ve diğer avantajlar, satış sonrası garanti, kusurlu ürün iadesi, yedek parça için termin olanakları gibi konulara değinin
Bu konulara dikkat edip, bir farkındalık ile cevaplar verdiğinizde göreceksiniz ki sizinle iletişime geçen kişilere ürün satışlarınız artacak.